• 1
  • 2
2010-10-17, 19:44
Medlem
Blizzsuckss avatar
Hej! Jag har målat i ett par år och har nu bestämt mig för att satsa på detta, jag har precis anmält mig till en kurs för att kanske skapa kontakter och för att lära mig mer. Hur ska jag göra efter det? försöka få en egen utställning på det lokala biblioteket? Skriv gärna ner hur ni tycker man bör gå tillväga
Citera
2010-10-17, 19:48
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Måla originellt och ha en "cool" image. Samt möjligen gör något idiotiskt som att kasta någon luffare framför ett tåg och hävda att tåget nu är ett verk av dig eller något...
Citera
2010-10-17, 19:49
Medlem
csts avatar
Jag tycker nog att du ska fokusera på dina tavlor istället för att bli känd. En enkel ingångsväg är att lyckas sälja något verk till en samlare som i sin tur har kontakter.

Men som sagt, fokusera på tavlorna istället för att bli känd.
Citera
2010-10-17, 19:51
Medlem
MightyAnkas avatar
Håll/var med på utställningar och vernissager. skaffa dig en liten atalje. Gör fina visitkort som du lite proffsigt kan dela ut till eventuella kunder och nyfikna besökare. skapa/gör eventuellt något provocerande.
Citera
2010-10-17, 19:52
Medlem
Uppträd mystiskt och gör något drastiskt t.ex. kapa av halva benet, ersätt det med träben och ställ ut det avkapade benet i något slags konstverk, kanske kan du lägga det i ett akvarium fyllt med jello. Kalla det konst och känd lär du ju bli på köpet och ta fucking da nu är du en känd konstnär.
Citera
2010-10-17, 19:54
Bannlyst
Skär av dig ett öra
Citera
2010-10-17, 19:58
Jag tror det är svårt att leva på sin konst. Men försök hitta en egen, gärna ny, stil! Många konstnärer har ju inte blivit kända förrän efter deras död. Om 200 år kanske folk kommer att säga; -Aaah, en äkta Blizzsucks!

EDIT: Men försök att ställa ut dina verk på estetiska samlingar, som t.ex det lokala biblioteket.
Senast redigerad av Psychopatic 2010-10-17 kl. 20:20.
Citera
2010-10-17, 20:00
Medlem
mr.chongs avatar
ja men du ska nog inte förvänta dig att tjäna några större summor..medans du fortfarande är vid liv dvs...
Citera
2010-10-17, 20:01
Medlem
Gazolines avatar
Mitt tips är att du ska till en början ställa ut tavlorna. Prata med olika gallerier/bibliotek/museer osv.
Sen att inte förglömma, ladda upp bilder på olika sidor!
Jag brukar lägga upp bilder på min facebook, har fått många förfrågningar att måla upp till vänner/vänners vänner osv. mot betalning. så det är nog det bästa tipset jag kan ge dig som en start.
Citera
2010-10-17, 20:07
Medlem
Blizzsuckss avatar
jättebra tips! fortsätt komma med ideer, dock kommer jag nog inte kapa av mitt ben eller öra. Göra något provocerande skulle vara något dock tror jag man måste vara något småkänd innan man gör det? annars blir det nog lite fel publicitet?
Citera
2010-10-17, 20:30
Citat:
Ursprungligen postat av Blizzsucks
jättebra tips! fortsätt komma med ideer, dock kommer jag nog inte kapa av mitt ben eller öra. Göra något provocerande skulle vara något dock tror jag man måste vara något småkänd innan man gör det? annars blir det nog lite fel publicitet?
Ja, för att nått provocerande ska uppskattas som konst måste man nog vara känd. Var ju nån "konstnär" som bajsade i glasburkar, som vissa muséer betalade massvis med pengar för.
Citera
2010-10-17, 20:31
Min morfar målade många fina tavlor, bl.a denna som jag fick ärva:
http://oi51.tinypic.com/dmww1i.jpg

Men han blev aldrig rik på det. Det var bara hans hobby.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in