2008-10-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Kan ju bryta ner det lite i punkter.

1. Aktivisterna skiter fullständigt i om djuren lever eller ej.

2. Det är den ekonomiska biten man siktar in sig på.

3. Man lyckas väl hyfsat med det eftersom att företaget förlorar stora summor pengar på detta.

Första punkten du skriver tycker jag är helt sjuk. Är man med i sådan org så är det ju konstigt om man skiter i om djuren lever eller ej.Märkligt. Fast å andra sidan är dom människorna konstiga!

2. Ja minkfarmen kanske förlorar lite pengar! Arbetskostnader mm!

3.Ja du har rätt i att ftg förlorar pengar! Men inte så värst MYCKET! I och med att man har den försäkrad. Och som en del påstår så är det inte så svårt att försäkra en farm.
Citera
2008-10-03, 17:17
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waste
Men de släpper väl aldrig ut andra djur vi utövar "organiserad makt" mot som t.ex. grisar eller kycklingar? Det verkar bara vara minkar som har hamnat i skottgluggen. Beror det på en annorlunda syn på pälsindustrin och matindustrin?

När det fritas hönor t.ex. så är det förbestämt hur många som ska fritas och hur många som kan sättas i säkerhet på landet. Det fritas inte fler än det finns plats för.
Citera
2008-10-03, 17:19
Medlem
Vilken Org!?

Fast jag undrar fortafarande vilka det var som gjorde detta!

Någon som hört eller sett något?
Citera
2008-10-03, 17:21
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianenC2
Första punkten du skriver tycker jag är helt sjuk. Är man med i sådan org så är det ju konstigt om man skiter i om djuren lever eller ej.Märkligt. Fast å andra sidan är dom människorna konstiga!

2. Ja minkfarmen kanske förlorar lite pengar! Arbetskostnader mm!

3.Ja du har rätt i att ftg förlorar pengar! Men inte så värst MYCKET! I och med att man har den försäkrad. Och som en del påstår så är det inte så svårt att försäkra en farm.

Första punkten håller jag inte med om, men som jag skrev tidigare så är det klantigt att släppa ut för många på samma ställe så att det påverkar balansen i naturen.

Självklart förlorar dom mycket pengar på det, kolla på en pälsauktion så får du se vad dom skulle tjänat.

Det är inte så lätt att försäkra en minkfarm, och ju oftare detta sker så blir försäkringsbolagen mer försiktiga och dyrare för dom. Jämför t.ex. med pälsbutiker som knappt för försäkringar öht längre pga sabotage = affärerna kanske behöver stänga då dom inte har råd att betala en ruta för 15-20k varannan vecka (=vilket är syftet).
Citera
2008-10-03, 17:28
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Dom djur som blir utsläppta kommer bli käk åt andra djur som älg och räv.
Bwahahahaha!!

F.ö.: Dessa terrorister gör ingen nytta öht, försäkringsbolag tar smällen och kineserna äter fortfarande bur-hundar till middag.
Citera
2008-10-03, 17:29
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsector
Bwahahahaha!!

F.ö.: Dessa terrorister gör ingen nytta öht, försäkringsbolag tar smällen och kineserna äter fortfarande bur-hundar till middag.

Nu handlar väl inte tråden om att kineser äter hundar, djur som djur. Djur är mat.

Du läste inte om försäkringsbolagen ovan tydligen.
Citera
2008-10-03, 18:46
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Fast jag undrar fortafarande vilka det var som gjorde detta!

Någon som hört eller sett något?

Sannolikt en av samhällets avskrädeshögar, benämnd "djurrättsaktivister". Kriminellt pack, med likheter med AFA och klotterkluddarna, graffiti-drägget.
Samtliga dessa grupper borde förpassas inom lås och bom. Utan möjlighet att fritas av nån annan vänsterindoktrinerad slöddergruppering.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2008-10-03 kl. 18:51.
Citera
2008-10-03, 19:21
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Det där har jag med funderat på.

Det är ett jäkla klagande på just minkfarmar om att dom ska ha det dåligt o att dom ska vara fria.!

Andra djur då?

Skillnaden är att 'andra' djur föds upp för att vara föda medan minkar enkom produceras i fångenskap för att bli pälsar.

Det skulle varit en helt annan sak om vi åt minkar och gjorde päls av resterna.
Citera
2008-10-03, 19:23
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Skillnaden är att 'andra' djur föds upp för att vara föda medan minkar enkom produceras i fångenskap för att bli pälsar.

Det skulle varit en helt annan sak om vi åt minkar och gjorde päls av resterna.
Varför då? Djuren sitter i bur, och avlivas sedan. För dem är det väl skitsamma om de blir tröjor eller burgare.
Citera
2008-10-03, 19:25
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Varför då? Djuren sitter i bur, och avlivas sedan. För dem är det väl skitsamma om de blir tröjor eller burgare.

Det är bättre att göra både tröjor OCH hamburgare än bara tröjor ELLER hamburgare.

Och kom nu inte med att man minsann inte kan göra tröjor av kycklingar...
Citera
2008-10-03, 19:28
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Det är bättre att göra både tröjor OCH hamburgare än bara tröjor ELLER hamburgare.

Och kom nu inte med att man minsann inte kan göra tröjor av kycklingar...
Absolut. Men det är ju en fråga för företagaren. Du kan väl ta första steget och eftefråga minkburgare.
Citera
2008-10-03, 19:31
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Absolut. Men det är ju en fråga för företagaren. Du kan väl ta första steget och eftefråga minkburgare.

Jag äter bara iller, mink är så förbannat senigt och har för skarp smak tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in