Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-15, 23:51
  #1
Medlem
Har märkt att såväl äldre artister som nya artister t.o.m från England sjunger på amerikanska isället för på engelska. Varför är det så?
Citera
2010-10-15, 23:52
  #2
Medlem
Bakfotens avatar
Antagligen för att brittiska är så fult
Citera
2010-10-15, 23:53
  #3
Medlem
Hm. Bra fråga. Har alltid undrat det också.
Citera
2010-10-15, 23:55
  #4
Medlem
uftss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakfoten
Antagligen för att brittiska är så fult

Nej?? Det är ju det finaste. Amerikanska däremot är släpigt och tråkigt.
Dock kanske det passar just till sång eftersom man då drar ut mer på orden osv.
Citera
2010-10-16, 00:03
  #5
Medlem
Läskigs avatar
Dialekter har väl en förmåga att försvinna när man sjunger, och amerikanska känns väl lite renare rent språkmässigt än vad engelskan gör då det är väldigt mycket dialekt-språk där, samma sak med skåningar som ofta går att begripa när de sjunger i jämförelse med när de pratar.
Citera
2010-10-16, 00:47
  #6
Medlem
BadCops avatar
Jag tror att det också beror mycket på att amerikaner tenderar att handla "amerikanskt" och att marknaden är så ofantligt stor här. Så länge det låter amerikanskt gräver de flesta av mina landsmän inte särskilt djupt om man så säger...
Citera
2010-10-16, 01:16
  #7
Medlem
Moon The Loons avatar
Jag håller inte med TS alls tycker snarare att det lutar åt andra hållet.
Å andra sidan kan det vara svårt att definiera dialekter om inte sångare trycker på just det som T.ex Brittpopen (Engelska) eller Postgrungen (Amerikanska). Den senare blev i mitt tycke helt olyssningsbar just pga den Amerikanska dialekten.
Citera
2010-10-17, 00:54
  #8
Medlem
SarangHaes avatar
Ofta är Brittiska ett hårdare språk och mindre flytande. T.ex. uttalar man T mellan två vokaler som T och inte D som i Amerikanska.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback