Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-03, 21:37
  #1249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Nej, men du måste själv beställa utdrag från polisens register. Tjao, det borde väl funka tycker jag om du skriver dig där. Kanske nån här i tråden som nyligen fått jobb på Malta som kan svara bättre


Ok, tack för svar! Annars kan man ha tålamod. Den som väntar!
Citera
2022-01-13, 04:28
  #1250
Medlem
Kortade ner inlägget

Har haft en arbetsintervju som gick väldigt bra, dom var intresserade att få ner någon så snabbt som möjligt. En till intervju är bokad och om det går bra så flyttar jag redan i början av februari.

Vad säger jag om de frågar om utdrag ur belastningsregistret? Gjorde en dum grej som gav mig en månads fängelse för två år sen: är i övrigt laglydig. Röker på sin höjd en joint då och då men presterar alltid på jobbet och har referenser och intyg på det.

Hur mycket pengar bör man ha sparat vid flytt? De står för flyg och hotell första månaden. Vart sjukskriven i 18 månader pågrund av en fysisk idrottsskada och delvis levt på besparingar. Har inte jättemycket kvar.

Kanske smart att tacka nej osvsett om jag får jobbet eller inte och hitta något slitgöra i Sverige och spara upp en större buffert.
__________________
Senast redigerad av Nemmirc 2022-01-13 kl. 04:28. Anledning: Kortade ner inlägget
Citera
2022-09-16, 18:42
  #1251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemmirc
Har haft en arbetsintervju som gick väldigt bra, dom var intresserade att få ner någon så snabbt som möjligt. En till intervju är bokad och om det går bra så flyttar jag redan i början av februari.

Vad säger jag om de frågar om utdrag ur belastningsregistret? Gjorde en dum grej som gav mig en månads fängelse för två år sen: är i övrigt laglydig. Röker på sin höjd en joint då och då men presterar alltid på jobbet och har referenser och intyg på det.

Hur mycket pengar bör man ha sparat vid flytt? De står för flyg och hotell första månaden. Vart sjukskriven i 18 månader pågrund av en fysisk idrottsskada och delvis levt på besparingar. Har inte jättemycket kvar.

Kanske smart att tacka nej osvsett om jag får jobbet eller inte och hitta något slitgöra i Sverige och spara upp en större buffert.


Du går till polisHQ i floriana och ber om ett udrag ur det maltesiska belastings registret, det räcker för MGA, skulle företaget bråka så är det bara att säga att du missat att ta ut ett i sverige.
Citera
2023-09-22, 13:38
  #1252
Medlem
Vet att tråden varit död ett tag men jag har en fråga. Om man fått jobb i Malta på evolution gaming så har man ofta 6 månaders jobb som kan bli förlängt och övergå i en fast tjänst, men hur stor chans är det skulle ni säga? Är det liksom ett tryggt jobb? Jag tänker om man flyttar och lämnar allt i Sverige och sen blir uppsagd efter 6 mån, vad gör man då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback