Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2019-12-18, 03:51
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorOchPederInkasso
Undertecknad instämmer med citerad talare.

De kommer att vara öppna för en ackordsuppgörelse med bakgrund av vad du tidigare anfört.

T.ex.

”Hej, en vän till mig kommer att hjälpa mig att ordna upp min skuldsituation. Vi har tagit fram en plan, jag kan med min väns hjälp betala 30% av skulderna. Flera andra borgenärer har gått med på detta. Om ni godkänner detta får ni pengarna inom 4-5 bankdagar”.

Om de vägrar, säg att du har kontaktat din kommuns skuld och budgetrådgivare och ni håller på med en ansökan om skuldsanering, men du vill hellre lösa allt nu.

En gammal skuld + ovanstående meddelande bör göra jobbet.

Mvh
TorOchPederInkasso

Jaa det låter som en bra formulering! Stort tack broder!
Förresten, har du jobbat eller jobbar du inom något inkassobolag? Låter lite så på ditt nick!
Citera
2019-12-18, 09:13
  #74
Medlem
TorOchPederInkassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antabussen
Jaa det låter som en bra formulering! Stort tack broder!
Förresten, har du jobbat eller jobbar du inom något inkassobolag? Låter lite så på ditt nick!

Ingen orsak! Kul att man kunde vara till hjälp.

Jag är fortfarande verksam inom inkasso. Säger ogärna vilket bolag dock (inte Alektum i vart fall).

Mvh
TorOchPederInkasso
Citera
2021-08-19, 12:33
  #75
Medlem
postkrans avatar
Lite nekropost menmen...

Hur pålitliga och täckande är deras kreditupplysningar?

Jag fick ett samtal från en släktning som jag står skriven hos hemma i Sverige, sa att jag fått ett brev som verkade vara skuldrelaterat så jag bad hen öppna och ta en bild o skicka till mig.

Det var en kreditupplysning och den visade att jag hade noll skulder, noll betalningsanmärkningar och ett kreditomdöme på 58/100.

Grejen är jag bott utomlands i runt 10 år nu och när jag lämnade Sverige lämnade jag lite skulder efter mig. Inga gigantiska summor men tippar på runt 20-30 000 från obetalda hyror/räkningar och böter från polisen.
Var också utskriven från Sverige i runt 7 år tills jag folkbokförde mig hos en släktning för några år sedan.
__________________
Senast redigerad av postkran 2021-08-19 kl. 12:47.
Citera
2023-12-26, 17:43
  #76
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Vem är Peter Hellman?

Peter Hellman är nuförtiden en godhetsknarkande advokat som håller till på Twitter och godhetsrunkar varje dag. Bra att hans vidriga karriär nystas upp nu. Inte en dag för sent. Han påminner om den där djurplågaren som blev avslöjad.
Citera
2023-12-28, 03:06
  #77
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Peter Hellman är nuförtiden en godhetsknarkande advokat som håller till på Twitter och godhetsrunkar varje dag. Bra att hans vidriga karriär nystas upp nu. Inte en dag för sent. Han påminner om den där djurplågaren som blev avslöjad.
Ett riktigt praktsvin denne Hellman.

https://twitter.com/AssarChristian/s...44510667882602
Citera
2023-12-28, 16:03
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grovsmide
Alektum Inkasso AB (f.d. Allmänna Inkassobyrån)
Org.nr: 556331-1678

Besöksadress: Drottninggatan 56, Göteborg
Postadress: Box 11108, 404 23 Göteborg

Telefon: 031-34 80 100
Telefax: 031-15 00 30
E-post: info@alektum.se
Web: www.alektum.se

Alektum på Insolvens
----------------------------------------------------------------------------------------

Tydligen ökänt bolag på de skuldsattas forum Fattiga Riddare och Insolvens, -På tiden att de får sin egen tråd på Flashback!

Vilka är svinen bakom?
Vem är Peter Hellman?

Har ni själva drabbats så dela gärna er historia.

Alektum är riktiga svin, deras enda affärside är att lägga på massor av avgifter på dom skulder dom köper, dom är inte intresserade av att följa god inkassosed dom tar emot skulder utan att kontollera om skulden är rimlig eller ej
Har flera ggr anmält dessa as till finansinspektionen, men som vanligt gör finansinspektionen noll och ingenting,har även anmält till skatteverket samt enhel del andra ställen men dessa as tillåts visst hålla på att göra enskilda människors liv jävligt, jag skulle gärna "prata" face to face med dessa as som driver detta bolag
Citera
2023-12-28, 16:04
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Peter Hellman är nuförtiden en godhetsknarkande advokat som håller till på Twitter och godhetsrunkar varje dag. Bra att hans vidriga karriär nystas upp nu. Inte en dag för sent. Han påminner om den där djurplågaren som blev avslöjad.

Fy fan vilken vidrig liten råtta, kan inte nån plocka ner den fan ett par pinnhål
Citera
2023-12-29, 11:55
  #80
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ett riktigt praktsvin denne Hellman.

https://twitter.com/AssarChristian/s...44510667882602

Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Alektum är riktiga svin, deras enda affärside är att lägga på massor av avgifter på dom skulder dom köper, dom är inte intresserade av att följa god inkassosed dom tar emot skulder utan att kontollera om skulden är rimlig eller ej
Har flera ggr anmält dessa as till finansinspektionen, men som vanligt gör finansinspektionen noll och ingenting,har även anmält till skatteverket samt enhel del andra ställen men dessa as tillåts visst hålla på att göra enskilda människors liv jävligt, jag skulle gärna "prata" face to face med dessa as som driver detta bolag

Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Fy fan vilken vidrig liten råtta, kan inte nån plocka ner den fan ett par pinnhål
Ja, Peter Hellman är ett riktigt svin. Arrogant och nedlåtande och rik på andras olycka. Hoppas han träffas av blixten vid ett bättre åskväder.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback