2010-10-14, 18:55
Medlem
Shittybags avatar
Hej allihopa!

Mitt fel är lite konstigt. Ofta när jag öppnar en ny flik eller en ny ruta så tar det tid för den att ens börja ladda. Öppnar jag, säg 4 flikar samtidigt, så dröjer det exakt lika lång tid för dem att börja ladda. Det kan ta upp till 10 sekunder ibland, och ibland tar det ingen tid alls, utan sidan börjar ladda direkt när jag öppnat den. Felet yttrar sig endast i IE.

Hur blir jag av med skiten?

Några kommer säkert säga "Använd Firefox istället" men sånna svar vill jag inte ha...
Citera
2010-10-14, 19:59
Medlem
hasenfrasens avatar
Du kör med XP och har inte patchat TCPIP att tillåta fler än 10 nya halvöppna anslutningar per sekund. T.ex. http://www.megaleecher.net/Tcpip.sys...nnection_Limit
Citera
2010-10-14, 22:06
Medlem
Shittybags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Du kör med XP och har inte patchat TCPIP att tillåta fler än 10 nya halvöppna anslutningar per sekund. T.ex. http://www.megaleecher.net/Tcpip.sys...nnection_Limit

Jag kör Vista. Och det har inte med antalet öppna sidor att göra, utan det händer även om jag bara har en ruta/flik uppe.
Citera
2010-10-15, 06:34
Medlem
hasenfrasens avatar
Då har du en ISP med slö DNS. Prova google dns dvs 8.8.8.8 och 8.8.4.4
Funkar det inte bättre då kan du vara proxy-kapad.
Citera
2010-10-15, 11:31
Medlem
Shittybags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Då har du en ISP med slö DNS. Prova google dns dvs 8.8.8.8 och 8.8.4.4
Funkar det inte bättre då kan du vara proxy-kapad.

Men hur kommer det sig att Firefox fungerar som vanligt? Och det är som sagt inte alltid det tar tid innan sidan börjar ladda, utan kanske var 3:e gång eller nåt.

Vad menas med proxy-kapad?
Citera
2010-10-15, 13:25
Medlem
hasenfrasens avatar
IE kör med talkback till Microsoft för att undersöka om vald hemsida är spooky eller inte. Prova att inaktiver den funktionen. Likaså om du har STOR cache vald i internetalternativen blir det slött efter en tids användning när cachen ska rensas, 50 MB är lagom. T.ex. XP hade över en gigabyte som default, vad vista och w7 har vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in