2010-10-14, 16:47
Medlem
Hej!

Det som rubriken säger, datorn står stilla i BIOS skärmen med ett blinkande "_"
Jag kör med Windows 7 på en "Emachine". det går inte att starta den i säkert läge, PGA att det inte finns ngt sådant alternativ. Har sökt runt på google men inte lyckats hitta någonting svar. har jag utelämnat något så kan du bara fråga! det min fråga är alltså, vad behöver jag göra för att få detta att fungera? kan inte heller installera om operativsystemet.
Citera
2010-10-14, 17:32
Medlem
hasenfrasens avatar
Har du anslutit en USB-sticka, extern USB-disk eller USB-CD? Gå in i BIOS och ändra uppstartsordningen så att din hårddisk står listad först. Finns där ingen hårddisk listad är hårddisken trasig. För att komma in i BIOS ska du trycka på DEL eller F1 eller F2 eller F10 eller någon annan tangent som BIOS-skärmen visar vilken det är.
Citera
2010-10-14, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Har du anslutit en USB-sticka, extern USB-disk eller USB-CD? Gå in i BIOS och ändra uppstartsordningen så att din hårddisk står listad först. Finns där ingen hårddisk listad är hårddisken trasig. För att komma in i BIOS ska du trycka på DEL eller F1 eller F2 eller F10 eller någon annan tangent som BIOS-skärmen visar vilken det är.

jag ändrade prioriteringen nu och jag kom in att starta från skivan, ska testa att installera om opeativsystemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in