Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-15, 17:24
  #11437
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Vilken är den bättre skivan Prequelle eller Meliora?

Jag gillade Meliora bättre.

Håller med till fullo, Meliora och Infestuman är favoriterna
Citera
2019-01-15, 22:49
  #11438
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pete_Blakk
Kommer de ens spela i Linköping någon mer gång? Ser inte nog anledning till någon koppling till Linköping längre. Ghost kunde ju i princip varit ett Stockholmsband ifall TF hade bestämt sig för att bo kvar där.

Japp du har en poäng där.
men frågan är ifall bandet kommer till Linköping för ett påvebyte eller om det blir annat med det nu,
Dock måste han väl till Linköping för rättegången snart
Citera
2019-01-16, 09:27
  #11439
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Ja, en Papa kommer han definitivt att bli. Tror dock inte att det blir så snart. TF har dessutom förnekat Sverige så länge nu att jag faktiskt anar att en sådan händelse i Stockholm är uteslutet. När det sker kommer det att vara på annan plats.

Några ordentliga rykten har jag inte hört, snarare en massa fans som hoppas...

Men vi får se, jag har haft fel många gånger förr.
Sant, mer logiskt och som vanligt så vid något nytt, typ platta eller turné men jag hoppas att nekande är tecken på ett Ja och hoppas på Stockholm ändå.
Citera
2019-01-16, 10:28
  #11440
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Japp du har en poäng där.
men frågan är ifall bandet kommer till Linköping för ett påvebyte eller om det blir annat med det nu,
Dock måste han väl till Linköping för rättegången snart

Det hade varit otroligt festligt om han på rättegången gjorde ett spektakel av det och bytte påve haha
Citera
2019-01-16, 11:47
  #11441
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Sant, mer logiskt och som vanligt så vid något nytt, typ platta eller turné men jag hoppas att nekande är tecken på ett Ja och hoppas på Stockholm ändå.

Jag hoppas mer på Göteborg.
Citera
2019-01-16, 14:44
  #11442
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Jag hoppas mer på Göteborg.
Kanske blir det då "neutral plan" och någonstans utanför Sveriges gränser. Lär ju bli ett jäkla liv annars.

En sak som lite talar emot att bytet sker på en scen är ju satsningen på filmerna varje gång men å andra sidan så plockade ju de ju III:an i Göteborg så det blir nog Stockholm ändå för rättvisans skull.
Citera
2019-01-16, 20:19
  #11443
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Vilken är den bättre skivan Prequelle eller Meliora?

Jag gillade Meliora bättre.

Meliora är bättre än Prequelle i mitt tycke. Lite tyngre och jämnare låt för låt.

Prequelle är dock jävligt bra, men det är lite mer upp och ner, känner inte samma flyt skivan igenom.
Citera
2019-01-17, 11:35
  #11444
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Det hade varit otroligt festligt om han på rättegången gjorde ett spektakel av det och bytte påve haha

Det kan jag hålla med om men det kommer nog inte att bli av
Om han inte klämmer in det i Linköping på en spelning innan turnen.
För mig att de Gjorde det på The Crypt när PE III kom fram om jag minns rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Kanske blir det då "neutral plan" och någonstans utanför Sveriges gränser. Lär ju bli ett jäkla liv annars.

En sak som lite talar emot att bytet sker på en scen är ju satsningen på filmerna varje gång men å andra sidan så plockade ju de ju III:an i Göteborg så det blir nog Stockholm ändå för rättvisans skull.


Vem vet det kanske blir Göteborg eftersom det gjorde så på Liseberg.
Citera
2019-01-19, 19:20
  #11445
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Meliora är bättre än Prequelle i mitt tycke. Lite tyngre och jämnare låt för låt.

Prequelle är dock jävligt bra, men det är lite mer upp och ner, känner inte samma flyt skivan igenom.
Jag tycker den är otroligt snyggt framförd. Den bjuder in så sakteliga in oss till Life Eternal genom hela plattan. Historian tar sin början i Rats där vi möter pesten, och där den sedan slutar i Life Eternal där vi bjuds in till en slags melankolisk begravning. Både för människorna men också för våra gamla Papas.

Min rankning av plattorna är idag:
Prequelle
Meliora
Opus
Infesstissumam
Citera
2019-01-19, 19:36
  #11446
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Jag tycker den är otroligt snyggt framförd. Den bjuder in så sakteliga in oss till Life Eternal genom hela plattan. Historian tar sin början i Rats där vi möter pesten, och där den sedan slutar i Life Eternal där vi bjuds in till en slags melankolisk begravning. Både för människorna men också för våra gamla Papas.

Min rankning av plattorna är idag:
Prequelle
Meliora
Opus
Infesstissumam

Ja, Prequelle är bra, men jag tycker den är mer ojämn än Meliora. Helvetesfönster känns som en instrumental låt som är instoppad för utfyllnad, dock är Miasma bra och förtjänar sin plats.

Min ranking av plattorna:
4: Opus
3: Prequelle
2: Meliora
1: Infestissumam
Citera
2019-01-19, 20:08
  #11447
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Ja, Prequelle är bra, men jag tycker den är mer ojämn än Meliora. Helvetesfönster känns som en instrumental låt som är instoppad för utfyllnad, dock är Miasma bra och förtjänar sin plats.

Min ranking av plattorna:
4: Opus
3: Prequelle
2: Meliora
1: Infestissumam
Gud vad intressant! För jag tycker Helvetesfönster är ett rent mästerverk. En perfekt kombination av metal, opera och lite mer psykedelisk musk. Jag anser den vara typ bästa låten på plattan. Kanske till och med den bästa dom har gjort. Åtminstone ur ett kompositör-perspektiv.
Däremot tycker jag att man kunde ha skippat See the lights, åtminstone refrängen.

Nu när jag tänker på det dock. Meliora är en tidlös klassiker. Finns inte direkt en skipper på den plattan. Typ deras Master of Puppets så att säga. Dom svaga stunderna är väldigt starka ändå så att säga.
Citera
2019-01-20, 01:28
  #11448
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Gud vad intressant! För jag tycker Helvetesfönster är ett rent mästerverk. En perfekt kombination av metal, opera och lite mer psykedelisk musk. Jag anser den vara typ bästa låten på plattan. Kanske till och med den bästa dom har gjort. Åtminstone ur ett kompositör-perspektiv.
Däremot tycker jag att man kunde ha skippat See the lights, åtminstone refrängen.

Nu när jag tänker på det dock. Meliora är en tidlös klassiker. Finns inte direkt en skipper på den plattan. Typ deras Master of Puppets så att säga. Dom svaga stunderna är väldigt starka ändå så att säga.
Jag tycker, i stort sett, det absolut mesta i låtväg håller riktigt riktigt hög klass men jag har också svårt för refrängen på See The Light.

I plattor räknat så kommer Opus etta, tvåa, tre och fyra och sedan resten på delad plats. Ett mini-minus till Infestissumam för att det inte är LK men det är ju bra låtar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback