Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-17, 23:09
  #11185
Medlem
sattygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Antingen så är det bra eller rejält magplask

Magplask eller inte, tror att Tobbe lever rock´n´roll-drömmen oavsett.
Jag klappar mina händer, välförtjänt !
Citera
2018-11-18, 10:31
  #11186
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Du är ju alltid motvalls.

Men jag förstår hur du tänker och håller delvis med. Kiss har släppt konserter från 70-talet på DVD men jag tycker ändå att magin från den tiden kvarstår.
Ja det är ju sant, tidiga KISS är askul att se men jag har nog snöat in på den stilsamma stil och avsaknad av belysning Ghost körde i början medan KISS var totalt tvärtom och ju ville synas och sticka ut. Den där känslan att det var mystiskt, man inte visste vilka de var och om de var seriösa eller ej är bara något som för min del levs bäst inne i skallen men visst har jag dammsugit Youtube efter grejor jag också.
Citera
2018-11-18, 10:33
  #11187
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Antingen så är det bra eller rejält magplask
Jag måste erkänna att jag inte tänkte på den alls utan det var bara en liten detalj som ju var något litet nytt. Tror inte det är ett större statement som kommer innebära vinna eller försvinna.
Citera
2018-11-18, 13:44
  #11188
Medlem
Rebali179s avatar
Det är klart men ändå så känns det så b och fånigt på sitt eget sätt.
Men man måste väl vara där för att fatta hur det kan vara
Citera
2018-11-18, 22:47
  #11189
Medlem
Har läst en del om när Tobias pratat om det besvärliga med logistiken att gå från teater till arena, om att anpassa showen och scenen till ett större format och om hur stressigt det är och hur mycket jobb det varit med att få allt på plats. När jag tittar på youtube från spelningen från The Forum så måste jag säga att jag är besviken. Några extra scenutrymmen på sidorna, och en cape ger inte showen något extra, jag förväntade mig mer.

Tobias har alltid pratat om hur han vill att Ghost ska växa och bli alt större och mer teatraliskt ju större scener de spelar. Känns som mycket prat och lite verkstad. Jag förstår att det är ett fåtal arena spelningar i en i övrigt teater baserad turné men ändå. Jämfört med andra akter som spelat på the Forum LA så ser det oerhört tamt ut.
Citera
2018-11-19, 00:24
  #11190
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canonized
Har läst en del om när Tobias pratat om det besvärliga med logistiken att gå från teater till arena, om att anpassa showen och scenen till ett större format och om hur stressigt det är och hur mycket jobb det varit med att få allt på plats. När jag tittar på youtube från spelningen från The Forum så måste jag säga att jag är besviken. Några extra scenutrymmen på sidorna, och en cape ger inte showen något extra, jag förväntade mig mer.

Tobias har alltid pratat om hur han vill att Ghost ska växa och bli alt större och mer teatraliskt ju större scener de spelar. Känns som mycket prat och lite verkstad. Jag förstår att det är ett fåtal arena spelningar i en i övrigt teater baserad turné men ändå. Jämfört med andra akter som spelat på the Forum LA så ser det oerhört tamt ut.
Men lite tålamod och utrymme ändå kanske? Det verkar ju vara hyfsat slutsålt och populärt oavsett vad du tycker?

Jag ser att de gör det ett steg i taget, provar arenor och ser hur det funkar.

Absolut att det är tamt och nytt men, på riktigt, att något blir så här pass stort så pass hastigt är fasen inte vanligt.

Vill du inte att det ska funka?
Citera
2018-11-19, 08:12
  #11191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Men lite tålamod och utrymme ändå kanske? Det verkar ju vara hyfsat slutsålt och populärt oavsett vad du tycker?

Jag ser att de gör det ett steg i taget, provar arenor och ser hur det funkar.

Absolut att det är tamt och nytt men, på riktigt, att något blir så här pass stort så pass hastigt är fasen inte vanligt.

Vill du inte att det ska funka?

Naturligtvis kan det var utsålt oavsett vad jag tycker, det finns ju country-artister som säljer ut forum. Men jag blev bara besviken eftersom Tobias nämnt att det var så mycket merjobb med att det var arenor på denna turné, och så var det just inget extra, mer än upphöjningar på sidorna och en dracula cape. Klart att jag vill att det ska funka, därav besvikelsen.
Citera
2018-11-19, 14:15
  #11192
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canonized
Naturligtvis kan det var utsålt oavsett vad jag tycker, det finns ju country-artister som säljer ut forum. Men jag blev bara besviken eftersom Tobias nämnt att det var så mycket merjobb med att det var arenor på denna turné, och så var det just inget extra, mer än upphöjningar på sidorna och en dracula cape. Klart att jag vill att det ska funka, därav besvikelsen.
Hahahahahahaha.....country är tamejtusan helt obegripligt. Mycket bra argument! På en livegrej jag såg så såg det ut som om scenen stod rätt så "långt fram" så det kanske inte var så många som man tror riktigt. Eller?

Klart det är avsevärt mycket mer merjobb men att det kanske inte handlar om någon extrem utveckling av scenshow och dylikt.

Jag ser helt klart din poäng och förstår men menar lite att funkar det så kan man vänta lite och jobba med annat som kanske koreografi, låtval och annat. Typ...
__________________
Senast redigerad av Marmoth 2018-11-19 kl. 14:22.
Citera
2018-11-19, 14:16
  #11193
Medlem
DjPuttes avatar
Tror man måste förstå lite hur dem jobbar då det är turné tvivlar dem åker med 1st komplett utrusning för en spelning i US tex, Dem har 2st fullstora uppsättningar som rullar runt till där dem ska spela dvs då dem kliver av på ett ställe står en scen uppbyggd redan i princip på nästa ställe och ort för spelningen!

Dyl saker tar kraft och tid att utforma samt att det kan vara krävande få det se ut perfekt iom att som jag fattat det TF är en perfektionism ut i fingerspetsen, Där av så är det viss inkörningstid för bandet innan dem känner sig hemtama på stor scen och vara headline och ha fullsatt och gärna likväl ha mer folk det är en balansgång!
Citera
2018-11-19, 14:26
  #11194
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tror man måste förstå lite hur dem jobbar då det är turné tvivlar dem åker med 1st komplett utrusning för en spelning i US tex, Dem har 2st fullstora uppsättningar som rullar runt till där dem ska spela dvs då dem kliver av på ett ställe står en scen uppbyggd redan i princip på nästa ställe och ort för spelningen!

Dyl saker tar kraft och tid att utforma samt att det kan vara krävande få det se ut perfekt iom att som jag fattat det TF är en perfektionism ut i fingerspetsen, Där av så är det viss inkörningstid för bandet innan dem känner sig hemtama på stor scen och vara headline och ha fullsatt och gärna likväl ha mer folk det är en balansgång!
Nu vet jag inte hur täta datum det är men så där brukar det ju gå till. Queen hade 3 scener som rullade samtidigt på sin tid.

Det var precis detta jag tänkte också, d v s "merjobb" innebär kanske inte direkt en jätte-utveckling av allt. Det gör man väl mer under längre uppehåll mellan turnéer och kanske med en ny platta i bagaget.
Citera
2018-11-19, 14:31
  #11195
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Nu vet jag inte hur täta datum det är men så där brukar det ju gå till. Queen hade 3 scener som rullade samtidigt på sin tid.

Det var precis detta jag tänkte också, d v s "merjobb" innebär kanske inte direkt en jätte-utveckling av allt. Det gör man väl mer under längre uppehåll mellan turnéer och kanske med en ny platta i bagaget.
http://ghost-official.com/#tour
Sett till daumen i US så är det 2 fulla riggar dem kör men dvs scen - ljus - ljud iom dem spelar varje kväll sett till schemat dem har!
Citera
2018-11-19, 15:05
  #11196
Medlem
Brymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canonized
Känns som mycket prat och lite verkstad.

Önskar man helt enkelt att bli alldeles för bortskämd? Förmodligen, men det förekommer de facto fler och fler uttalanden som inte återspeglas av vad som faktiskt händer. Jag antar att det är en medveten taktik men det kommer att bita honom i röven så småningom.

Rats on the Road - "Ska bara känna lite på materialet och höra hur det låter".
A Pale Tour - Rats on the Road + 3 nya låtar.
A Pale Tour på The Forum - Mantel + 10 extra kvadratmeter att lalla runt på.

Som Marmoth säger så är det absolut inget fel med att ta små kliv och känna sig fram, men så låter det minsann inte i intervjuer. Detta leder ju till att man blir besviken, även om konserten är riktigt riktigt bra, vilket är tråkigt och jävligt onödigt.

Allt gott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback