Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-10-14, 16:27
  #13
Medlem
DollarMakers avatar
kanske barnet hade en slöja? då såg inte morfar att det var rätt barn
Citera
2010-10-14, 19:15
  #14
Medlem
FreeWilhelmFrees avatar
Hej mitt namn är Peddjag menar Evert, jag ska hämta mina 5 sexslavjagmenar barnbarn, 5 små söta flickor med olika mammor, som avtalat,
Citera
2017-12-09, 17:37
  #15
Medlem
Jigglypuffs avatar
Jaja, det är upprörande att en förskola kan lämna iväg ett barn till fel person, det är givet ...

... men jag skulle så väldigt gärna vilja veta hur det kom sig att morfar inte förstod att det inte var hans barnbarn! Hade han aldrig träffat barnbarnet förut? Var han dement/förvirrad/blind?

Och jag hade jättejättegärna velat vara med när han insåg sitt misstag! Vad var det som fick honom att misstänka att allt inte stod rätt till??? Undrade kanske mormor vad det var för unge han kom dragande med?

Såååå många frågor!!!
Citera
2017-12-09, 17:41
  #16
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
Borde inte personalen ha vetat om att 3-åringen inte ens hade någon morfar?
– Den informationen, att det inte förekom någon morfar, hade av olika anledningar inte nått pedagogen, säger Ulla Maj Bondeson.

Nej, varför skulle de veta det? Måste de ha släktträd över barnen? Frågan är väl "borde inte personalen ha vetat om att 3-åringen inte skulle hämtas av sin morfar".
Citera
2017-12-09, 17:55
  #17
Medlem
Jigglypuffs avatar
Jag har själv barnbarn, och när jag dyker upp på förskolan säger jag "hej, jag är NN:s mormor, jag ska hämta NN", jag hugger ju inte bara ett barn och går?! Åh vad jag hade velat vara med och titta, jag är SÅ nyfiken på hur det gått till över huvud taget!!! Det måste ha varit många samverkande kaosfaktorer. Och så vill jag jättejättejättegärna veta vad det rätta barnbarnets föräldrar hade att säga till morfar!
Citera
2017-12-09, 21:18
  #18
Medlem
VanDeKeizers avatar
Vänta nu... Heter förskolan Hasseluddens eller Hasselmusens? Du skriver båda namnen.
Vi måste reda ut detta, annars tar jag livet av mig.
Citera
2017-12-09, 23:25
  #19
Medlem
Jigglypuffs avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6839149

Vänta nu, händer det här hela tiden, eller finns inte Hasselmusens förskola i Örebro? Här handlar det om Ellagårds förskola i Täby?
Citera
2017-12-09, 23:27
  #20
Medlem
Jigglypuffs avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4098266

Jodå, det går tydligen bra att hämta sig ett barn lite varstans i Sverige.
Citera
2017-12-10, 20:14
  #21
Medlem
godboys avatar
Jag har lösningen!

Alla som någonsin skall vara aktuella att hämta en unge på dagis måste registrera sig med fingeravtryck på en avläsare. Alla måste då förregistreras innan de kan hämta ut ungen. Denna förreg. måste då ske med målsman närvarande.

Jag kan faktiskt förstå att sånt här händer. Hur i hela friden ska förskolepersonalen kunna hålla ordning på alla anhöriga till respektive unge? Men jag kan tycka att alla alltid ska legitimera sig i samband med uthämtning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback