Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-14, 14:02
  #1
Medlem
Pretzzzels avatar
Hej! Fick mitt MOH igår men efter att jag installerat det och är skit pepp på att spela märker jag att det laggar såpass mycket att det är ospelbart. Prövar med att ställa ned grafiken till lägsta, stänga av bakgrundsprocesser och defragmentera men det blir inte bättre. Kan inte heller vara internet uppkopplingen som krånglar eftersom det är samma problem i singelplayern.

Kan det ha nåt med min Cd/dvd läsare att göra? Den lät konstigt och det tog närmare 2 timmar för mig att installera spelet.

Dator: Bärbar, Packardbell notebook, 4gb RAM, ATI 4570, Intel core duo

Nån som vet vad problemet kan vara och har en lösning?
MVH Pretzzzel!
Citera
2010-10-14, 14:08
  #2
Medlem
Henixs avatar
Det ska inte ta två timmar att installera ett spel. Det är nog DVD-läsaren som krånglar. Du kan ju, om du har tillgång, koppla in en extern läsare och se om det blir någon skillnad. Du får nog köpa en ny optisk läsare.
Citera
2010-10-14, 17:02
  #3
Medlem
Pretzzzels avatar
Tror du att det går att rippa spelet i power iso eller liknande och sen köra det genom att mounta imagen?
Citera
2010-10-14, 19:17
  #4
Avstängd
Har du senaste ATI driver? 10.9 är väl senaste.
Citera
2010-10-15, 14:36
  #5
Medlem
swoows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretzzzel
Hej! Fick mitt MOH igår men efter att jag installerat det och är skit pepp på att spela märker jag att det laggar såpass mycket att det är ospelbart. Prövar med att ställa ned grafiken till lägsta, stänga av bakgrundsprocesser och defragmentera men det blir inte bättre. Kan inte heller vara internet uppkopplingen som krånglar eftersom det är samma problem i singelplayern.

Kan det ha nåt med min Cd/dvd läsare att göra? Den lät konstigt och det tog närmare 2 timmar för mig att installera spelet.

Dator: Bärbar, Packardbell notebook, 4gb RAM, ATI 4570, Intel core duo

Nån som vet vad problemet kan vara och har en lösning?
MVH Pretzzzel!
Det blir nog jävligt svårt att få det laggfritt med ett 4570 och en intel core duo...?
Citera
2010-10-22, 15:16
  #6
Avstängd
Getviskarns avatar
Jag kan inte ens installera skiten, står att det saknas massa dll filer när jag startar det.

ja, jag har crackat använd dtools etc etc
Citera
2010-10-23, 16:29
  #7
Avstängd
Getviskarns avatar
Okej, jag ska skjuta en kille som sitter uppe i sin koja med en rejäl puffra som dödar mig direkt, oavsett hur många magasin jag trycker ut på hans armar och ben slutar han inte skjuta, what do? Bug?
Citera
2010-10-23, 18:58
  #8
Medlem
SodercrantZs avatar
varför skulle det vara dvd läsaren som det är fel på när spelet hackar ? jag behöver inte ens ha skivan i när jag spelar och mitt spel är inte crackat.
Citera
2010-11-16, 21:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swoow
Det blir nog jävligt svårt att få det laggfritt med ett 4570 och en intel core duo...?

Varför skulle det vara det?. Jag har ett 4870 och en Core2 duo E8400 spelar hela spelet på max med 1440x900. Spelar Cod:black ops, bfbc2 och resten av dem där spelen som använt samma grafikmotor i sina senaste spel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback