Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-13, 23:11
  #1
Medlem
xopahs avatar
HJÄLP!

Fan nu har jag tröttnat!
Jag har suttit större delarna av den sista veckan dagar,kvällar och nätter.
Polarna som kan något har tröttnat och nu ger jag snart upp!
Att få allt att lira med autentieringar, autostarter och konfigurering hit och dit har tagit kål på mig..

Jag önskar att någon skulle kunna dela med sig av sin fräsha virtuella torrentnedladdare.
Byggt på vad fasiken som helst men helst en som har de ovanstående programmen välfungerande och autostartande vid boot. Maskinen skall köras på en ESXi server men allt tar emot!

Mycket tacksam!
/X
Citera
2010-10-13, 23:28
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xopah
HJÄLP!

Fan nu har jag tröttnat!
Jag har suttit större delarna av den sista veckan dagar,kvällar och nätter.
Polarna som kan något har tröttnat och nu ger jag snart upp!
Att få allt att lira med autentieringar, autostarter och konfigurering hit och dit har tagit kål på mig..

Jag önskar att någon skulle kunna dela med sig av sin fräsha virtuella torrentnedladdare.
Byggt på vad fasiken som helst men helst en som har de ovanstående programmen välfungerande och autostartande vid boot. Maskinen skall köras på en ESXi server men allt tar emot!

Mycket tacksam!
/X

Ska det vara en eller flera användare?
Vilken dist?
Citera
2010-10-13, 23:33
  #3
Medlem
xopahs avatar
Helst Ubuntu 10.4/10.10 server (det är jag hemma med)
Gärna möjlighet till flera användare, inte ett krav.
Citera
2010-10-13, 23:55
  #4
Medlem
Kolla http://forums.rutorrent.org/index.php?topic=256.0 den tar även upp multiuser.
Citera
2010-10-14, 09:14
  #5
Medlem
xopahs avatar
Alltså jag har ju följt de flesta guider på nätet och fortfarande inte fått det att lira på rätt sätt.
Där av denna request.
Som sagt har jag följt fre - fyra olika guider och spenderat arbetstid på att få det här att funka men icke.

Finns det någon som har en färdigbyggd eller någon som är mer high på det här som skulle kunna dela med sig av sina kunskaper?
Citera
2010-10-14, 09:46
  #6
Medlem
Vad är det du inte får att funka då?


Gör allt som står i följande - jag har testat det på en helt 'ren' installation av ubuntu 10.04 så det bör funka om du nu har installerat ubuntu bara...




Min ~/.rtorrent.rc

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback