Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-23, 19:24
  #133
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Ja, väldigt likt hur Genesis(de styr upp lagliga ravepartyn i gbg) har behandlats i göteborg.

Pga. att ingen drack på deras fester(det blev mindre bråk också) så förlorade de alkoholtillstånd.

Otroligt lustigt att man blundar för verkligheten och sitter där i ett hörn och bara vägrar se saker för hur det egentligen ligger till.

Det visar otroligt mycket på hur lite de faktiskt bryr sig om verkliga människor. För brydde man sig om människor skulle man gå efter alternativen som leder till färre bråk osv.
Jag är rätt övertygad om att man inte har lagen om narkotikan, av hälsoanledningar.
kanske hälsan är med på ett litet litet hörn, men i stort så tror jag man svalt Nils Bejerots retorik rätt av.
En människa som använde samma retorik, när han försökte förbjuda serietidningar.

Sen just Göteborg, är väldigt avoga till fräscha sprutor, en del tror det har med att gbg inte har samma heroinproblem som tex Stockholm.
Detta med nolltolerans måste avslutas, då för många dör och skadas pga detta.
Citera
2016-02-24, 01:02
  #134
Medlem
varsomfolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag är rätt övertygad om att man inte har lagen om narkotikan, av hälsoanledningar.
kanske hälsan är med på ett litet litet hörn, men i stort så tror jag man svalt Nils Bejerots retorik rätt av.
En människa som använde samma retorik, när han försökte förbjuda serietidningar.

Sen just Göteborg, är väldigt avoga till fräscha sprutor, en del tror det har med att gbg inte har samma heroinproblem som tex Stockholm.
Detta med nolltolerans måste avslutas, då för många dör och skadas pga detta.


Det är ett stort jävla skämt bara. Jag har dock uppfattat att pandoras box redan är öppnad. Nu handlar det bara om att Svensson ska lyckas tillgodose sig informationen.
Citera
2016-03-04, 07:38
  #135
Medlem
Det efterblivna partiet Socialdemokraterna har kovänt, därtill tvingade av den hemska verkligheten. Götet får sprututbyten.
Nu kommer alla Glenn att börja skjuta heroin och drivor av folk kommer att ligga döda på Avenyn efter att ha tagit överdoser...

Socialdemokraterna - med röven före in i framtiden...
Socialdemokraterna- med verkligheten som fiende...
Citera
2016-03-04, 10:26
  #136
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Det efterblivna partiet Socialdemokraterna har kovänt, därtill tvingade av den hemska verkligheten. Götet får sprututbyten.
Nu kommer alla Glenn att börja skjuta heroin och drivor av folk kommer att ligga döda på Avenyn efter att ha tagit överdoser...

Socialdemokraterna - med röven före in i framtiden...
Socialdemokraterna- med verkligheten som fiende...
Och de pengar de sparar mindre smittspridning och ökad hälsa, är nått man ska förbise?
Sen tror jag ingen har blivit heroinist för den fått en gratis spruta, tror du

Bra jobbat sossar, verkade som polletten till slut trillade ner.
Citera
2016-03-04, 10:41
  #137
Medlem
Sossarna i Göteborg går endast med på det här pga av att STATEN inom kort kommer att införa nationella krav på rena sprutor.

Sossorna i Göteborg är alltså rädda för sin egen hälsominister. Som kommer med förslaget för att visa sig vara fiktivt handlingskraftiga

Undrar hur många som har dött i onödan av blodsjukdomar? Johansson heter kärringen som varit emot rena sprutor, och som har motarbetat vetenskap och sunt förnuft i över 20 år.

Vad kostar en ren spruta att köpa in i Bulk? 10öre styck??
Citera
2016-03-04, 11:08
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och de pengar de sparar mindre smittspridning och ökad hälsa, är nått man ska förbise?
Sen tror jag ingen har blivit heroinist för den fått en gratis spruta, tror du

Bra jobbat sossar, verkade som polletten till slut trillade ner.
Nej då jag var bara ironisk. Klart att det är bra för hälsan med rena sprutor. Och ingen blir naturligtvis heroinist för att det delas ut sprutor. Tänkte på förra justitieministern Beatrice Ask och att hon gick på det här skämtet att 37 personer i Colorado, USA, låg döda av överdos av cannabis på gatorna på nyårsdagen för två år sedan efter att det blivit legalt.
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Sossarna i Göteborg går endast med på det här pga av att STATEN inom kort kommer att införa nationella krav på rena sprutor.

Sossorna i Göteborg är alltså rädda för sin egen hälsominister. Som kommer med förslaget för att visa sig vara fiktivt handlingskraftiga

Undrar hur många som har dött i onödan av blodsjukdomar? Johansson heter kärringen som varit emot rena sprutor, och som har motarbetat vetenskap och sunt förnuft i över 20 år.

Vad kostar en ren spruta att köpa in i Bulk? 10öre styck??
Kostar väl något sånt. Med andra ord gratis i stort sett. Marina Johansson sitter väl och gråter idag, som Romson ungefär.
Och det är klart att de ändrat sig eftersom de fattat att det kommer lagstiftning och de står helt ensamma med sin förbudslinje. Bara de inte försöker sabotera projektet nu genom att göra det så krångligt som möjligt att få nya sprutor. Detta för att det inte ska komma så många och byta och de då ska kunna trumpeta ut att det inte har några positiva effekter. Jag har inget större förtroende för politikerna som synes...
Citera
2016-03-04, 11:22
  #139
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Nej då jag var bara ironisk. Klart att det är bra för hälsan med rena sprutor. Och ingen blir naturligtvis heroinist för att det delas ut sprutor. Tänkte på förra justitieministern Beatrice Ask och att hon gick på det här skämtet att 37 personer i Colorado, USA, låg döda av överdos av cannabis på gatorna på nyårsdagen för två år sedan efter att det blivit legalt.
Kostar väl något sånt. Med andra ord gratis i stort sett. Marina Johansson sitter väl och gråter idag, som Romson ungefär.
Och det är klart att de ändrat sig eftersom de fattat att det kommer lagstiftning och de står helt ensamma med sin förbudslinje. Bara de inte försöker sabotera projektet nu genom att göra det så krångligt som möjligt att få nya sprutor. Detta för att det inte ska komma så många och byta och de då ska kunna trumpeta ut att det inte har några positiva effekter. Jag har inget större förtroende för politikerna som synes...
Oki, man vet aldrig
Skämtet med 37 döda, var helt underbart.
Snacka om att hoppa på ett tåg som redan var i luften på väg ut för en bottenlös avgrund på den.
Men för vara allvarlig, så är den indoktrinerade delen av befolkningen såpass okunniga att de sväljer såna här saker med hull och hår.
Vilket är rätt tragiskt.

Man bra för de heroinister i gbg i alla fall.
Det har ju varit innan att de är för få att bry sig om, så fuck them har det varit då.
Citera
2016-03-04, 14:08
  #140
Medlem
Det hela hänger förmodligen ihop med att sprutmissbruk ökar extremt map invandringen - men det vågar man inte säga.
Citera
2016-03-04, 17:11
  #141
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Det hela hänger förmodligen ihop med att sprutmissbruk ökar extremt map invandringen - men det vågar man inte säga.
Har du några belägg för det? Jag känner inte en IV:are som inte är vit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback