Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-10-13, 13:02
  #1
Medlem
Bamsefars avatar
Stör mig otroligt på nya vågen av unga WT-mammor som ska blogga. Lite samma kategori som medelålders New-Age-Wicca-Månenergi kvinnorna som lägger upp delfiner och indianer på deras bloggar.

Exempel:

http://youngandpregnant.blogg.se/

Förutom att hela bloggen är rätt komisk i sig fann jag ett intressant inlägg:

Lista på saker jag gjort i sommar:

Citat:
Igår kom alla andra hem från språkresan från Malta som jag blev hemskickad ifrån!
(bilder från Malta, FÖRRA ÅRET)

Saker jag gjort i sommar:

Blivit hemskickad från en språkresa
Tagit en överdos av tabletter
Blivit överfallen av 2 män
Åkt ambulans
Varit på sjukhus i 3 nätter i ett annat land
Åkt rullstol på flygplatsen
Fått drop
Fått reda på att jag är gravid
Var tvungen att bestämma om jag skulle göra abort eller inte på mindre än en vecka

Årets mamma?
Citera
2010-10-13, 13:15
  #2
Medlem
tzjs avatar
Herrejävlar. Titta på hennes kraftiga haka. Det är något som inte gått så bra under hennes mammas graviditet misstänker jag. Alternativt tvivelaktiga gener i allmänhet hos det kopulerande paret som avlade fram henne.

En så kallad "brödmänniska". (Egen teori som jag inte orkar lägga fram här.)
Citera
2010-10-13, 13:28
  #3
Medlem
Vilken förebild för alla småflickor, 14 år och på smällen. Hennes föräldrar måste vara jävligt stolta.

Men va fan hon ser ju inte så pjåkig ut, hade hon varit över 15 hade hon ju varit fullt påsättningsbar
Citera
2010-10-13, 13:35
  #4
Medlem
slingas avatar
Nappflaskan som pekare är ju bara som pricken över i'et
Citera
2010-10-13, 13:51
  #5
Medlem
sirVandalots avatar
Vilket jävla vrak. Ska vi starta en "Gissa namnet på den unika lilla snöflingan"-tävling? Jag gissar i alla fall på att det blir en liten Cevvihn.
Citera
2010-10-13, 15:19
  #6
Medlem
_EmiL_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirVandalot
Vilket jävla vrak. Ska vi starta en "Gissa namnet på den unika lilla snöflingan"-tävling? Jag gissar i alla fall på att det blir en liten Cevvihn.
Nä Kelly!
HYAHAHAHAHAHAHHAA!
Citera
2010-10-13, 20:46
  #7
Medlem
0bbAs avatar
Självklart ska ungen heta Kelly också!
Citera
2010-10-14, 12:31
  #8
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Herrejävlar.En så kallad "brödmänniska". (Egen teori som jag inte orkar lägga fram här.)

Jaha? Och vad använder du forum till undrar jag då. Att presentera en teori till namnet och sedan glida in i sin egen mystik verkar ganska meningslöst.

Har en brödmänniska blivit skuren fel storlek?
Är det en synonym för fattigdom?
Bakar du ofta bröd?
Citera
2010-10-14, 13:20
  #9
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKetcher
Jaha? Och vad använder du forum till undrar jag då. Att presentera en teori till namnet och sedan glida in i sin egen mystik verkar ganska meningslöst.

Har en brödmänniska blivit skuren fel storlek?
Är det en synonym för fattigdom?
Bakar du ofta bröd?

Lugn, jag skall presentera teorin här på inom en snar framtid.
Citera
2010-10-14, 20:06
  #10
Medlem
-Jamaica-s avatar
Hoppas inte ni missat att pappan till barnet heter Kevin.

Citera
2010-10-14, 22:45
  #11
Medlem
Wolfhaarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slinga
Nappflaskan som pekare är ju bara som pricken över i'et


Håller på att skratta till döds!

Vilken utav de 2 männen som överföll henne är pappan da?
Citera
2010-10-15, 01:18
  #12
Medlem
Tjejen har ju ganska bra inställning till allt faktiskt. Hur tycker ni att era egna 14-åringar ska hantera situationen om de blir gravida och vill behålla barnet? Vad kan hon göra bättre tycker ni än ta hand om sig, vara positiv, ha stöd hos familjen, gå på familjerådsmöten på soc och på skolan?

Vet många vuxna 30+ som har betydligt sämre inställning till graviditet och livet än den tjejen. Tror inte att ni skulle hantera en graviditet bättre själv direkt. Vad gör hon fel egentligen? Konkreta saker om graviditeten och planeringen inför barnets födsel vore bra om ni kunde svara på, inte bara att hon är för ung eller enligt er borde ha gjort abort.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback