Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2014-03-24, 17:49
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Njae, jag hade nog inte klarat att göra en låt utan ett riktigt ljudkort. Det interna klarar ungefär 2 midi-spår samtidigt och det blir interferensbrus från grafikkort och CPU. Så nej.

Aight! Låter lite konstigt eftersom vi har ungefär samma burk och jag klarar runt 20 midi utan problem med undantag tyngre pluggar (kontakt etc)
Citera
2014-03-27, 08:57
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wobi
Haha. Nu är du ute på hal is mannen. Swedish House Mafia, Alesso, Thomas Gold och många andra använder just - Logic.

Oj, kul att du skrattar åt mig också.

Vet inte om du är blind, dum i huvudet eller både och men du missade mitt "kanske" i förra inlägget.
Citera
2014-03-27, 09:29
  #51
Medlem
moogmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
Nästan all housemusik görs i FL, så det första du kan göra är att lära dig FL utan och innan.


Jag skulle säga att du kan göra House i vilket DAW som helst, beror mest på den som sitter vid datorn och skapar. kör i det program som du känner dig hemma i, sen är det träning träning som gäller.

Är du inte nöjd med syntarna i programmet så kan du ju köpa/ladda ner andra. tex Sylenth1 som verkar vara populär i dagens läge och den är riktigt bra, använder den själv.

Lycka till med skapandet/ Mr Moog
Citera
2014-03-27, 11:36
  #52
Medlem
Skulle inte ens lägga ned 1 sekund på att göra house musik......
Citera
2014-03-27, 12:16
  #53
Medlem
moogmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franz-Lucas
All skitmusik görs i FL. FL använder man ifall man är 12. FL är för mesar som inte vågar skapa på egenhand. FL är för låtsasmusiker. Ableton är bäst inom elektronisk musik öht.


Dom som säger att FL är för mesar har inte så mycket koll spelar ingen roll vad du har för DAW bara för att dom anväder Pro-Tools och Logic i stora studios, innebär det inte att FL är ett dåligt program,personligen gillar jag det. Jag skulle vilja säga att det handlar om den som sitter med programmet
Citera
2014-03-27, 16:48
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blekmyr
Oj, kul att du skrattar åt mig också.

Vet inte om du är blind, dum i huvudet eller både och men du missade mitt "kanske" i förra inlägget.

Gällande kontexten som det är taget ur; "Logic är kanske inte så jättelämpligt" så låter det som, i vilket fall så jag tolkade det, att "Logic är Inte lämpligt när det kommer till produktion av housemusik". Därav mitt "Haha". Lugna ner dig med "blind" och "dum i huvudet". Jag är varken eller.
Citera
2014-03-27, 18:53
  #55
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wobi
Aight! Låter lite konstigt eftersom vi har ungefär samma burk och jag klarar runt 20 midi utan problem med undantag tyngre pluggar (kontakt etc)

Mixa ett spår på det inbyggda kortet och lägg upp på soundcloud eller never happened.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback