• 1
  • 2
2010-10-12, 19:26
Medlem
Qaas avatar
Tjena!! Behöver all tips och tips på länkar angående house producering?

Har Ableton Live och FL Studio som programvaror samt en gammal keyboard kopplat till datorn.
Citera
2010-10-12, 19:29
Medlem
strategasiats avatar
youtube, nfx gör riktigt bra och utförliga tutorials (www.warbeats.com)
Citera
2010-10-12, 19:30
Medlem
Awesomes avatar
Nästan all housemusik görs i FL, så det första du kan göra är att lära dig FL utan och innan.
Citera
2010-10-12, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
Nästan all housemusik görs i FL, så det första du kan göra är att lära dig FL utan och innan.

Gör det väl ändå inte. Knappt någon görs i FL, det är bara Hardstyle som proddas i FL
Citera
2010-10-12, 19:41
Medlem
Citat:

Gör nu inga korkade uttalande, var har du fått det ifrån att all housemusik görs i FL?
Citera
2010-10-12, 22:26
Medlem
Qaas avatar
Jag kan grunderna i Fruity Loops, behöver dock information som kan öppna dörren åt House för mig.
Citera
2010-10-12, 23:58
Medlem
Franz-Lucass avatar
Citat:

All skitmusik görs i FL. FL använder man ifall man är 12. FL är för mesar som inte vågar skapa på egenhand. FL är för låtsasmusiker. Ableton är bäst inom elektronisk musik öht.
Citera
2010-10-13, 10:10
Medlem
PolskProfets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franz-Lucas
All skitmusik görs i FL. FL använder man ifall man är 12. FL är för mesar som inte vågar skapa på egenhand. FL är för låtsasmusiker. Ableton är bäst inom elektronisk musik öht.

FL är för mesar som inte vågar skapa på egenhand? Vad fan snackar du om? Det är ett bra program att börja med. Allting är inte gratis i världen. Förvänta dig inte att varje person ska ha Ableton, reason och allt det där från början. Sluta hata mannen. Jag gör min musik i FL. Och inte fan är jag en mes för det? Skaffa ett liv istället för att hata dude, känner många andra producers som också använder FL för de inte har råd med hela pro-kittet. Sutta balle för fan.
Citera
2010-10-13, 11:19
Medlem
Franz-Lucass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolskProfet
FL är för mesar som inte vågar skapa på egenhand? Vad fan snackar du om? Det är ett bra program att börja med. Allting är inte gratis i världen. Förvänta dig inte att varje person ska ha Ableton, reason och allt det där från början. Sluta hata mannen. Jag gör min musik i FL. Och inte fan är jag en mes för det? Skaffa ett liv istället för att hata dude, känner många andra producers som också använder FL för de inte har råd med hela pro-kittet. Sutta balle för fan.

Ha råd med?! Jag har inte råd med något! Jag har allt ändå!
Citera
2010-10-13, 13:17
Medlem
MeChphs avatar
Citat:
Det finns att ett antal framgångsrika producenter som använder sig utav FL..

Några som jag inte tycker är "låtsasmusiker":

Afrojack
Sidney Samson
Laidback Luke
Deadmau5
9th Wonder

Till topic!

Använd dig av mycket percussion, sidechaina mycket syntar och baser, och glöm inte en kraftig tung kick
Citera
2010-10-13, 13:30
Medlem
Mörkglädjes avatar
Dumheter sitter själv med ett stor namn inom dubstep/house/Electro kan säga att logic, cubase . Abelton och reason ligger högre på listan. Fl är för nybörjare och gabber. JAg hade nog hellre rekommenderat reason on du inte ska rec vocals så är programmet guld
Citera
2010-10-13, 16:43
Medlem
PolskProfets avatar
Citat:
Ha råd med?! Jag har inte råd med något! Jag har allt ändå!
BaxarN

Citat:
Ursprungligen postat av Mörkglädje
Dumheter sitter själv med ett stor namn inom dubstep/house/Electro kan säga att logic, cubase . Abelton och reason ligger högre på listan. Fl är för nybörjare och gabber. JAg hade nog hellre rekommenderat reason on du inte ska rec vocals så är programmet guld
Det är ju klart det är bättre än FL. Men det beror fortfarande på vad man själv kan göra. Dock är programmet fortfarande bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in