2010-10-12, 16:30
Medlem
kakburks avatar
Detta är ett civilrättsmål. Döms man där anses man inte vara brottsling av de arten som brottsmåldömda.

Dessutom har Herrstedt rätt i sak. Jönsson har gjort de uttalanden som hon upplyser om. Däremot handlade saken om att Jönsson kände sig kränkt när de uttalandena blev allmänt belysta.

Bra av Herrstedt, dåligt av rätten.
Citera
2010-10-12, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sakrissonp
Hur skall SD hantera sin egen kriminalitet i partiet ????
Idag dömdes riksdagsledamoten Carina Herrstedt (SD) att betala skadestånd för att hon på sin blogg har förtalat en annan politiker
http://rapport24.info/?p=1425

Om mona får förtala mot sd ska väl carina få sitta kvar?
Citera
2010-10-12, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Bra av Herrstedt, dåligt av rätten.

- Rätten bör väl ändå, anser jag, följa lagen. Den här senaste domen är jag inte insatt i, men i de tidigare fallen har det varit fråga om att Herrstedt med sambo bland annat utpekat Finken som brottslig, vilket i lagens mening är just förtal.
Att det sedan kan vara sant är en annan femma. Att hälften av alla slaskbloggar som deltar i det ömsesidiga krypskyttet mellan SD och vänstern också skulle kunna dömas en massa gånger för förtal om någon väl stämde, är också en annan femma.

Som framträdande politiker bör man naturligtvis vara medveten om lagen, och framförallt bör man inte upprepa ett beteende som skadar en själv och partiet bara för att man tycker att: mööh, jag har rätt, jävla politiska PK-domstolar. Hur jobbigt hade det egentligen varit att bara sluta posta inlägg om CP:t?

Bra av rätten, dåligt av Herrstedt.
Citera
2010-10-12, 16:56
Medlem
Sifters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodolfus
Hur kan Herrstedt ha kommit så långt upp i partiet? Hon verkar rätt så dum, jag hoppas att hon och några till är borta från SD nästa val.
Hon är en av SD-huvudpersonerna i den för partiet gyllene kommunen Landskrona. Det är rimligtvis enda skälet.
Citera
2010-10-12, 17:27
Medlem
VonLidls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
- Rätten bör väl ändå, anser jag, följa lagen. Den här senaste domen är jag inte insatt i, men i de tidigare fallen har det varit fråga om att Herrstedt med sambo bland annat utpekat Finken som brottslig, vilket i lagens mening är just förtal.
Att det sedan kan vara sant är en annan femma. Att hälften av alla slaskbloggar som deltar i det ömsesidiga krypskyttet mellan SD och vänstern också skulle kunna dömas en massa gånger för förtal om någon väl stämde, är också en annan femma.

Som framträdande politiker bör man naturligtvis vara medveten om lagen, och framförallt bör man inte upprepa ett beteende som skadar en själv och partiet bara för att man tycker att: mööh, jag har rätt, jävla politiska PK-domstolar. Hur jobbigt hade det egentligen varit att bara sluta posta inlägg om CP:t?

Bra av rätten, dåligt av Herrstedt.

Korrekt, och ett oacceptabelt agerande att blivit dömd tre gånger för förtal. Ombudet måste väl har redogjort för omfattning för lagrummet kring förtal vid första målet, så hon borde haft det klart för sig. Domstolarna skulle förmodligen inte göra annat om allt som kan klassas för förtal på nätet anmäls, men likväl är det ingen ursäkt att chansa, speciellt när personen satt i system att anmäla allt på nätet.

Sverigedemokraterna sitter i riksdagen och de ska överhuvudtaget inte ödsla tid på att debattera eller uppmärksamma en ickefigur som finken och hans lika världsfrånvända farsa.
Citera
2010-10-12, 17:36
Medlem
Bonzo666s avatar
Av de många muppar som återfinns i SD så tycker jag inte att Herrstedt är en av dem. Cp-finken från kommunistiska partiet kan alltså säga att han tycker att det är rätt när SD:are blir misshandlade men Herrstedt får inte felcitera/citera korrekt från muppen själv utan att bli dömd? En dom är en dom, men moraliskt sett så är detta bara trams.

Hon får ta väldigt mycket skit och hot utan att hänge sig åt samma saker utan citerar ibland enstaka galningar och blir emotionell mot de vänsterextremister/vänsterpartister som fysiskt attackerar både henne och partikamrater på sin blogg. Känns lite väl absurt att hon blir the bad guy..
Citera
2010-10-12, 17:37
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Ericsson
Nu handlar tråden om Carina Herrstedt och inte Johnny Skalin.
hah ojdå felpost, så går det när man parallell-läser flera trådar i olika flikar
Citera
2010-10-12, 17:52
Bannlyst
Det är alltså dårFinken det gäller även denna gången?
Han är ju för gräslig....
Citera
2010-10-12, 18:09
Bannlyst
Kommunister har alltid och kommer alltid att vara jobbiga.

Men 5 tusen kr i skadestånd är inte mycket om man är drogbehandlare + har riksdagslön.
Citera
2010-10-12, 18:14
Medlem
deadsets avatar
Trist att SD börjar missköta sig direkt efter valet. Nu får dom skärpa till sig om dom vill bli tagna på allvar. Fan vad trött jag blir på alla dumskallar som vräker ur sig onödiga kommentarer i tid och otid. Det förstör bara för partiet - och i det långa loppet även landets trygghet, i och med fortsatt massinvandring och oansvarig integrationspolitik.
Citera
2010-10-12, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Trist att SD börjar missköta sig direkt efter valet. Nu får dom skärpa till sig om dom vill bli tagna på allvar. Fan vad trött jag blir på alla dumskallar som vräker ur sig onödiga kommentarer i tid och otid. Det förstör bara för partiet - och i det långa loppet även landets trygghet, i och med fortsatt massinvandring och oansvarig integrationspolitik.

Det är rätt lugnt. Förr var det MYCKET värre i SD. Men ändå så lyckades dom ta sej in i riksdagen.
Men jämför man med andra partier så är SD en liten myra på att skämma ut sej. Dock brukar median göra en höna av en fjäder också.
Citera
2010-10-12, 19:29
Medlem
RadicalKicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfH
Kommunister har alltid och kommer alltid att vara jobbiga.

Men 5 tusen kr i skadestånd är inte mycket om man är drogbehandlare + har riksdagslön.

Om wt-Carina är så smart och kommunisten F är så dum, så borde det gå att såga honom med lagliga argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in