Vem var den inbjudna tjej i Adam Alsings talkshow som stod för detta ganska ökända tvuttalande, mycket tidigt för ett Sverige där folkhemmet kan sägas ha genomlevt sitt första moraliska hjärtflimmer och det värsta som till dags dato hade hänt i mediasverige var studio S reportage om Johnny Thunders, Videovåldsdebatten; E.T´s elvaårsgräns och alla chockers moder; att Per Oscarsson klädde av sig ned till bara kalsongerna i Hylands hörna och berättade hur barn blev till i direktsändning.
Det överträffades utan att till närmelsevis röna samma uppståndelse och upprördhet av nedanstående yttrat av en ung kvinna, vilket samtidigt, som uttalande röjde vägen för ett mer eller mindre oräkneligt antal variationer, företrädesvis i skvaller och kvällspress.
"Henne vill jag knulla".
Personen som yttrade detta kan sägas vara den som tänjde på gränserna för det som kunde anses vara acceptabelt att säga i sändning. Bland de första mediapersonligheter som i TV dryftade en dragning till det motsatta könet, något som mer eller mindre skulle komma att bli ett rekvisit för bkändisar utan portfölj, måna om att nå spaltutrymme utan att egentligen behöva göra något.
Var det Linda Skugge som några bekanta till mig slog vad om? Eller var det någon annan? Jag kan inte minnas. Någon som minns och vem pratade hon om förresten?
Senast redigerad av Supermarine 2010-10-12 kl. 05:44.
Personen som yttrade detta kan sägas vara den som tänjde på gränserna för det som kunde anses vara acceptabelt att säga i sändning. Bland de första mediapersonligheter som i TV dryftade en dragning till det motsatta könet,
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!