2010-10-11, 18:12
Medlem
gnagetsthlms avatar
Tjena moss! Jag har en Acer Aspire 5536/5236, inköpt för sisådär 1 år sedan.
För lite mer än 1 vecka sedan så systemåterställde jag dattan, och någon god själv här på fb
hjälpte mig hitta trådlös nätverk med vista

Men nu har jag upptäckt att grafikkortet tydligen också krånglar! Det är ju inte heller uppdaterat. Jag kan exempelvis inte ens öppna movie maker utan att det tycks strula.

I enhetshanteraren är det en gul triangel där det står ''Standard VGA Graphics Adapter''
Och när jag trycker uppdatera händer inte ett jota.

Nere till höger på min laptop står det ''AMD turion X2 64'' och ATI Radeon premium graphics 4000 series''

Har vart inne och pillat lite på ATI's hemsida och försökt uppdatera mina drivrutiner till grafikkortet förgäves.. Jag kan ju inte lira något skönt lir alls längre!

Finns ett till problem efter återställningen och det är att datorn lätt som fan blir överhettad och slår av sig själv. Detta händer oftast någonting laddar eller jag tittar på en film i fullscreen i typ en kvart. Är det för mycket begärt?! Finns det något man kan ladda ner för det också? Så var det ju aldrig innan systemåterställningen!

Kan nån lösa något av dessa problem så spar ni mig mycket tid. Tack!
Citera
2010-10-11, 19:44
Medlem
Långsamt svar.

Installera om datorn ordentligt.

Leta upp datorn på dator tillverkarens hemsida så lär du hitta massor av drivrutiner som du borde ha lagt in från början. Välj till rätt Windows version. Man ska ladda ned drivrutiner och inte bara pilla på ATIs hemsida.

Varför gjorde du systemåterställning?
Vilken använde du för det finns flera?
Windows har sin egen och Acer har sina egna varianter.
Har datorn någonsin funkar rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in