2010-10-10, 16:14
Medlem
Herr-Erkens avatar
Hej FB!

Idag när jag startade upp datorn så fick jag meddelandet att mitt Windows var oäkta. Tryckte då på avbryt och allt fungerade bra. Den sa åt mig att jag bör uppgradera annars är datorn lättare utsatt för virus etc. Jag använer en köpt OEM version av typen Home. Har aldrig fått ett sånt här meddelande förut och när jag startade om datorn fick jag det inte igen. Vad kan det här bero på? Är det så att OEM versionen blir ogiltlig efter ett tag?

Mvh Herr-Erken
Citera
2010-10-10, 16:57
Medlem
kattrumpas avatar
Även om det är Windows 7 OEM så måste du aktivera det, kan det vara där felet ligger?
Citera
2010-10-10, 17:08
Medlem
Sjoestedts avatar
Ladda hem 'Windows 7 Wat-Remover'. Det kommer att lösa ditt problem, fungerar utmärkt till alla W7 installationer.
Citera
2010-10-10, 21:21
Medlem
hasenfrasens avatar
Har du en äkta köpelicens är din dator förmodligen virusinfekterad och proxykapad.
Citera
2010-12-03, 22:11
Medlem
Hej, gammal tråd men eftersom den handlar om precis samma problem som jag har så använder jag den.

Alltså, när jag loggade in på datorn ikväll kom en ruta upp som sa att jag hade en oäkta windows-version och frågade om jag ville uppdatera till en äkta sådan. Jag tryckte på avbryt och allt verkar fungera som vanligt.

Som hasenfrasen säger att TSs dator förmodligen är virusinfekterad och proxykapad, kan det vara stämma i mitt fall. I så fall, vad göra?

Jag kör windows 7 proff 64 OEM äkta version.

tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in