Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-10, 14:50
  #1
Medlem
Har gjort ett försök att starta upp den här tråden i fel forum innan, gör här ett nytt försök.

Jag har läst en del om konspirationsteorier och frimureri på senaste. Fick ett tips av en kollega på jobbet att jag skulle kolla upp vad som händer i Gulf of Aden för tillfället. Han snacka om att pirateriet som det talades om utanför afrikas kust för en tid sedan bara varit en dimmridå för att dölja vad som verkligen händer! Han sa inte mer utan avslutar samtalet med att jag ska googla det så kommer jag förstå vad han snackar om!

Jag gick naturligtvis hem och googla, som han sa, Gulf of Aden (det skulle räcka!). Upp kom en del militär info, information om geografin mm. Vad som stack ut lite från mängden (för att utrycka sig milt) var om nån stargate som ska ha öppnats där nu..

Jag är inte säker på vad som menas med varken stargate eller om det var det som min kollega faktiskt syfttade på. Vi har haft en del diskussioner runt olika konspirationer under tiden jag har läst på lite om ämnet. Men låter ju helt klart galet med en stargate, så det fick mig att tänka att det kanske finns andra konspirationsteorier

Vill tillägga att mina studier i frimureri olika konspirationsteorier är rätt ytlig och begränsad, och inte bygger på några egna övertygelser!


Är tacksam om nån som kan nåt om stargateteorin eller andra alternativa "sanningar" om varför så mycket militär samlas där skulle vilja dela med sig av sina kunskaper!
__________________
Senast redigerad av misAAntrop 2010-10-10 kl. 14:54.
Citera
2010-10-10, 15:53
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misAAntrop
Har gjort ett försök att starta upp den här tråden i fel forum innan, gör här ett nytt försök.

Jag har läst en del om konspirationsteorier och frimureri på senaste. Fick ett tips av en kollega på jobbet att jag skulle kolla upp vad som händer i Gulf of Aden för tillfället. Han snacka om att pirateriet som det talades om utanför afrikas kust för en tid sedan bara varit en dimmridå för att dölja vad som verkligen händer! Han sa inte mer utan avslutar samtalet med att jag ska googla det så kommer jag förstå vad han snackar om!

Jag gick naturligtvis hem och googla, som han sa, Gulf of Aden (det skulle räcka!). Upp kom en del militär info, information om geografin mm. Vad som stack ut lite från mängden (för att utrycka sig milt) var om nån stargate som ska ha öppnats där nu..

Jag är inte säker på vad som menas med varken stargate eller om det var det som min kollega faktiskt syfttade på. Vi har haft en del diskussioner runt olika konspirationer under tiden jag har läst på lite om ämnet. Men låter ju helt klart galet med en stargate, så det fick mig att tänka att det kanske finns andra konspirationsteorier

Vill tillägga att mina studier i frimureri olika konspirationsteorier är rätt ytlig och begränsad, och inte bygger på några egna övertygelser!


Är tacksam om nån som kan nåt om stargateteorin eller andra alternativa "sanningar" om varför så mycket militär samlas där skulle vilja dela med sig av sina kunskaper!

Det är två helt orealterade saker.
Stargaten handlar om att slåss mot Goa´Ulds som kommer och ställer till jävelskap. Det är den primära fienden. Sen bråkar man även lite med krigsherrar och allmänt fishy regimer på andra platser i galaxen.
men det här är hemligt, så säg inget

Fartygsnärvaron är för att jaga pirater. Sverige har HMS Carlskrona där nu.
Citera
2010-10-10, 16:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffmeister
Det är två helt orealterade saker.
Stargaten handlar om att slåss mot Goa´Ulds som kommer och ställer till jävelskap. Det är den primära fienden. Sen bråkar man även lite med krigsherrar och allmänt fishy regimer på andra platser i galaxen.
men det här är hemligt, så säg inget

Fartygsnärvaron är för att jaga pirater. Sverige har HMS Carlskrona där nu.

Jo det är ju inget man har kopplat ihop innan.. Som sagt handlar inte om vad jag själv tror om saken.. Är intresserad av en alternativ version av vad som hänt.. Annars tack för ett gott försök och visat intresse..

Citera
2010-10-10, 22:43
  #4
Medlem
Hur ska jag tolka tystnaden? att inget intresse finns eller är det kunskaper som saknas?
Citera
2010-10-10, 23:38
  #5
Medlem
krillehiphops avatar
nu är jag ju väldigt nyfiken med, får googla runt lite å kolla vad som sägs
Citera
2010-10-11, 01:08
  #6
Medlem
NightRunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillehiphop
nu är jag ju väldigt nyfiken med, får googla runt lite å kolla vad som sägs

Nå?
Citera
2010-10-11, 02:04
  #7
Medlem
krillehiphops avatar
Hittade lite på youtube...här är en lång intervju med nån http://www.youtube.com/watch#!v=22S2TNMf8v4
Citera
2010-10-11, 15:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krillehiphop
Hittade lite på youtube...här är en lång intervju med nån http://www.youtube.com/watch#!v=22S2TNMf8v4

Jo, rätt häpnadsväckande historia han har!! Vad tyckte du om den?
Citera
2010-10-11, 20:15
  #9
Medlem
Länken ovan är en över en timme lång intervju med en kille som har kopplingar till Amerikanska militären och olika brödraskap. Han berättar om egna erfarenheter och har själv varit med och uträttat flertalet "black flagg-operationer". Han pratar om undrrvattens baser där militär forskning drivs bland annat på genentik och beblandning av utomjordisk arvsmassa med jordisk!
Han pratar också om att det som skyddas i gulf of Aden skulle vara en stargate och under den bör det ligga en undervattensbas!
Klart sevärd om ämnet verkar vara intressant!
Citera
2010-10-11, 20:25
  #10
Medlem
krillehiphops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misAAntrop
Jo, rätt häpnadsväckande historia han har!! Vad tyckte du om den?
cool historia men jag vette fan...det är svårt att ta vissa tex när han ser ut som värsta rockern, men han såg väldigt engagerad ut och ärlig, men bara för det så betyder det inte att allt är sant, men har hört ännu galnare historier av folk som verkar trovärdiga, vet inte vart man ska dra gränsen riktigt.
sant eller inte, det är intressant att spekulera i alla fall
Citera
2010-10-11, 22:27
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krillehiphop
cool historia men jag vette fan...det är svårt att ta vissa tex när han ser ut som värsta rockern, men han såg väldigt engagerad ut och ärlig, men bara för det så betyder det inte att allt är sant, men har hört ännu galnare historier av folk som verkar trovärdiga, vet inte vart man ska dra gränsen riktigt.
sant eller inte, det är intressant att spekulera i alla fall


Sant. Jag tvivlar inte en sekund på att han tror att han talar sanning, men inget som säger att han har en stabil verklighetsupfattning.. Men som du sa, intressant att spekulera lite i ämnet!
Han har ju säkert rätt i att det döljs något. Jag menar blackflag-operationer lär ju inte vara ovanligt!
Citera
2010-10-12, 08:06
  #12
Medlem
krillehiphops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misAAntrop
Sant. Jag tvivlar inte en sekund på att han tror att han talar sanning, men inget som säger att han har en stabil verklighetsupfattning.. Men som du sa, intressant att spekulera lite i ämnet!
Han har ju säkert rätt i att det döljs något. Jag menar blackflag-operationer lär ju inte vara ovanligt!

nä visst är det så...och nånting händer ju där, tror knappast att priatproblemet är så stort att det behövs så mycket militär, vi snackar fattiga snubbar som stjäl för att överleva. visst dom har säker ett redigt gevär, men knappas nån fancy båt. ett skott på deras uppblåsbara jolle så är det klart lixom, nånting är på gång
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback