Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-16, 02:49
  #49
Avstängd
Skruven66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
För mig dog intresset helt när Max Cavalera lämnade.
Mmm, samma här. Han var Sepultura för mig. Inte lika bra utan hans dynamik, stil, karisma, sång.

Edit: Den färgade sångaren är kvar ifrån vad jag har förstått.
Gitarristen Andreas Kisser som jag gillar skarpt med.

Derrick Green
Vocals
Andreas Kisser
Guitars
Eloy Casagrande
Drums
Paulo JR
Bass

B-ass, badass SEPULTURAAAAAAAAAA!
__________________
Senast redigerad av Skruven66 2018-11-16 kl. 02:54.
Citera
2018-11-16, 02:55
  #50
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruven66
Mmm, samma här. Han var Sepultura för mig. Inte lika bra utan hans dynamik, stil, karisma, sång.

Det började gå utför med Roots skivan. Cavalera brölade Roots Bloody Roots så det gjord ont i huvudet. Sen flirtandes det med alternative metal, eller nu-metal heter det visst? För mycket för min smak. Det var då det började gå åt skogen.
Citera
2018-11-16, 03:01
  #51
Avstängd
Skruven66s avatar
*Lägger ner plattan med låten Territory på skivspelaren, sätter ner stiftet *skrap*.
"War foooooor territooory!"


Chaos A.D - 2018
Citera
2018-11-16, 03:09
  #52
Medlem
Castlevanias avatar
Territory är kanske den musikvideo jag sett flest gånger genom åren. Den var väldigt mycket visad på Headbangers Ball. Inte konstigt då den slår det mesta.

Låt oss inviga att det är fredag med en klassiker från de hårda 90-talet

Sepultura - Territory (1993)
https://www.youtube.com/watch?v=Q_WHGV5bejk
Citera
2019-01-25, 03:28
  #53
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag gillar inte enbart thrasheran upp till Arise, jag gillar även Roots och Refused/Resist väldigt mycket. Kairos har jag inte lyckats lyssna på så mycket så jag kan inte ge någon åsikt om den skivan.

Tycker ni att Roots är en bra skiva? Den och Beneath The Remains är de två bästa skivorna med dem.

De ha en sån kraft i sin musik.
Citera
2019-01-26, 07:09
  #54
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Tycker ni att Roots är en bra skiva? Den och Beneath The Remains är de två bästa skivorna med dem.

Min topp 4:

1. Chaos A.D. (1993) - Håller den mycket högt. Inte enbart deras vassaste skiva - en av de bästa metal skivorna på 90-talet. Listor ska förvisso alltid tas med en nypa salt, men den rankades på 29:e plats på "Rolling Stone's "100 Greatest Metal Albums of All Time".

2. Arise (1991) - Här är det mer klassisk death metal ā la 80-tal jämfört med Chaos skivan. Mer komplett än Beneath the Remains om än det är jämnt skägg mellan skivorna.

3. Beneath the Remains (1989) - 80-tals death metal/thrash metal när den är som allra bäst. Inner Self är en av deras allra starkaste låtar ever.

4. Roots (1996) - Vissa älskar den, andra som undertecknad tycker den spretar och skiljer sig för mycket från deras tidigare alster. Den som gillar nu-metal föredrar säkerligen den här skivan. Perfekt för sin samtid när den släpptes.
Citera
2019-01-26, 07:58
  #55
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruven66
*Lägger ner plattan med låten Territory på skivspelaren, sätter ner stiftet *skrap*.
"War foooooor territooory!"


Chaos A.D - 2018
Mäktigt.
Citera
2020-02-16, 23:07
  #56
Medlem
Analfababetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Mäktigt.
Äh, den tönten är avstängd. Användaren du svarade alltså men låten är grym.
Men i alla fall, (Och vilken löjlig gris till profilbild även).
Men nån som vet det senaste med gruppen? Skivsläpp, konserter dom ska spela, eller nyligen spelat. Vad som helst, finns dom ens kvar som grupp?
Risken är väl stor vid det här laget att dom lagt ner nu.
Ja jag skriver här innan några efterforskningar om gruppen på nätet gjorts av mig men nu ger jag mig ut lite för att hitta nåt om dom själv också.
Wish me luck

Jag är så dum i huvudet så jag hoppas då att dom inte lagt ner vid det här laget, man får väl hoppas.
Det senaste jag hittade om dom just nu på nätet:
2019-10-15 skrevs det här om dom efter en spelning i Örebro, låst artikel bara endast för betalande prenumeranter av DN:
https://www.dn.se/kultur-noje/sepult...nte-sa-mycket/
Fast endast då, och inte en spelning där antagligen, utan som det står att läsa där av det lilla man kan läsa:
"Där spelade Brasiliens största rockband in sin kommande skiva och roade sig på Ica Maxi stormarknad".
Jaha, vilken skiva då undrar jag nu istället.
__________________
Senast redigerad av Analfababeten 2020-02-16 kl. 23:27.
Citera
2020-02-18, 08:35
  #57
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfababeten
Äh, den tönten är avstängd. Användaren du svarade alltså men låten är grym.
Men i alla fall, (Och vilken löjlig gris till profilbild även).
Men nån som vet det senaste med gruppen? Skivsläpp, konserter dom ska spela, eller nyligen spelat. Vad som helst, finns dom ens kvar som grupp?
Risken är väl stor vid det här laget att dom lagt ner nu.
Ja jag skriver här innan några efterforskningar om gruppen på nätet gjorts av mig men nu ger jag mig ut lite för att hitta nåt om dom själv också.
Wish me luck

Jag är så dum i huvudet så jag hoppas då att dom inte lagt ner vid det här laget, man får väl hoppas.
Det senaste jag hittade om dom just nu på nätet:
2019-10-15 skrevs det här om dom efter en spelning i Örebro, låst artikel bara endast för betalande prenumeranter av DN:
https://www.dn.se/kultur-noje/sepult...nte-sa-mycket/
Fast endast då, och inte en spelning där antagligen, utan som det står att läsa där av det lilla man kan läsa:
"Där spelade Brasiliens största rockband in sin kommande skiva och roade sig på Ica Maxi stormarknad".
Jaha, vilken skiva då undrar jag nu istället.


Dom har tydligen släppt en skiva i år, Quadra heter skivan Analfababeten, Jag har inte hört på skivan än. Den kan du lyssna på idag.
Citera
2020-03-21, 21:42
  #58
Medlem
Adelaides avatar
Kommer till The Tivoli i Helsingborg i sommar.
Så dåligt intresse för Sepultura nuförtiden? The Tivoli tar väl max runt 200 pers?
Citera
2020-03-21, 21:45
  #59
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Kommer till The Tivoli i Helsingborg i sommar.
Så dåligt intresse för Sepultura nuförtiden? The Tivoli tar väl max runt 200 pers?

1100 pers, men då får ju inte många se showen utan dricka i baren.
Citera
2021-05-20, 04:52
  #60
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Vilka som är mina favoritskivor med Sepultura?

Top 5

1. Arise

Det är någonting med den skivan som gör att jag tycker den är värdefull. Det är många bra låtar där och allmän bra stämning på hela skivan.

2. Beneath The Remains

Också som Arise, bra stämning. Jag gillar båda skivorna ungefär lika mycket.

3. Roots

Det var den första skivan med Sepultura som fastnade för mig och skivan är bra och lite speciell.

4. Chaos A.D.

Detta är också en klassiker till skiva, skivan är hård och det är bra riv på skivan.

5. Morbid Vision/Bestial Devastation

Det är en bra debut och oftast överglansig mot de andra skivorna i deras diskografi.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback