2013-05-06, 02:41
Citat:
Beror ju på vad du syftar på? 940 har ju lite historia
Ursprungligen postat av M-E
-Var går gränsen mellan tidiga och sena 940?
Jo, jag vet att man ska koppla ur batteriet innan man början arbeta med bilens elsystem, även vara försiktig med grejorna, så man inte skadar något.
Tack för tipset Kloge!
Ska försöka själv först, vi får se...
En fråga till er som vet:
-Vilken är bäst? -Yazaki eller VDO?
-Hur mycket bättre är den bättre i jämförelse med den andra?
-Är den nyare Yazaki bättre?
Jo, jag vet att man ska koppla ur batteriet innan man början arbeta med bilens elsystem, även vara försiktig med grejorna, så man inte skadar något.
Tack för tipset Kloge!
Ska försöka själv först, vi får se...
En fråga till er som vet:
-Vilken är bäst? -Yazaki eller VDO?
.Jag delar mellan tidiga/sena modeller vid sena -95or, det var då 940 genomgick omfattande förändringar och blev en riktigt trevlig bil
.Sedan kom det ytterligare "uppdateringar" till 940 på sena 97 och 98orna, vissa kanske kallar dessa modeller för "senare"
... vet inte.-Vilken är bäst? -Yazaki eller VDO?
Eftersom jag aldrig stött på VDO i en 940 skulle jag säga sena modellen av Yazaki. Hört folk som påstår att det finns VDO i dem, men aldrig sett något.
Ser man till funktion är ju alla instrument likvärdiga, ser nästan likadana ut med. Kvalitén skiljer en del förstå, för Volvo 740 skulle jag säga att VDO instrumenten är dom som stått sig bäst. För 940 är det ju så klart senare Yazaki... aldrig haft problem med dessa.
Ja
, dem håller!Har själv två 940, en 944 -98 Classic som jag ägt i 6 år, aldrig några problem samt en 945 -98 Classic som jag ägt ett par månader men som var felfri när jag köpte den och är fortfarande. Min far har ägt en 945 -96 i 4 år och aldrig haft problem förutom den vanliga instrumenteringsbelysnings-servicen
.En vän har kört över 70 000 mil med sin Volvo 745 -88 med VDO instrument, när jag körde den fungerade fortfarande allt i instrumenthuset och under hans ägo är instrumentet aldrig bytt eller renoverat
.http://klockenstein.se/temp/Bilder/B...5_88_70000.jpg
Vill du ta den enkla utvägen, renovera ditt befintliga hus eller byt ut det!
Den jobbiga vägen är att klippa kablar och sätta i det senare Yazaki huset...
Make your choise :P