Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-10-08, 00:30
  #1
Medlem
Tjenare , har hittat ett riktigt häftigt hus , grejen är den att jag ha kolla upp vart ägaren bor.
Och har bor bara en mil ifrån huset. Jag tänkte dra dit och gå in på dagen. Vad tror ni kan hända?
Gubben är 67 år gammal. Vad kan hända i värsta fall?

Bifogar bild på huset. Någon känner säkert igen det!
Hittade de idag! När jag var med farsan och jobba !
Grejen är den att gården är stor som inåt helv*te och det var riktigt spökligt att vara där på dagen.
Kändes som någon hade koll på en, som någon stod och kolla på en någonstanns.

Men vad tror ni kan hända , ? I värsta fall kan han väl ringa polisen , eller slå ihjäl oss? Eller?
Och om jag inte har mobil/plånbok/nycklar eller nått på mig , så kan väl polisen bara ta mig till stationen och hålla mig ett dygn va? Eller hur är det ? =)

Bild : http://i54.tinypic.com/35jm6w4.jpg

//KGKB
Citera
2010-10-08, 00:35
  #2
Medlem
Caens avatar
Ser måttligt intressant ut i mina ögon, menmen.
Citera
2010-10-08, 00:36
  #3
Avstängd
KamelFikuss avatar
Jag har drömt om det huset!!

TS, du måste in och fotografera! Du måste verkligen!
Citera
2010-10-08, 00:40
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamelFikus
Jag har drömt om det huset!!

TS, du måste in och fotografera! Du måste verkligen!

Jag vill , men vafan gubben bor liksom 1 mil bort! Fan han mördar väl en , hehe , har hans telefonnummer och allt , nästan som man ska ringa och prata med gubben! Men då säger han väl nej och vaktar huset ännu mer! Om han ens vaktar det nu!

//KGKB
Citera
2010-10-08, 00:43
  #5
Avstängd
KamelFikuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGKB-FOTO
Jag vill , men vafan gubben bor liksom 1 mil bort! Fan han mördar väl en , hehe , har hans telefonnummer och allt , nästan som man ska ringa och prata med gubben! Men då säger han väl nej och vaktar huset ännu mer! Om han ens vaktar det nu!

//KGKB
Prata med honom väldigt artigt och professionellt och fråga om du får lov att gå in, ta några foton och sedan gå. Säger han nej så tackar du för hans tid och säger att du letar vidare, men du väntar några dagar och knatar in!

TS, du måste göra det här. Hoppas du förstår det.
Citera
2010-10-08, 00:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamelFikus
Prata med honom väldigt artigt och professionellt och fråga om du får lov att gå in, ta några foton och sedan gå. Säger han nej så tackar du för hans tid och säger att du letar vidare, men du väntar några dagar och knatar in!

TS, du måste göra det här. Hoppas du förstår det.

Jo jag vill det mer än gärna! Men varför MÅSTE jag :P va har du drömt om detta hus ? :O
Citera
2010-10-08, 00:48
  #7
Medlem
Al-Khoholfries avatar
Vilket län ligger huset i?
Jag hänger gärna med om det ligger nära mig, kan även snacka med gubben i fråga.
Citera
2010-10-08, 00:51
  #8
Medlem
DesktopZquaress avatar
Vad är så speciellt med detta hus? Ett vanligt fallfärdigt ruckel i mina ögon...

Har han några saker i huset? Om inte borde han väl inte bry sig?
Citera
2010-10-08, 00:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Khoholfrie
Vilket län ligger huset i?
Jag hänger gärna med om det ligger nära mig, kan även snacka med gubben i fråga.


Vart bor du ?
Citera
2010-10-08, 00:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
Vad är så speciellt med detta hus? Ett vanligt fallfärdigt ruckel i mina ögon...

Har han några saker i huset? Om inte borde han väl inte bry sig?


Vet inte , hade inte tid att kolla idag! tog bara kort på utsidan!
Citera
2010-10-08, 00:53
  #11
Medlem
Al-Khoholfries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGKB-FOTO
Vart bor du ?

Norra Östergötland.

Edit: Finns på PM om det är något
Citera
2010-10-08, 01:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamelFikus
För att DU vet vart det ligger och har tillgång till att träda in!

Det är en återkommande dröm jag har haft så länge jag kan minnas. Jag springer utanför runt, runt huset medans det är något som jagar mig. Det är stort och mörkt vet jag. Plötsligt flyger ytterdörren åt helvete med en smäll och jag smiter in. Väl inne så är mörkt och ruttet. Det är hål i väggarna mellan rummen och ut till gården där en massa svarta gestalter skyndar sig genom, fram och tillbaka, fram och tillbaka medans de mumlar något. Jag springer upp på ovanvåningen och där ser jag min familj uppspikad på väggarna. Pang så vaknar jag.
Huset på din bild ser otroligt likt ut huset i min dröm.. Om det, mot all förmodan, ser likadant ut inuti så måste jag nästan besöka huset.

Om du inte ska in någon gång snart kan du väl ta lite mer bilder utanpå huset?


Grymm dröm iaf !
Vart bor du ?
Om jag åker dit skall jag vara säker på att jag går in , eftersom jag har en bit att åka!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback