Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-10-07, 22:17
  #1
Medlem
_abous avatar
Ogillar såklart att vara nikotinist, främst för att det kostar pengar.
Men en stor nackdel för mig med att snusa är att munnen blir så jävla äcklig, men med tanke på priset och skaderisken har jag ändå valt att inte röka.

Snuset har man ju vanligtvis under läppen för att nikotinet ska tas upp av munnens slemhinnor, right?
Tänkte på det nu när jag stod och pissade att under förhuden har man väl också slemhinnor?

Skulle det ens fungera att dra bak skinnet och lägga in en portion där, och på det viset få sin nikotindos, skulle det tas upp av kroppen?
Det lär väl svida så in i helvete första gångerna, men utöver det då, finns det några andra allvarliga risker?

Det bästa sättet att slippa äcklig mun och höga omkostnader är såklart att sluta, men det handlar inte den här tråden om.
Citera
2010-10-07, 22:18
  #2
Medlem
avgns avatar
Kör upp det i anus istället där finns det slemhinnor iaf....
Citera
2010-10-07, 22:20
  #3
Medlem
Och den tekniken hade du tänkt köra bland folk??
Citera
2010-10-07, 22:20
  #4
Medlem
Al-Khoholfries avatar
Du kommer ju fräta hål i förhuden
Citera
2010-10-07, 22:24
  #5
Medlem
Glengarnocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kackibraxan
Och den tekniken hade du tänkt köra bland folk??

Köra bland folk? Man behöver ju inte sätta lägga dit snusen mitt på stan..
Citera
2010-10-07, 22:26
  #6
Medlem
noonesnames avatar
slemhinnor på ollonet? Nej, där är du nog fel ute... Pröva svälja snuset istället så tas det upp i magen
Citera
2010-10-07, 22:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glengarnock
Köra bland folk? Man behöver ju inte sätta lägga dit snusen mitt på stan..

Han måste ju byta snus nån gång? Och han lär ju knappast vara så taggad på att leta reda på en toa varje gång.
Citera
2010-10-07, 22:29
  #8
Medlem
Siccos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Ogillar såklart att vara nikotinist, främst för att det kostar pengar.
Men en stor nackdel för mig med att snusa är att munnen blir så jävla äcklig, men med tanke på priset och skaderisken har jag ändå valt att inte röka.

Snuset har man ju vanligtvis under läppen för att nikotinet ska tas upp av munnens slemhinnor, right?
Tänkte på det nu när jag stod och pissade att under förhuden har man väl också slemhinnor?

Skulle det ens fungera att dra bak skinnet och lägga in en portion där, och på det viset få sin nikotindos, skulle det tas upp av kroppen?
Det lär väl svida så in i helvete första gångerna, men utöver det då, finns det några andra allvarliga risker?

Det bästa sättet att slippa äcklig mun och höga omkostnader är såklart att sluta, men det handlar inte den här tråden om.

minns en snubbe som la upp en prilla under förhuden oå högstadiet, att dömma av hans skrik och plågade ansikte så är det nog ganska så smärtsamt. Men snacka om isbrytare om man är på en fest och slänger in en prilla
Citera
2010-10-07, 22:31
  #9
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Khoholfrie
Du kommer ju fräta hål i förhuden
Är du säker? Är snus så starkt att det kommer igenom förhuden?
Läppen är ju faktiskt rätt mycket tjockare, men inte jävla mycket tjockare.
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Finns trådar om det.
Länka gärna, jag hittade ingen när jag sökte.
Citat:
Ursprungligen postat av noonesname
slemhinnor på ollonet? Nej, där är du nog fel ute... Pröva svälja snuset istället så tas det upp i magen
Det har man väl?
Står i alla fall såhär i RFSL's HIV-PDF:
Citat:
Hiv kan också komma in i sår eller genom slemhinnorna på penis.
www.rfsl.se/public/halsa-faqhiv.pdf
Citat:
Ursprungligen postat av kackibraxan
Han måste ju byta snus nån gång? Och han lär ju knappast vara så taggad på att leta reda på en toa varje gång.
Äh, rökare måste gå ut en gång i timmen, då kan jag nog slinka ner en prilla på kuken varannan.
Citat:
Ursprungligen postat av Sicco
minns en snubbe som la upp en prilla under förhuden oå högstadiet, att dömma av hans skrik och plågade ansikte så är det nog ganska så smärtsamt. Men snacka om isbrytare om man är på en fest och slänger in en prilla
Ja, det gör nog ont, men det minns jag att det gjorde under läppen första gångerna också, så det kanske ger med sig efter någon vecka?
__________________
Senast redigerad av _abou 2010-10-07 kl. 22:33.
Citera
2010-10-07, 22:38
  #10
Medlem
micaeles avatar
Intressant fråga. Men det förefaller skrämmande att du oroar dig över munhygien och -hälsa, men inte penisdito. Pippar du aldrig, människa? Vill du inte hålla snabeln ren och fin?
Citera
2010-10-07, 22:40
  #11
Medlem
Glengarnocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kackibraxan
Han måste ju byta snus nån gång? Och han lär ju knappast vara så taggad på att leta reda på en toa varje gång.


Toalett är väl inte nödvändigt. Räcker väl med att gå undan.
Citera
2010-10-07, 22:41
  #12
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Intressant fråga. Men det förefaller skrämmande att du oroar dig över munhygien och -hälsa, men inte penisdito. Pippar du aldrig, människa? Vill du inte hålla snabeln ren och fin?
Haha, det är ju just hälsoaspekten kring det hela jag vill reda ut
Munnen måste man visa för alla: kollegor, vänner, kunder, affärsbiträdet, busschauffören... Hela dagen, hela tiden.
Kuken har jag bara ute på lördagar, då kan jag kosta på mig cigaretter den dagen, och ska Herr Bratwurst användas kan man ju spola av honom, om den nu inte ramlar av/fräts sönder av nikotinet?
__________________
Senast redigerad av _abou 2010-10-07 kl. 22:43.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback