Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-09, 09:14
  #13
Medlem
Fick nöjet att sitta något bord bredvid honom och hans dam för några år sedan och den killen kan inte sitta still. Sällskapet satt helt uttråkad vid bordet medan han under 60 minuter slängde med överkroppen, benen ryckte, ha la sig på golvet och skulle visa något, slog ut med armar så servitören höll på att golvas otaliga gånger. Vi var nog många som funderade på vad han fick i maten ?

Det lustiga är att han vid andra tillfällen ute på krogen agerat likadant.

Någon form av ADHD och lite andra bokstavskombinationer kom upp i mitt huvud, men sedan reagerade jag inte så mycket på näsan i tv inslaget däremot över den breda hakan.
Citera
2010-10-10, 08:37
  #14
Avstängd
Supermarines avatar
Han är sådär och har alltid varit. Jonas har extremt svårt för att vara sig själv och så är han väldigt osäker vilket yttrar sig i ett kontrasterande och iögonfallande extrovert agerande. Han var faktiskt mer avslappnad under gymnasiet än vad han är nu men det är gradskillnader i helvetet.
Citera
2013-01-22, 02:00
  #15
Medlem
Mediemannens avatar
Jonas Malmsjö – skådistorsk
(detta sagt med tanke på rubriken)
JM är en underskattad skådis.
I TV4:s Allt faller del 1 för knappa två veckor sedan kanske ni minns honom där i början (med den märkliga utstyrseln). Märkvärdigt nog har han knappt kommenterats på nätet för den rollen, i någon märkbar mening. Frågar ni mig: tycker jag att han var lysande där.

Annars är han för tillfället på Dramaten och spelar snart i Farliga förbindelser. Pjäsen har premiär den 8 februari på stora scenen.
Med Stefan Larsson som regissör kan detta bli väldigt bra. Andra skådisar är Livia Millhagen, Elin Klinga, Janne Malmsjö och Alexandra Rapaport.

Teaterstockholm.se: Livia Millhagen och Jonas Malmsjö förför i Farliga förbindelser
Citera
2013-01-22, 13:28
  #16
Medlem
Jonas Malmsjö läser för övrigt in en del talböcker. Avslutade nyss
Lars Kepplers senaste,Sandmannen. Har lyssnat på samtliga cd böcker
av Keppler och Jonas är en helt lysande uppläsare...
Citera
2013-01-22, 23:17
  #17
Medlem
Mediemannens avatar
Jonas Malmsjö – som syntare 1986
Jonas har ett förflutet i gruppen Double Fantasy tillsammans med Fredrik Henriksson.

Här är låten Girl från SVT:s Videograttis '86 (från Youtube).

Länkar rörande Double Fantasy:
http://smdb.kb.se/catalog/id/001891188
http://www.discogs.com/artist/Double+Fantasy+%283%29
http://sv.wikipedia.org/wiki/Double_Fantasy_(musikgrupp)
__________________
Senast redigerad av Mediemannen 2013-01-22 kl. 23:27.
Citera
2016-10-01, 00:47
  #18
Medlem
AstronomicEyess avatar
Haha, sorry om jag lyfter upp tråden som var skapad för längesedan! Men jag bara måste säga att Jonas är helt fantastisk som uppläsare i böcker. Som skådespelare är han grymt bra också och det gör mig ledsen att han inte fått mer komplimanger...

Lyssnar man på Lars Keplers böcker kommer man seriöst bli helt deckad av hur bra han är. Hans inlevelse, (speciellt i boken sandmannen som ovanstående påpekade!)
Jag rekommenderar verkligen Jonas Malmsjö som ljudboksinläsare om det är nån bok man vill lyssna på!
Citera
2016-10-01, 07:28
  #19
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstronomicEyes
Haha, sorry om jag lyfter upp tråden som var skapad för längesedan! Men jag bara måste säga att Jonas är helt fantastisk som uppläsare i böcker. Som skådespelare är han grymt bra också och det gör mig ledsen att han inte fått mer komplimanger...

Lyssnar man på Lars Keplers böcker kommer man seriöst bli helt deckad av hur bra han är. Hans inlevelse, (speciellt i boken sandmannen som ovanstående påpekade!)
Jag rekommenderar verkligen Jonas Malmsjö som ljudboksinläsare om det är nån bok man vill lyssna på!

Jag kan bara hålla med. Jonas ligger helt klart på topp tre av mina favoriter av ljudboksuppläsare. Jag känner mig tveksam till om jag hade uppskattat Keplers böcker på samma sätt om jag exempelvis hade lyssnat på dem uppläst av en med torr mun smackande Tomas Bolme.
Citera
2016-12-07, 21:10
  #20
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Talböcker kanske är hans grej, men som person är han sjukt osympatisk och har ett absurt självhävdelsebehov!
Citera
2017-09-07, 18:10
  #21
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Har nu lyssnat på kepler böckerna och lapidus böckerna
visst är han bra som uppläsare, men tycker han lever in sig lite väl mycket när han ständigt ska viska fram vissa meningar så man inte hör vad han säger ?
Citera
2017-09-07, 22:06
  #22
Medlem
Kolatorsk eller inte, min enda upplevelse av snubben är fr den plågsamt sopiga ursäkten till film "Psalm 21" Där var han duktigt speedad fr början till slut och visste man inte bättre skulle man kunna förledas att tro att det var meningen att han skulle spela sån.(Kanske han skulle??) Ingenting stämde, han var hypernervös stirrig och svettig men det var ingenting som verkade bekomma motspelarna som lugnt läste sina repliker.
Wow! här har vi en ny kalkon i bästa "Tre Solar" anda var min första tanke, men snart gick det upp för mig att den inte ens var så dålig så att den blev bra.....utan den var bara plågsamt dålig. Ingen äkta Kalkon således
Jonas Malmsjös insats gjorde den knappast bättre.

Personligen tror jag att han självfallet tar sig en och annan näbb då och då...vilka i den branchen gör inte det?
Citera
2017-11-10, 10:15
  #23
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Återstår att se om han är en av de "Manliga stjärnor på Dramaten skyddas" som SvD har som förstanyhet idag!
Citera
2022-09-02, 02:52
  #24
Medlem
Ringhals3s avatar
Såg Jonas spela läkare i Morden på Sandhamn, vad har han för livsstil privat? Han såg rejält schleten ut och bra mycket äldre än han faktiskt är!
Fårig och rynkig! Men rollen gjorde han bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback