Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-07, 00:16
  #1213
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joey Radical
De är ganska vanliga, men ofta ganska sketchy. Jag undviker de oftast förutom om jag känner mig lite snål ibland. Kostar typ $100 - $150/natt.
Nja det kan ju inte stämma då vanliga hotell ligger på den summan om man inte bor på lyxhotell.
Citera
2023-10-07, 07:36
  #1214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Nja det kan ju inte stämma då vanliga hotell ligger på den summan om man inte bor på lyxhotell.

I LA? Nja
Citera
2023-10-09, 02:50
  #1215
Medlem
hokoshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Menar alla dessa man går in genom dörren och frågar om de har något ledigt rum för 1 natt. Boka billigt i förväg vet jag hur man gör.

Yes, det var det jag skrev om på slutet: "De får gånger jag bara dykt upp på ett Super 8 så har det blivit avsevärt dyrare. Men kanske bara är min upplevelse."
Jag säger inte att det inte finns, men MIN upplevelse har varit att det har varit billigare att boka i förväg. Jag tycker själv det är konstigt, men talar utav erfarenhet iaf.
Citera
2023-11-27, 23:08
  #1216
Medlem
Craiggs avatar
Rekommenderar alla att åka till San Diego istället. LA var jag definitivt klar med efter andra dagen. Rätt tråkig stad och egentligen inget som du inte kan se i andra städer (Hollywoodskylten och Walk of Fame är ju bara skit). Plus att halva dagen går åt allt jäkla resande. San Diego däremot är en pärla.
Citera
2023-11-28, 01:35
  #1217
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Rekommenderar alla att åka till San Diego istället. LA var jag definitivt klar med efter andra dagen. Rätt tråkig stad och egentligen inget som du inte kan se i andra städer (Hollywoodskylten och Walk of Fame är ju bara skit). Plus att halva dagen går åt allt jäkla resande. San Diego däremot är en pärla.

Jag var i LA med några polare och kan intyga att det inte var någon höjdare. Jag gick ut själv när polarna var trötta efter resan. Jag gick efter en gata och på andra sidan gick ett gäng Degos. Varje gång som jag stannade till, så stannade också gänget upp.

Det kändes inget trevligt, för de tänkte säkert råna mig. Jag gick förbi ett större sällskap och nästlade mig in hos dem.

Det var mig som gänget var ute efter, för de drog iväg efter att jag beblandade mig med en större folksamling.
Citera
2023-11-29, 05:43
  #1218
Medlem
Rasande-Roses avatar
Som flera andra skriver, tycker det var mestadels rätt negativ upplevelse LA.
Utspritt och jobbigt att ta sig runt. Lika lortigt och nedgånget som SF, men utan de vackra landmärkena. En rätt otrevlig upplevelse allt som allt. Kan rekommendera San Francisco istället. Samma problematik med uteliggare och att det stinker cannabis överallt, men staden som sådan är fin och det finns många intressanta platser att besöka. Plus att det är trevligare att ta sig runt till fots där.
Citera
2024-01-29, 13:21
  #1219
Medlem
Skippa Venice Beach, Santa Monica. Sikta på Silver Lake, den delen. Besök Chateau Marmon, bila runt i Malibu.
Citera
2024-03-24, 19:47
  #1220
Medlem
Nej men de har jäkla coola nöjesparker som six flags magic mountain, knotts berry farm och disney california!!!!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1318146

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback