Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-06, 08:25
  #1093
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Bästa shoppingen i LA?
Har svårt för stora outlets, utan vill mer ha mer köpcenter.

Går det att köpa iPhone X i USA och använda hemma i Sverige?
Är de helt slutsålt där borta, eller tror ni det går att få tag på en ?

Inte tänkt på det men tog en googling för jag blev nyfiken. Macworld har djupare information.

https://macworld.idg.se/2.1038/1.688...-utomlands-usa

https://www.alltomnewyork.se/kopa-ipad-iphone-new-york/
__________________
Senast redigerad av InflatableBoppo 2017-12-06 kl. 08:27.
Citera
2017-12-06, 10:40
  #1094
Medlem
75190255508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Var i LA ett par gånger på 90-talet, och då var det jävligt sunkigt. Visst, det fanns lyx och flärd, men det mesta man såg var bara misär på den tiden. Så jävla nergånget, och pundare och freaks överallt. Nu kanske det ser annorlunda ut, men jag har inget sug att återvända.

De flesta jag träffat som är från Californien säger att LA fortfarande är riktigt sunkigt och att det är slöseri på tid och pengar om man ska resa runt där nere.
Citera
2017-12-07, 04:05
  #1095
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 75190255508
De flesta jag träffat som är från Californien säger att LA fortfarande är riktigt sunkigt och att det är slöseri på tid och pengar om man ska resa runt där nere.
Alla tycker olika, personligen tycker jag att man om man tar en resa till Californien att man ska spendera mesta tiden i LA och om inte sa kan det i alla fall inte missas.

Sunkiga LA ar ganska nice de ocksa
Citera
2017-12-07, 12:32
  #1096
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braves
Det har skett en rejäl uppryckning men är fortfarande jävligt sunkigt på sina ställen, som svensk är man ju inte riktigt van vid skiten. Min man som är född och uppvuxen i LA tycker att det är en enorm skillnad nu (till det bättre) jäntemot hur det brukade vara, men för mig som svensk och van vid hur det är i Sverige är det ju fortfarande en mindre chock hur illa det är här och var.

Kul att höra att det inte har blivit värre i alla fall. Din man borde ju har bra koll på stan om man säger så. Sen är ju LA så ofantligt stort, så det är klart att det finns bättre och sämre områden. Men just turistfällorna var inte mycket att ha när jag var där.

Citat:
Ursprungligen postat av D3an

Sunkiga LA ar ganska nice de ocksa

Absolut. Våra roligaste festkvällar hade vi i de ruffigare områdena. Tre naiva svenskar som sitter i en park och dricker bira ihop med transor, crackpundare och annat löst folk.
Citera
2017-12-08, 14:04
  #1097
Medlem
MeggieClearys avatar
En vistelse i LA blir lite som man själv gör det till. Man kan naturligtvis undvika dom sunkigaste platserna och hålla sej till trevliga ställen. Jag bor alltid direkt vid havet och den fantastiska stranden när jag är där, skulle aldrig välja ett hotell inåt staden. Även om man nu inte skulle vara intresserad av sol och bad så är ju själva utsikten oslagbar. Det finns många stall där man kan följa med på ridturer. Ett ligger centralt i Hollywood och turen går runt Griffit Park och skylten. Man kan även få lektion i westernridning på vissa ställen. Om man orkar ge sej lite söderut så kan man åka båt ut på valsafari. Jag rekommenderar att man före besöket till LA kollar upp vad det finns att se och göra.
Citera
2017-12-14, 13:44
  #1098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
En vistelse i LA blir lite som man själv gör det till. Man kan naturligtvis undvika dom sunkigaste platserna och hålla sej till trevliga ställen. Jag bor alltid direkt vid havet och den fantastiska stranden när jag är där, skulle aldrig välja ett hotell inåt staden. Även om man nu inte skulle vara intresserad av sol och bad så är ju själva utsikten oslagbar. Det finns många stall där man kan följa med på ridturer. Ett ligger centralt i Hollywood och turen går runt Griffit Park och skylten. Man kan även få lektion i westernridning på vissa ställen. Om man orkar ge sej lite söderut så kan man åka båt ut på valsafari. Jag rekommenderar att man före besöket till LA kollar upp vad det finns att se och göra.

Absolut, så är det... det kan ju även appliceras på vilken stad man än åker till!
Har man bara en gnutta sunt förnuft och koll på läget så kan LA vara hur kul som helst. Men åker man dit helt planlöst och har extremt höga förväntningar så kommer man bli oändligt besviken.

Har varit i LA många gånger och jag har fortfarande platser jag vill besöka utöver de stammisställen jag alltid återkommer till.

Sen vet jag inte om jag skulle spendera majoriteten av tiden i just LA. Finns ju så extremt mycket annat att se och göra i Kalifornien för att inte tala om delstaterna runt omkring!
Citera
2018-01-24, 14:20
  #1099
Medlem
Vi hade tänkt besöka en massa saker där bla SIX FLAGS MAGIC MOUNTAIN sen ska vi ner till laguna beach med för jag vill se den stranden med det är stort avstånde mellan detta och sen vill vi åka pacific coast highway med. går det med uber
Citera
2018-01-24, 19:09
  #1100
Medlem
Är det sant det är kackerlackor på alla motell i la?
Citera
2018-01-24, 19:15
  #1101
Medlem
Ska dit snart
Citera
2018-01-24, 19:16
  #1102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Är det sant det är kackerlackor på alla motell i la?

Nu är det ett par år sedan jag var i LA och bodde på motell men jag har aldrig sett några kackerlackor på de motell jag har bott på.

Vart har du hört det någonstans?
Citera
2018-01-24, 19:17
  #1103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Nu är det ett par år sedan jag var i LA och bodde på motell men jag har aldrig sett några kackerlackor på de motell jag har bott på.

Vart har du hört det någonstans?
det har jag hört på diverse resesidor
__________________
Senast redigerad av KanghastanArticuno 2018-01-24 kl. 19:22.
Citera
2018-01-25, 07:56
  #1104
Medlem
Nått bra hotell när disneyland enligt denna karta ligger knotts och disney ej så långt ifrån varann och blir dte misstänktsamt om man åker till usa i mars typ la, pigeon forge i juni, orlando i oktober
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1318146

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback