Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-19, 08:47
  #1081
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natsch
Är egentligen inte så intresserad av att glo på några specifika människor eller ens hus, vill bara kunna typ ta en promenad runt omkring i Beverly Hills utan att få snuten på mig. Beverly Hills är väl inget gated community? Åker man bara runt i bil hela tiden blir det inte riktigt samma upplevelse av en stad, menar jag.

BH är ett mycket stort område... givetvis är inte allt ett gated community.
Självklart går det att parkera och ta en promenad någonstans. Jag skulle rekommendera Mulholland Drive och parkerna uppe vid bergen, finns även en hel del fina parker och områden där i kring. Eller kolla google maps om du hittar ett lämpligt område att börja utforska.
Citera
2017-10-20, 04:04
  #1082
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
BH är ett mycket stort område... givetvis är inte allt ett gated community.
Självklart går det att parkera och ta en promenad någonstans. Jag skulle rekommendera Mulholland Drive och parkerna uppe vid bergen, finns även en hel del fina parker och områden där i kring. Eller kolla google maps om du hittar ett lämpligt område att börja utforska.


Haller med, Mulholland ar en bra route att kora pa om man vill se lite av Beverly Hills och hur en del bor, om du nu drar dit kan du stanna har

https://www.google.com/maps/@34.1281...7i13312!8i6656

och forsoka ta reda pa vem som bor i huset du kan se, det star nastan alltid folk just dar och bara tittar pa huset.
Ser ut att vara ganska unga manniskor, mest tjejer sa jag misstanker att det ar typ Justin Bieber eller nagot
Citera
2017-10-20, 17:22
  #1083
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
BH är ett mycket stort område... givetvis är inte allt ett gated community.
Självklart går det att parkera och ta en promenad någonstans. Jag skulle rekommendera Mulholland Drive och parkerna uppe vid bergen, finns även en hel del fina parker och områden där i kring. Eller kolla google maps om du hittar ett lämpligt område att börja utforska.

Är det alltså tillåtet att gå längs den där smala kanten på Mulholland Drive? Och även om det är tillåtet så tänker jag mig att den kanske den tar slut någonstans mitt i och så åker man på böter/blir påkörd i stället... Eller har du promenerat där själv utan problem?
Citera
2017-10-21, 15:30
  #1084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natsch
Är det alltså tillåtet att gå längs den där smala kanten på Mulholland Drive? Och även om det är tillåtet så tänker jag mig att den kanske den tar slut någonstans mitt i och så åker man på böter/blir påkörd i stället... Eller har du promenerat där själv utan problem?

Har inte promenerat där själv... undviker att gå på ställen där det är dåligt med plats samt mycket trafik, men har inte hört eller sett att det skulle vara förbjudet att gå någonstans i USA om det inte är rent uppenbart att man inte ska det eller rent av förbjudet av andra anledningar.

Det är ju kanske inte en vältrafikerad väg, men visst, en del skymda kurvor kanske, så man skall nog se upp. Mulholland Drive är ju en ganska lång väg... börjar/slutar i Malibu om jag inte minns fel och går hela vägen in till Hollywood nästan.

Har promenerat runt en del i Venice och andra ställen där man bott, och det är inte alltid det finns trottoarer, så man har fått en del lustiga blickar av folk som kör förbi samt även poliser som undrar vad tusan man håller på med.
Men det har aldrig varit så att man gjort något förbjudet mer än kanske sprungit över vissa större vägar med risk för livet.

Största anledningen till att man promenerar är att man tagit någon öl eller skall till en restaurang och inte vill riskera att man behöver köra bil med alkohol i kroppen. Även om det inte är direkt olagligt i USA så undviker jag gärna det så långt jag kan.
Citera
2017-10-27, 08:43
  #1085
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
...Största anledningen till att man promenerar är att man tagit någon öl eller skall till en restaurang och inte vill riskera att man behöver köra bil med alkohol i kroppen. Även om det inte är direkt olagligt i USA så undviker jag gärna det så långt jag kan.

Just Mullholland Drive bör undvikas in i det längsta om du kör med alkohol i blodet. Välkänd mark för stickkontroller (mycket pga. de områden vägen kopplar samman).
Citera
2017-11-06, 03:47
  #1086
Medlem
trattfans avatar
Bästa shoppingen i LA?
Har svårt för stora outlets, utan vill mer ha mer köpcenter.

Går det att köpa iPhone X i USA och använda hemma i Sverige?
Är de helt slutsålt där borta, eller tror ni det går att få tag på en ?
Citera
2017-11-06, 17:29
  #1087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Bästa shoppingen i LA?
Har svårt för stora outlets, utan vill mer ha mer köpcenter.

Går det att köpa iPhone X i USA och använda hemma i Sverige?
Är de helt slutsålt där borta, eller tror ni det går att få tag på en ?

Jag tycker Glendale Galleria är ett helt ok köpcenter.
Citera
2017-11-06, 21:27
  #1088
Medlem
Bravess avatar
Bästa shopping ligger ca en timmes bilfärd från LA längs i10 east bound, ca 30 minuter innan Palm Springs. Stället heter Desert Hills Premium Outlet och är en fröjd för ögat, ett ställe man vill besöka även om man inte planerar att köpa något, det är så fint där.

Där hittar du över 180 märkesbutiker i en enda klunga. Skitbra priser dessutom. Prada, T. Hillfiger, CC, VANS, Lacoste, Ralph Lauren, Armani, Burberry, Dolce & Gabbana, North Face.. ja, allt du kan tänka dig egentligen.

Rekommenderas varmt.
Citera
2017-11-27, 13:53
  #1089
Medlem
Vobblers avatar
Var i LA ett par gånger på 90-talet, och då var det jävligt sunkigt. Visst, det fanns lyx och flärd, men det mesta man såg var bara misär på den tiden. Så jävla nergånget, och pundare och freaks överallt. Nu kanske det ser annorlunda ut, men jag har inget sug att återvända.
Citera
2017-12-05, 20:27
  #1090
Medlem
Börjar bli sugen på en vända över igen, var där sommaren 15 och hade en härlig vecka i LA. Trafiken var dock inte så härlig men det funkade ok. Tyvärr hann jag inte med att utforska Malibu och sen missade jag Mulholland Drive också vilket retade mig lite.
Griffith Park en tidig morgon med lagom sol är svårslagen.
Citera
2017-12-06, 08:16
  #1091
Medlem
Bravess avatar
Finns ju inget att utforska i Malibu? Strand kan du hitta på många ställen på västkusten, och det är väl i princip det enda Malibu har att erbjuda för turister.
Citera
2017-12-06, 08:21
  #1092
Medlem
Bravess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Var i LA ett par gånger på 90-talet, och då var det jävligt sunkigt. Visst, det fanns lyx och flärd, men det mesta man såg var bara misär på den tiden. Så jävla nergånget, och pundare och freaks överallt. Nu kanske det ser annorlunda ut, men jag har inget sug att återvända.
Det har skett en rejäl uppryckning men är fortfarande jävligt sunkigt på sina ställen, som svensk är man ju inte riktigt van vid skiten. Min man som är född och uppvuxen i LA tycker att det är en enorm skillnad nu (till det bättre) jäntemot hur det brukade vara, men för mig som svensk och van vid hur det är i Sverige är det ju fortfarande en mindre chock hur illa det är här och var.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1318146

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback