Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-24, 00:08
  #517
Medlem
Efterblivions avatar
Greyhound funkar, kanske inte det roligaste, själv skulle jag hyrt en bil eller tagit ett inrikesflyg
Citera
2011-01-24, 00:37
  #518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
inrikesflyg funkar bra, bil tar lite för lång tid för att de ska vara värt tidsmässigt för bara över dagen,

kollade pris tors 1apr dep lax 840am dep las 820pm 79$

http://www.expedia.com/Flights-Searc...arch&rfrr=-429

Citat:
Ursprungligen postat av Marmelad
Bil är ofantligt smidigt tycker jag! Meen det borde gå greyhounds.

www.greyhound.com

Det är långdistansbussar som går i cali.


Tjock är jag, läste inte att det var över dagen, hmm, jag hade nog faktiskt planerat in en helg i vegas..



Det är alltså långdist buss eller flyg som är alternativen alltså? Hur långt ere typ till New Port? Visst ere längre dit än till Vegas?
Citera
2011-01-24, 11:46
  #519
Medlem
Sthlm_soderorts avatar
Bila från L.A till Vegas kan ta 4-5 tim beroende på traffiken. Så ska du hålla dig vid din "dagsresa" så kommer du spendera fler timmar i bilen än på The Strip..

Själv åker jag till LA nästa vecka :-D
Tänkte också göra dagsresor i bil till: Santa Barbara, San Diego, Palm Springs, Huntington Beach, New Port Beach, Costa Mesa, San Clemente, Laguna Beach osv..

L.A till New Port Beach tar ca 50min (Google vägbeskrivning)

Glöm inte att besöka South Central L.A! ;-) thihi..
Citera
2011-01-24, 13:01
  #520
Medlem
Anderzonees avatar
Hyr bil!
Omöjligt att transportera sig i LA utan bil. Du kan då även se vad du vill i närområdet.
Citera
2011-01-24, 14:42
  #521
Medlem
doggydees avatar
Gar att transportera sig utan bil, men det ar inte smidigt.
Rakna med 2 timmar mellan Santa Monica och Downtown med buss, samma galler Hollywood - Santa Monica och Hollywood - Downtown. Ska du ta dig nerat eller ifran vastra LA sa ar det betydligt segare an sa.

Finns annars metro mellan downtown och Hollywood, men inte mellan mycket annat.
Citera
2011-01-24, 14:43
  #522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm_soderort
Bila från L.A till Vegas kan ta 4-5 tim beroende på traffiken. Så ska du hålla dig vid din "dagsresa" så kommer du spendera fler timmar i bilen än på The Strip..

Själv åker jag till LA nästa vecka :-D
Tänkte också göra dagsresor i bil till: Santa Barbara, San Diego, Palm Springs, Huntington Beach, New Port Beach, Costa Mesa, San Clemente, Laguna Beach osv..

L.A till New Port Beach tar ca 50min (Google vägbeskrivning)

Glöm inte att besöka South Central L.A! ;-) thihi..

Då får det bli New Port Beach.. 50 min alltså. Snackar vi bil då? Finns det några andra bekväma sätt att ta sig dit på? En dagstrip till Newport verkar med andra ord väldigt intressant. Vegas uteblir dock...(?)
Citera
2011-01-25, 21:42
  #523
Medlem
snälla kompisar, nån med svar på mitt förra inlägg?
Citera
2011-01-26, 22:33
  #524
Medlem
Driftkuckus avatar
BILLIGT boende i santa monica/Venice Los Angeles

Hej alla flashbackare!

drar till L.A i sommar, och ska spendera några dagar i santa Monica/Venice.

Finns det någon som kan tipsa om billigt boende? Alla vi som åker, 3 pers, är fattiglappar på tajt budget.

Svar mottages tacksamt!!

Finns denna tråd redan får mod gärna flytta den.

Tack på förhand!
Citera
2011-01-27, 10:53
  #525
Medlem
Sthlm_soderorts avatar
Finns säkert bussar till Newport från LA, men jag inte från vart och hur ofta dem åker. Du måste ha i tanke att dom flesta i LA kör egen bil så därför finns det inte så mycket tåg och bussar att välja mellan...
Citera
2011-01-27, 15:06
  #526
Avstängd
hush.nobodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av copyright
Då får det bli New Port Beach.. 50 min alltså. Snackar vi bil då? Finns det några andra bekväma sätt att ta sig dit på? En dagstrip till Newport verkar med andra ord väldigt intressant. Vegas uteblir dock...(?)
Ta tåg från L A till Orange eller Santa Ana http://www.amtrak.com så går det bussar till Newport beach http://www.octa.net/

Vegas ska man inte missa!
Citera
2011-01-27, 20:27
  #527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av copyright

Då får det bli New Port Beach.. 50 min alltså. Snackar vi bil då? Finns det några andra bekväma sätt att ta sig dit på? En dagstrip till Newport verkar med andra ord väldigt intressant. Vegas uteblir dock...(?)

Jag skulle helldre skippa L.A och bara fara till Vegas då det är mycket ballare ! :evilgrin39:
Citera
2011-01-27, 23:52
  #528
Medlem
tack till alla som svarat, thanks!!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1318146

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback