2010-10-05, 23:51
Medlem
Ska fram och tillbaks till Finland strax, på vägen hem hade jag tänkt köpa med mig några flaskor sprit hem, finns det någon gräns på hur mycket man får ta med sig? Blir man visiterad på vägen ut om väskan ser misstänksam ut? Tänkte köpa ganska mycket typ 5 flaskor kanske.

Förresten, det är 18 på att köpa starksprit på finlandsfärja?

Tacksam för snabbt svar!
2010-10-05, 23:54
Medlem
Finländska lagar på båten så förmodligen 18 år där, dock är det ju 20 år när du väl för in det över svenska gränsen. Vet inte hur många tulltjänstemän som står på vakt men så länge ni inte är ett yngre större sällskap av killar så borde det väl gå OK. Du får ha lite is i magen
2010-10-05, 23:56
Medlem
20 år

http://www.vikingline.se/Pages/taxfr...tullregler.asp
2010-10-06, 00:01
Medlem
Denoms avatar
Hade inga problem som artonåring att köpa sprit som öl på de kryssningarna, även om 20 år är det som gäller. Inte heller är tullen något att oroa sig över.
2010-10-06, 00:09
Medlem
NuffeVonVettets avatar
om du är 20+ får du ta in 10 liter starksprit från eu-länder, själv föredrar jag att åka till estland/lettland och köpa sprit i land, framförallt i Riga där man kan få en liter godtycklig vodka för en 70kr, sen kostar ju båten typ 50kr för 48h så de är jävligt ekonomiskt att åka, framförallt på vardagar under vinterhalvåret
2010-10-06, 08:32
Moderator
vfs avatar
Finns trådar som behandlar ämnet/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in