Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-10-05, 12:32
  #1
Medlem
Elementarts avatar
David Batra, känd från Kvarteret Skatan kommer i januari dra ut på sin första standup-turné "Det här var ju tråkigt" i Sverige. Föreställningen drar igång den 20e januari på Rival i Stockholm.

Turnéplan våren 2011
20 januari Rival, Stockholm (premiär)
29 januari Borås, Folkan
30 januari Göteborg, Lorensbergsteatern
4 februari Skövde Teater
11 februari Lund Stadsteater
13 februari Helsingborg, Konserthuset
18 februari Jönköpings Teater
5 mars Norrköping, Flygeln
6 mars Vara Konserthus
11 mars Södertälje, Estrad
13 mars Västerås Konserthus
17 mars Luleå, Kulturens Hus
26 mars Örebro Konserthus
1 april Malmö, Palladium

Vad tror ni om den kommande showen? Har inte sett så mycket av David Batra utöver det han har gjort i Kvarteret Skatan, men där är han ju i alla fall rätt rolig.
Citera
2010-10-05, 15:45
  #2
Medlem
kpows avatar
Jag tycker Batra är rätt underskattad faktiskt. Har sett honom live på några Roast på Berns och han kan vara riktigt grym i sina rostningar också förutom att han har en lite mer folklig sida.

Kommer lätt se det här.
Citera
2010-10-05, 15:47
  #3
Medlem
tältpinnes avatar
Batra kan vara riktigt underhållande. Bara han inte snöar in helt på SD, men det tror jag inte om honom.
Citera
2010-10-07, 01:05
  #4
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Batra kan vara riktigt underhållande. Bara han inte snöar in helt på SD, men det tror jag inte om honom.

Han kommer nog att dra en massa Reinfeldt-skämt
Citera
2010-10-22, 15:23
  #5
Medlem
MartinStLouiss avatar
Gick nyligen med i David Batras grupp på Facebook. Har alltid gillat honom, och är ett stort fan av Kvarteret Skatan så detta ska ses!
Citera
2010-10-22, 15:34
  #6
Medlem
Innan kvarteret skatan hade han och johan glans ett tv-show som hette Räkfrossa, något att se om ni gillade skatan.
Citera
2010-10-22, 15:41
  #7
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narja
Innan kvarteret skatan hade han och johan glans ett tv-show som hette Räkfrossa, något att se om ni gillade skatan.

Jag har bara sett ett par youtube-klipp med Räkfrossa, men det jag har sett gillade jag
Citera
2010-11-01, 02:08
  #8
Medlem
selannes avatar
Haha. Skont att han ska upptrada i Sodertalje, det ar nara o bra det Far ta o tjacka biljetter till den forestallningen..hoppas bara det inte dyker upp alltfor manga syrianer bara

Edit: Hittade precis ett gammalt klipp med David Batra fran Stockholm Live.

http://www.youtube.com/watch?v=v1CUv...eature=related
Citera
2010-12-07, 01:08
  #9
Medlem
Elementarts avatar
Första föreställningen på Rival är slutsåld. Och ett par nya datum har tillkommit företällningen, i Nyköping och ännu en föreställning i Stockholm
Citera
2011-02-08, 18:35
  #10
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Batra kan vara riktigt underhållande. Bara han inte snöar in helt på SD, men det tror jag inte om honom.

David Batra är en av de riktigt få zigenarna man står ut med, och han är inte lika fixerad vid indiska levnadsvanor som övriga romer. Han har en genuin skånsk dialekt också som smittar av sig, och hans humor är inspirerad av brittiska storheter som Rowan Atkinson.
Citera
2011-07-04, 14:15
  #11
Medlem
Depors avatar
Showen fortsätter även under hösten. Missade förra föreställningen men ska nog gå denna gång. Vad tyckte ni andra som har sett den? http://davidbatra.se/aktuellt/david-...urnera-i-host/
Citera
2011-07-04, 21:09
  #12
Medlem
ojns avatar
Inlägg som "Batra är bäst" och "Måste se" raderade. De tillför inget till diskussionen.
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback