Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-06-13, 18:54
  #1
Medlem
Hej, fick precis mina white persian frö och planerar att så dessa i väldränerade kärl på skuggig del av balkongen. Min fråga är om det är försent på året för detta? Jag har läst att white persian är en snabbväxande sort.

Tacksam för svar.
2004-06-13, 19:35
  #2
Medlem
drcs avatar
Ja, det är sent.. Men vänta med att så dom och gör en "höstsådd" Då kommer dom upp tidigt nästa vå å alla blir glada! Men som sagt, plantera ute i naturen.Hitta en öde plats i skogen där det blir bra med sol på sommarn, sen hackar du upp ett par fåror i jorden och fyller på med blomjord och frön..
Sen ska du se att det blir fina växter!
2004-06-13, 20:38
  #3
Medlem
Porrpojkes avatar
O det säger ni nu Jag planterade mina för 4 dagar sen...hehe, hoppas att det blir nåt i allafall
2004-06-13, 23:20
  #4
Medlem
tack för hjälpen

Kommer inte att kunna hålla mig från att testa att sätta en liten sådd nu.

Men jag ska spara tillräckligt med frön för en "naturlig" höst sådd hur sent rekomenderar du att så dem då (på hösten)
2004-06-14, 05:24
  #5
Medlem
drcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funbag
Kommer inte att kunna hålla mig från att testa att sätta en liten sådd nu.

Men jag ska spara tillräckligt med frön för en "naturlig" höst sådd hur sent rekomenderar du att så dem då (på hösten)
Det måste ha blivit så pass kallt att dom inte börjar gro, då är det kört. Men det får heller inte ha börjat bli frost, så jag skulle ha satt dom i Oktober ngn gång, det är ju lite beroende på vart i landet du bor såklart. Jag har aldrig sått själv på hösten, så i år blir det första ggn för mig, man blir aldrig fullärd när det gäller odling men det bästa med vallmo är ju att det är lagligt att odla, så det går ju att få mycket info på div trädgårdssidor om detta. Jävligt kul hobby med odling måste jag säga! Alla som har denna hobby får gärna PMa mig om tips och framsteg med sina blommor-Det behöver ju inte bara vara vallmo, det finns ju andra roliga växter också.
2017-03-27, 18:19
  #6
Avstängd
DisSids avatar
Är det dags att plantera nu i Stockholmsområdet, eller bör man vänta lite till? Ska tydligen bli kyligt ett par dar med risk för snö.
2017-03-27, 18:26
  #7
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) Drogodling och drogtillverkning . Sök innan du postar och ge fan i att bumpa gamla trådar!/låst

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback