Flashback bygger pepparkakshus!
2010-10-05, 00:04
Medlem
Jag försöker få till en ca 5 dagars skäggstubb. Jag rakar bort mustaschen och rakar på halsen för att bara få stubben på käken. Jag har en skäggtrimmer som jag kan ställa in 4a millimeter på men den suger! Det är en vanlig skäggtrimmer och visst kapar den håret men pga designen så är det riktigt jobbigt att lyckas trimma jämnt och bekvämt längs former som käken.

När jag var ca 16 så hade jag en Philips rakapparat som ser ut som vanliga rakapparater med två cirklar till skärhuvuden och den kunde jag ställa in en längd på. Det var enkelt att få till rätt längd och jag behövde inte anstränga mig för att få det jämnt och rätt eftersom den rullade längs ansiktet precis som en vanlig rakapparat.

Nu till min fråga: finns dom här produkterna längre? Jag lyckas inte hitta någon. Specifikt så letar jag efter en rakapparat där jag kan ställa in längden på skäggstubben och som har en intelligent design som gör det enkelt och smidigt att trimma längs hårda linjer som käken. Tips?

(ett litet tips som jag märkte var svårt att få tag i: om ni vill slippa att det kliar i skägget så schamponera det och sedan balsamera det medans ni tar håret och det kommer hjälpa rejält!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in