2010-10-04, 00:59
Medlem
2cool4schools avatar
Såhär när vintern står för dörra och man är deppig för att man är mobbad, trångbodd, arbetslös eller vad det nu kan vara, så är det ju himla fint att trösta sig med nåt gott och lagom onyttigt. När jänkarna talar om "comfort food" så brukar det vara macaroni & cheese, potatismos och liknande kolhydratrika rätter. Själv lagar jag t.ex. kyckling med jordnötssås och jasminris eller en hög tagliatele med nån gräddig sås. Vad lagar ni?
Citera
2010-10-04, 01:09
Medlem
freddags avatar
Dra på lite renskav med grädde och lök.. servera med potatis & lingonsylt. Smasken och snabblagat
Citera
2010-10-04, 01:09
Medlem
BadCops avatar
Mac & cheese. Funkar alltid!
Citera
2010-10-04, 01:12
Medlem
Uhrovecs avatar
Om jag skulle känna mig deppig så äter jag kvarg, det gör att jag växer och blir glad.
Citera
2010-10-04, 01:21
Medlem
Vem fan orkar laga mat om man e deppig, man köper godis lr glass så klart.
Citera
2010-10-04, 01:29
Medlem
loveitorhateits avatar
Drar på Max och köper en hel del smaskens!
1 Frisco burgare, 2 stora pommes, flera dippar, minst fem, chili cheese, mozzarella sticks och en Lyx shake!
Sen förbi närmsta ica eller kiosk, där blir det lite ostkrokar och läskeblask med cola smak

Fasen vad magen började kurra nu då...
Citera
2010-10-04, 01:32
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loveitorhateit
Drar på Max och köper en hel del smaskens!
1 Frisco burgare, 2 stora pommes, flera dippar, minst fem, chili cheese, mozzarella sticks och en Lyx shake!
Sen förbi närmsta ica eller kiosk, där blir det lite ostkrokar och läskeblask med cola smak

Fasen vad magen började kurra nu då...

hur mår din kropp?

OnT
ju lyxigare desto bättre, ingen skit när man väl skall tröstäta.
fin pasta med sås gjord på grädde och saffran med lite kokt sparris eller scampi är gott, lite parmesan on top.
Citera
2010-10-04, 02:04
Medlem
Carbonara, bacon och ägg = oslagbar kombo
Citera
2010-10-04, 06:13
Medlem
Bloodhounds avatar
Som tjock så blir jag bara deppigare när jag smällt i mig en massa mat. Problemet är att nyttig och god mat ofta kräver viss matlagningsinsats. Och det finns en sak som jag inte kan göra när jag är nere, och det är laga mat. Det blir alltid total jävla katastrof, vet inte varför. Brukar köpa en sushi när jag känner att jag inte orkar något, inte alltför onyttigt, gott samt finns att käka.
Citera
2010-10-10, 13:24
Medlem
Kasakis avatar
Är man nere så vill man ju äta så god mat som möjligt, ingen jävla skräp mat.
Så någon resturang är ju bättre att besöka.
Citera
2010-10-10, 14:45
Medlem
bakar en sockerkaka

blir ju en two-fer. sleva upp överbliven smet, och sen själva kakan efter det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in