2010-10-03, 22:01
Medlem
Hej!

Jag har bjudit ut en tjej på dejt, och vi hade tänkt dela på en flaska vin på någon bar/restaurang i centrala stockholm.
Det får gärna vara en människor och liv på stället, men inte så hög musik att man inte kan prata.
Citera
2010-10-04, 13:35
Medlem
doths avatar
Finns ett schyst ställe snett över KGB om du känner till det? Italienskt, kostar lite mer men schyst som fan!
Citera
2010-10-05, 11:24
Medlem
Draculeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loverboy
Hej!

Jag har bjudit ut en tjej på dejt, och vi hade tänkt dela på en flaska vin på någon bar/restaurang i centrala stockholm.
Det får gärna vara en människor och liv på stället, men inte så hög musik att man inte kan prata.

Har du några andra kriterier, förutom att de ska vara i Centrala Stockholm och vara folkligt?
Citera
2010-10-05, 13:18
Medlem
Shrink in spes avatar
Kanske "Ochhimlendärtill" kan passa?
Citera
2010-10-05, 17:38
Moderator
Allaballawallas avatar
19 Glas funkar väl utmärkt då...

De hade för övrigt den goda smaken att länka till Alf Tumbles artikel om i Gourmet Stockholms bästa vinbarer.

http://www.19glas.com/pdf/Vinbarer.pdf
Citera
2010-10-05, 22:18
Medlem
Liin_Me_Cneens avatar
Fridhems på fridhemsplan skulle nog passa.
Citera
2010-10-06, 19:51
Medlem
Tack för alla tips!

Jag har funderat på lite olika. Le rouge, Gondolen bar, himmelen och därtill? , orangeriet kungsholmen,.

Är precis under 25, så skybaren i skrapan är nog att glömma, har för mig att det är 27 där. Vad vet ni annars om de ovannämna barerna.

Det får som sagt gärna inte vara helt dött på stället vid sju-halv åtta..
Citera
2010-10-06, 23:26
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Tack för alla tips!

Jag har funderat på lite olika. Le rouge, Gondolen bar, himmelen och därtill? , orangeriet kungsholmen,.

Är precis under 25, så skybaren i skrapan är nog att glömma, har för mig att det är 27 där. Vad vet ni annars om de ovannämna barerna.

Utan tvekan bäst av dessa.
Citera
2010-10-06, 23:50
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Tack för alla tips!

Är det 27 år på skybaren i Skrapan? Är du säker? Det låter helt osannolikt tycker jag, både med tanke på ställets stil och klientelet när jag har varit där. Nu är jag över 27, men inte så mycket över och ingen har någonsin kollat leg eller så
Citera
2010-10-07, 14:58
Medlem
Disco-Mannens avatar
Terrenos Vinotek, Scheelegatan 12
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in