Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2013-01-24, 15:12
  #73
Medlem
Hej på er!

Jag har också en fråga relaterat till min Airport Express men det kan mycket väl vara annat som jag inte förstår mig på. Problematiken är såsom följande:

Min internet har varit väldigt ostadig de senaste 6-7 veckorna, då det har kommit och gått hela tiden. Till en början löste det sig när jag kopplade ut internetsladden från väggen och satte in den igen. De senaste 4-5 dagarna har dock detta inte hjälpt heller. Jag har varit i kontakt med Tele2 som säger att jag är uppkopplad och att de inte kan se några problem med min internet. Jag har dessutom varit i kontakt med Apple som säger att min airport är helt rätt konfigurerad och inte borde uppleva några problem. Tele2:s teori var att i ett hus med många trådlösa nätverk (Jag har fler än 100 grannar) kan det vara störningar för att man kopplar upp sig genom samma kanal som många andra. När jag provade ställa Airporten i olika kanaler så kvarstod problemet. Numera är enda sättet att komma till bukt med detta är att vända på internetsladden, dvs. koppla änden som går in i väggen i airporten och vice versa.

Nu är min fråga egentligen om det är något fel på airport expressen, sladden, datorn eller Tele2? Vad tror ni?

Tack för svar på förhand!
Citera
2013-01-26, 02:23
  #74
Medlem
Koppla ur Expressen helt och koppla in kabeln, har du fortfarande problem?
Citera
2013-03-09, 14:29
  #75
Medlem
Fettohanss avatar
Någon som vet hur man kopplar in en Airport Express så man kan få trådlöst nätverk på en IMac, den blinkar bara gult? Har även en Time Capsule den funkar inte heller att ha trådlöst. Funkar bara med Ethernet kablar någon som vet vad felet är?
__________________
Senast redigerad av Fettohans 2013-03-09 kl. 14:35.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback