2010-10-02, 16:54
Medlem
Har en img fil som jag helt plötsligt inte kan läsa. Grejen är den att filen fungerat utmärkt tidigare, men helt plötsligt vägrar den fungera. En kompis har använt datorn nyligen och har uppdaterat den misstänker jag.
Någon som vet ifall man kanske kan reparera filen tro?

Då jag försöker öppna filen med vlc står det:
"Ingen lämplig avkodningsmodul
VLC saknar stöd för ljud- eller videoformatet "undf". Tyvärr finns det inget sätt för dig att rätta till detta."

Men den har ju fungerat tidigare, borde gå att rätta till tycker man.
Citera
2010-10-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiskarenJan
Har en img fil som jag helt plötsligt inte kan läsa. Grejen är den att filen fungerat utmärkt tidigare, men helt plötsligt vägrar den fungera. En kompis har använt datorn nyligen och har uppdaterat den misstänker jag.
Någon som vet ifall man kanske kan reparera filen tro?

Då jag försöker öppna filen med vlc står det:
"Ingen lämplig avkodningsmodul
VLC saknar stöd för ljud- eller videoformatet "undf". Tyvärr finns det inget sätt för dig att rätta till detta."

Men den har ju fungerat tidigare, borde gå att rätta till tycker man.

Har exakt samma problem..
Citera
2010-10-06, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke86hva
Har exakt samma problem..
Vet du vad du gjorde innan problemet uppstod? Någon uppdatering eller dylikt?
Citera
2010-10-06, 20:28
Medlem
Markera .img-filen i Finder, tryck ⌘-I, och under 'Öppna med:', välj 'DiskImageMounter'.
Citera
2010-10-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pr0teus
Markera .img-filen i Finder, tryck ⌘-I, och under 'Öppna med:', välj 'DiskImageMounter'.
Gjort. Då står det att det inte går att läsa skivavbilden. Orsak: Känns inte igen. Grejen är ju som sagt att den fungerat förut. Jag har alla orginal rar-filer kvar och packade upp filen på nytt och problemet återstår. Alltså lär det inte vara något fel på filen i sig, utan något som hänt när min kompis uppdaterat något på datorn
Finns det något sätt att överföra en 4 gb stor fil till min windowspartionering ?
Citera
2010-10-07, 19:27
Medlem
Låt oss först klargöra om det rör sig om skivavbilder eller något helt annat filformat som råkar heta img.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in