Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2010-12-01, 18:51
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Jag uppskattar inte att kallas idiot. Jag upplyser dig om vad människors lika värde handlar om. Jag kan väl tillägga att ja av principskäl är emot iden om människors lika värde. Så.
Och jag uppskattar inte när folk LJUGER. Du verkar inte veta vad lika värde innebär. Lika värde är INTE när man särbehandlar en grupp och ger dom mer pengar än en annan. Det är snarare motsatsen. Alltså visar man att denna gruppen är mer värd än den andra. Hur kan man tolka det på något annat sätt?

För övrigt. Ni som är insatta, vilka länder saknar för nuvarande konservativa/nationaltiska partier i sitt parlament nu? Vet att det finns i hela skandinaven, Holland, England, Frankrike. Hur är det i Tyskland och övriga Europa?
Citera
2010-12-02, 00:18
  #86
Avstängd
Zeddicus1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northling
Och jag uppskattar inte när folk LJUGER. Du verkar inte veta vad lika värde innebär. Lika värde är INTE när man särbehandlar en grupp och ger dom mer pengar än en annan. Det är snarare motsatsen. Alltså visar man att denna gruppen är mer värd än den andra. Hur kan man tolka det på något annat sätt?

För övrigt. Ni som är insatta, vilka länder saknar för nuvarande konservativa/nationaltiska partier i sitt parlament nu? Vet att det finns i hela skandinaven, Holland, England, Frankrike. Hur är det i Tyskland och övriga Europa?
Finns inget nationalistiskt parti i Englands parlament.
Citera
2010-12-02, 00:33
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddicus1
Finns inget nationalistiskt parti i Englands parlament.
Konservativt då. Dom är ju iaf vettiga nog att minska invandringen. Om du läste HELA mitt inlägg kan du se att jag efterlyste nationalistiska OCH konservativa partier. Då de både ofta har ganska lik politik.
__________________
Senast redigerad av Northling 2010-12-02 kl. 00:50.
Citera
2011-04-30, 15:43
  #88
Medlem
Är det nån som har koll på hur det går för främlingsfientliga/invandringskritiska partier i Europa?
Lyckas de med att minska invandringen och att skicka hem en del? Är de största parti i några länder?
I vilka länder sitter de i regeringen?
Citera
2011-04-30, 17:03
  #89
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaaay
Vad tycker ni om främlingsfientliga partier isf? Ska man förbjuda dessa partier eller ej? Jag tycker själv att dessa partier borde förbjudas, Sverigedemokraterna förstör ju allt Sverige står för!

Du är m a o inte demokrat.
Citera
2011-05-01, 01:11
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exarotos
Är det nån som har koll på hur det går för främlingsfientliga/invandringskritiska partier i Europa?
Lyckas de med att minska invandringen och att skicka hem en del? Är de största parti i några länder?
I vilka länder sitter de i regeringen?

På rak arm (kanske alltså missar några:

I Danmark samarbetar regeringen med Dansk Folkeparti. I Nederländerna samarbetar regeringen med Wilders PVV. Ingen av dom sitter i regeringen, men de har fått igenom mycket av sin politik angående invandring genom att vara stödpartier. Vi lär få se nåt liknande genomslag i Finland när mannen på din ikon tar plats i regeringen där. I Italien sitter Lega Nord i Berlusconis regering, men jag vet inte hur stort inflytande de har på invandringspolitiken.

I Ungern är Jobbik stora, men pga av att Fidesz har stark egen majoritet så har de noll inflytande trots parlamentsplatserna. Nu för väl Fidesz redan en hyfsat stark nationalistisk politik iofs. I Österrike är FPÖ starka, men dom är inte i regeringsställning för närvarande. jag vet inte hur restriktiva Österrike är för närvarande. I Belgien finns Vlams Belang, men det landet har inte haft en regering på nästan ett år nu så man kör på autopilot just nu och tar väl emot lika många invandrare som förut gissar jag.

Frankrike och England har mycket pga majoritetssystemet inga sådana partier i sina parlament. Le Pen ligger dock rätt bra till inför presidentvalet, även om jag inte tror hon klarar en andra omgång. Viktigare då är kanske att Sarkozy på flera punkter närmast sig FN för att stjäla röster; Cameron i Storbritannien har gjort något liknande gentemot BNP, även om han inte verkar gå lika långt. Jag vet inte hur stor andel invandrare båda länderna tar emot.

Tyskland saknar något invandringskritiskt parti i parlamentet, delvis pga deras historia med nazismen och delvis för att det största sådana parti, NPD, är för extrema och sänder ut nynazistiska vibbar. Merkel har dock liksom sina kolleger Cameron och Sarkozy tagit kliv i invandringskritisk riktning, vad nu regeringspartnern - liberala FDP - tycker om det vet.
Citera
2016-08-21, 21:57
  #91
Avstängd
ockultosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulsomSol
Tyskland saknar något invandringskritiskt parti i parlamentet, delvis pga deras historia med nazismen och delvis för att det största sådana parti, NPD, är för extrema och sänder ut nynazistiska vibbar. Merkel har dock liksom sina kolleger Cameron och Sarkozy tagit kliv i invandringskritisk riktning, vad nu regeringspartnern - liberala FDP - tycker om det vet.

Kan man utgå från att NPD är körda i de kommande tyska delstatsvalen, då AfD tagit många av deras röster?
Citera
2016-09-01, 20:51
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ockultost
Kan man utgå från att NPD är körda i de kommande tyska delstatsvalen, då AfD tagit många av deras röster?

Det var en ordentlig bump, detta

Ja, mycket har förändrats sen jag skrev det där. Nu finns AfD och Tyskland har därmed blivit lite mer av ett "vanligt" europeiskt land i den bemärkelsen. Absolut tror jag att NPD kommer att drabbas negativt av AfD:s inträde på scenen. Dom ses nog som mer rumsrena.
Citera
2017-06-12, 18:36
  #93
Avstängd
DisSids avatar
Malta kan nämnas i sammanhanget, de får ju sällan nån uppmärksamhet utanför reseforumet.
Efter att ha fungerat som transitstation för immigranter har de så småningom börjat slå sig ner på ön.

Konsekvenserna lät inte vänta på sig då det nystartade Moviment Patrijotti Maltin blev fjärde största parti häromveckan. De fick dock inga mandat.
Partiet har hållit regelbundna demonstrationer mot islamiseringen av Europa och bjudits in till tv-debatter i statlig tv.
http://www.maltatoday.com.mt/news/el...s#.WT7DSOvyi70

Den excentriske Norman Lowells parti Imperium Europa som var mer åt nya högern-hållet verkar ha fått en hård smäll efter en uppmärksammad förtalsrättegång och frågan är om de kan återhämta sig?
__________________
Senast redigerad av DisSid 2017-06-12 kl. 18:38.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback