Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-10-02, 10:15
Medlem
rehyptols avatar
Hejsan!

Sitter med en ny dator som jag införskaffa mig för 1 vecka sedan, samtidigt som jag sitter på min BenQ G2420HD och då har jag märkt att när jag tillexempel spelar SC2 så börjar skärmen flimra sönder som in i helvete, Mafia 2 funkar men det flimrar där också.

Och jag kör med Windows 7, men jag har inte installerat några drivrutiner då jag inte hittar cd-skivan. Nån som vet vad problemet kan vara eller kan ge mig länk där det finns fungerande G2420HD drivrutiner?
Citera
2010-10-02, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
Hejsan!

Sitter med en ny dator som jag införskaffa mig för 1 vecka sedan, samtidigt som jag sitter på min BenQ G2420HD och då har jag märkt att när jag tillexempel spelar SC2 så börjar skärmen flimra sönder som in i helvete, Mafia 2 funkar men det flimrar där också.

Och jag kör med Windows 7, men jag har inte installerat några drivrutiner då jag inte hittar cd-skivan. Nån som vet vad problemet kan vara eller kan ge mig länk där det finns fungerande G2420HD drivrutiner?

Haha, du får skylla dig själv helt enkelt, precis som mig.
Köpte också den där superbilliga skärmen för 2000 kr på inet (misstänker att det är den)
och jag vet precis vad du snackar om

Det är en riktig skitskärm, tyvärr.
Citera
2010-10-02, 10:50
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolvag
Haha, du får skylla dig själv helt enkelt, precis som mig.
Köpte också den där superbilliga skärmen för 2000 kr på inet (misstänker att det är den)
och jag vet precis vad du snackar om

Det är en riktig skitskärm, tyvärr.

Är den verklig så dålig ?

Den flimmrade inte med min gamla dator så jag förstår inte varför den ska göra nu , men vet du vart jag kan hitta drivrutinerna, sökte på google men hamna bara hos dåliga sidor som ville att man skulle ladda ner andrapartsprogram.
Citera
2010-10-02, 10:55
Bannlyst
Citat:
Är den verklig så dålig ?

Den flimmrade inte med min gamla dator så jag förstår inte varför den ska göra nu , men vet du vart jag kan hitta drivrutinerna, sökte på google men hamna bara hos dåliga sidor som ville att man skulle ladda ner andrapartsprogram.

Ja, den är så dålig.
Har tillochmed skickat tillbaks den till affären (inet.se) igen men dom sa att det inte var något fel på den, dom är så dåliga helt enkelt, därav priset i guess
Citera
2010-10-02, 11:29
Medlem
Har haft min Benq i ett halvår, vårdat den fint och inte haft några problem. En kompis köpte sin för 1,5 år sedan och aldrig fått problem med den?
Tror det beror mycket på hur man behandlar sina tekniska prylar!
Citera
2010-10-02, 12:19
Medlem
rehyptols avatar
Okej, men är det någon som vet vart jag kan tanka fungerande drivrutiner till skärmen med tanke på att jag har tappat bort cdn.
Citera
2010-10-02, 12:20
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Okej, men är det någon som vet vart jag kan tanka fungerande drivrutiner till skärmen med tanke på att jag har tappat bort cdn.

Ska inte behövas några drivrutiner.
Citera
2010-10-02, 19:08
Medlem
dkas avatar
Flimmrande brukar väl bero på hertz-inställningen, har jag för mig.

Testa att sätta det till ett högre alternativt lägre läge.
Citera
2010-10-02, 20:40
Medlem
Testa köra med DVI och inte med 25m VGA...
Citera
2010-10-04, 20:02
Medlem
rehyptols avatar
Köpte en DVI-kabel nu och det är fixat, tack så mycket!
Citera
2010-10-12, 01:21
Medlem
Har den. Kört med både D-sub och DVI. Sköter sig exemplariskt, dock tycker jag att färgåtergivningen känns något matt jämfört med konkurrenterna. Å andra sidan är den ju billig.
Citera
2010-10-30, 01:22
Medlem
flashbocks avatar
Inga problem alls, har gameVersionen som börjar på E istället... Drar mera ström. Tänk att ekonomi versions model-namn börjar på G som i Game och G2420hd

och Game skärmens modelbeteckning börjar på E som i ekonomi... E2420hd

Helt nöjd, önskat jag har fler sådana skärmar, funkar även perfekt till Xbox360 och även till att ge bort som present.

Edit... Den kostar nu 1och en halv lapp på nätet nu. sjukt billigt... Mycket skärm tillbaka
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in