Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-02, 06:52
  #1
Avstängd
Etnopluralists avatar
någon som har lite skvaller om "politikern" Jan Rume som tidigare i år hoppade från Sverigedemokraterna till Piratpartiet?

Tydligen är han ett socialfall som inte vill jobba men inte har några problem med att ha hand om politiska uppdrag.
Citat:
Socbidraget sänktes när han fick lön – överklagade

Jan Rume har levt på socialbidrag i 14 år.

När han inte fick behålla sin politikerlön blev han förbannad och överklagade.

– Det är pengar som mina väljare valt att ge mig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article491985.ab


..Han verkar även fördriva sin tid där hemma i ensamheten med att smutskasta SD
Citat:
Fick ett tips i går av en läsare att Jan Rume från Piratpartiet fejkat en Facebook sida om Spikharry.

Trodde aldrig att någon kunde sjunka så lågt som Piratpartiets Jan Rume gjort. Har kontaktat Facebook och inväntar svar om vilken IP-adress som använts.

Grunden till Jan Rumes lögn beror på att jag skrev här på bloggen att han under 14 års tid utelsutande fick sin inkomst från Socialbyrån i Ronneby vilket sved ordentligt.

Fick sedan info från boende i Ronneby att Jan Rume är en fyllehund av stora mått som ibland knappt hittar hem eftekl 18:00.

När jag dessutom via IP-adresser kunde visa att Rume startat flera bloggar i syfte att smutkasta svenskvänliga bloggar så flippade fyllehunden ut totalt

http://natverkmotpk.blogspot.com/201...allet-jan.html
Citera
2010-10-02, 06:56
  #2
Avstängd
Etnopluralists avatar
Följande skriver Jan Rume om våldet som drabbat sverigedemokrater runtom i landet
Citat:
Efter att ha läst Sydsvenskan förstår man ytterligare varför folk ger sig på Sverigedemokrater. Deras uppträde är skrämmande och deras utsatthet har de själva bäddat för. Men ingen är förvånad över 40% utav de som valdes in 2006 har lämnat partiet och kvar är stollarna.

Hans blogg består nästan bara av att smutskasta SD, någon som vet varför han hoppa av / blev utsparkad ur SD?
Citera
2010-10-02, 12:37
  #3
Medlem
ottozons avatar
Ja, hans blogg verkar enbart vara till för att smutskasta Sverigedemokraterna och oavsett ämne i lokaltidningen BLT:s nätupplaga så ser man hans blogg länkad eftersom han lägger in en länk till artikeln (oavsett vad de handlar om) för att den genom Twingly ska länkas upp automatiskt.

Såg dock faktiskt igår att BLT plockade bort en av hans automatiska länkar, så vi får väl hoppas att han är avstängd där nu.
Citera
2010-10-14, 03:54
  #4
Medlem
VonLidls avatar
Läste precis artikeln i expressen om Åkesson och Ullenhag och såg att denne person länkat sin blogg. Hade han varit vänsterpartist eller något liknande hade jag inte reagerat, men hela bloggen osar bitterhet över partiet som han var medlem i. Från att ha varit medlem i partiet till att ägna dagarna till att göra nya bloggar och rita roliga figurer är mot sitt forma parti, känns mest tragiskt och jag tycker faktiskt lite synd om honom.
Citat:
Till alla er som nu undrar om Jan Rume är samma person som kallade sig AntiSD och startade nya hat bloggar mot SD och skrev här och hos Thoralf m.m.m. och spred lögner utan substans så kan jag säga, JA det var Jan Rume.

Han länkade via SvD DN m.m.m.m. och spred sin lögnaktiga propaganda om svenskvänliga SD.

AntiSverigedemokraterna’s Blog var Jan Rume innehavare av. Nu är den borttagen och socialbidragstagaren vågar inte längre stå för sin lögner.
Citera
2010-10-30, 16:57
  #5
Medlem
Nu kanske jag är helt ute och reser, men var inte Jan Rume misstänkt för mordet i Levalunda utanför Ronneby? Tror det var -91 eller -92.
Citera
2011-08-20, 21:53
  #6
Medlem
YouDaHos avatar
Dömd för rån: http://jrume.files.wordpress.com/2008/04/bild-0022.jpg

Och: https://www.flashback.org/t1535373
Citera
2011-08-20, 22:12
  #7
Medlem
YouDaHos avatar
Aningen off topic men lite roligt är det att 90% av det han skriver i sin blogg är ren smutskastning av SD, samtidigt som han själv och flera av hans ryggdunkande bloggarkamrater diskuterar hur otryggt det har blivit i Ronneby på grund av mångkulturen.

Citat ur hans eget blogginlägg från igår:
"Otryggheten på Hjorthöjden har länge varit känd men man har inte vidtagit åtgärder och jag har även hört att hyresgäster som drabbats av hot har blivit rekommenderade av polisen att hålla sig inne. Åter ska den drabbade få vika sig, märkligt eller hur. Då är det inte så konstigt folk ställer krav om att få flytta eller rent av lämnar kommunen. Och tänk vilket stoff detta är för Sverigedemokraterna när de får reda på vilka det är som skapar denna oro i samhället."

Fortsätt motarbeta SD du Jan Rume så kan du ju samtidigt hoppas på ett tryggare Ronneby.
__________________
Senast redigerad av YouDaHo 2011-08-20 kl. 22:17.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback