Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-10-02, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtBenny
Om universum är oändligt betyder det då att det nånstans finns en exakt kopia av mig själv?

Tänker du utöver de dimensioner du normalt lever i, och tänker dig en dimension för tiden, det vill säga om du hade kunnat se denna dimensionen hade du sett hela tidslinjen från början till slut. Då hade du i alla fall kunnat se dig själv samtidigt i alla livsstadier samtidigt från nyfödd bebis till ditt sista andetag.

Finns det en exakt kopia på dig? Vem vet beroende på vilka vägar din/dina kopia(or) tog så kanske det finns eller så kanske du är den enda som lyckats komma till och bli född och överleva tills nu medan de andra inte har existerat då förfäder valde annorlunda eller helt enkelt har dött.
2010-10-02, 00:21
Medlem
Atticus-Finchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Se http://www.youtube.com/watch?v=4JR17UknoLg.

Känn efter om du blir något klokare av att ha sett klippet. Blir du inte det så lovar jag att återkomma.

Patrik kallar universum oändligt för att han inte kan räkna så långt...
2010-10-02, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OutToGetMe
Definera kopia...Menar du med exakt lika många hårstrån på huvudet och exakt lika långa fingrar osv?

U tell me! Finns det bara en kopia, eller finns det 28 kopior. Finns det några gränser i universum? Finns det nått som bara sker en enstaka gång?
2010-10-02, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondpojken
Öl och filosofi hänger ihop hand i hand! tror jag i alla fall :/ SKÅL i alla fall!
Har du helt rätt i!
2010-10-02, 00:31
Sitter också o ölar lite... Men nä, jag tror inte på din teori.

Det observerbara universum har en diameter på runt 40 miljarder ljusår, o det expanderar åt vardera hållet, då blir det 20 miljarder ljusår åt ena hållet, o det expanderar fortfarande. Sannolikt för att det skulle finnas utomjordiskt liv är stor, men att en exakt kopia av dig, med samma DNA, det tror jag inte på.
2010-10-02, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic

Det observerbara universum har en diameter på runt 40 miljarder ljusår, o det expanderar åt vardera hållet, då blir det 20 miljarder ljusår åt ena hållet, o det expanderar fortfarande. Sannolikt för att det skulle finnas utomjordiskt liv är stor, men att en exakt kopia av dig, med samma DNA, det tror jag inte på.
Intressant, men vad tar fart där det observerbara universum slutar? Tror du det slutar där?
2010-10-02, 00:38
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic

Fast i frågeställningen förutsattes ju att universum är oändligt.
2010-10-02, 00:38
Medlem
adequates avatar
Det här har tagits upp i flertalet trådar tidigare. Sök och du skall finna. Tråd låst.

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in