Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-21, 13:18
  #13
Medlem
Adolf-Bengtssons avatar
Du och dina studentpolare spelar in lite bakgrundsljud, liknande skjutvapen och explosioner. Sätt på bakgrundsljudet. Alla dina studentpolare ringer 112 om attacken.

Säg att det tex är skottlossning/terrorattack i en galleria nära dig.
Blir garanterat fullt ös.


Citera
2017-04-22, 09:10
  #14
Avstängd
53280s avatar
Köp en IS flagga på nätet, köp några Airsoft AK 47 och sedan klär Ni ut er till IS krigare, sedan närma ni er i grupp högvakten på Slottet , samtidig som ni höjer era Airsoft Ak 47 låtsa skjuta. Sedan inväntar ni resultat.

Det som skriva ovan kan även utföras emot annat skyddsobjekt typ SVT , TV4, Drottningholm slott eller Riksdagen.

Det var några KTH:are som åkte förbi riksdagen och slängde av ett paketet och skrek bomb, sedan åkte iväg fort fan på MC. Blev ett jävla polispådrag.

Annars finns det en kul i scen i filmen Tillsammans, där en av kommunisterna skall provocera högvakten.

Så till de juridiska för den tolkar det skrivs ovan på fel sätt, detta är menat som ett skämt och om du gör detta i verkligheten så kan du sluta med att du får ett head short ifrån Kabin M/94-14 som resultat av ditt skämtlynne. Att på olika sätt skämta med "blåljus" myndigheterna kan innebära fara för andra i samhället, dvs polis, brandkår och ambulans är en begränsad resurs i samhället.

__________________
Senast redigerad av 53280 2017-04-22 kl. 09:15.
Citera
2017-04-22, 13:16
  #15
Medlem
ekerilars avatar
Det stod en rolig artikel i dagens NWT. Artikelförfattaren skrev dock att de för en gångs skull valt att avstå från att kolla upp en nyhet, då en god historia sannolikt skulle gå förlorad.
Det handlar om en tjej som blev stoppad av polis för fortkörning. (Något nerkortad version)


Polisen: - Ni körde för fort!

Tjejen: - OK! Jag förstår.

Polisen: - Kan jag få se på körkortet?

Tjejen: - Nej tyvärr! Jag har förlorat det p g a. rattfylla.

Polisen: - OK! Kan jag få se på regestreringsbeviset?

Tjejen: - Nej, för jag har stulit bilen.

Polisen: - Stulit den?

Tjejen: - Ja, och jag har dödat ägaren och styckat honom. Delarna ligger i plastsäckar i
bagageutrymmet.

Polisen backar därifrån och kallar på förstärkning. Någon minut senare kommer ytterligare polisbilar och en polis kommer fram med draget vapen.

Polis nr 2: - KLIV UR BILEN!

Tjejen:- Vad är det frågan om?

Polis nr 2:- Ni har ju stulit bilen och mördat ägaren.

Tjejen: -Va?

Polisen kontrollerar bagageutrymmet som är tomt.

Polis nr 2:- Är det här er bil?

Tjejen:- Ja! Och räcker fram regestreringsbeviset.

Polis nr 2:- Min kollega säger också att ni saknar körkort.

Tjejen räcker över sitt körkort och utbrister:

- Snart påstår han väl att jag körde för fort också.
Citera
2017-04-23, 01:50
  #16
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Första gången som jag blev tagen av snuten var jag riktig provocerande. Jag kallade dem för jävla grisar o.s.v. När de satte in mig i polisbilen skrattade jag åt dem och sa:
-Haha automatlåda, kan ni inte växla eller?

Nu för tiden är jag lugn och skötsam, ja nästan i alla fall.
Citera
2017-04-23, 02:38
  #17
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Första gången som jag blev tagen av snuten var jag riktig provocerande. Jag kallade dem för jävla grisar o.s.v. När de satte in mig i polisbilen skrattade jag åt dem och sa:
-Haha automatlåda, kan ni inte växla eller?

Nu för tiden är jag lugn och skötsam, ja nästan i alla fall.
Ha ha klockren!

Jobbigt när dom åker ut i skogen sen bara och sätter på sig skinnhandskar....
Citera
2017-04-25, 15:47
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Det stod en rolig artikel i dagens NWT. Artikelförfattaren skrev dock att de för en gångs skull valt att avstå från att kolla upp en nyhet, då en god historia sannolikt skulle gå förlorad.
Det handlar om en tjej som blev stoppad av polis för fortkörning. (Något nerkortad version)


Polisen: - Ni körde för fort!

Tjejen: - OK! Jag förstår.

Polisen: - Kan jag få se på körkortet?

Tjejen: - Nej tyvärr! Jag har förlorat det p g a. rattfylla.

Polisen: - OK! Kan jag få se på regestreringsbeviset?

Tjejen: - Nej, för jag har stulit bilen.

Polisen: - Stulit den?

Tjejen: - Ja, och jag har dödat ägaren och styckat honom. Delarna ligger i plastsäckar i
bagageutrymmet.

Polisen backar därifrån och kallar på förstärkning. Någon minut senare kommer ytterligare polisbilar och en polis kommer fram med draget vapen.

Polis nr 2: - KLIV UR BILEN!

Tjejen:- Vad är det frågan om?

Polis nr 2:- Ni har ju stulit bilen och mördat ägaren.

Tjejen: -Va?

Polisen kontrollerar bagageutrymmet som är tomt.

Polis nr 2:- Är det här er bil?

Tjejen:- Ja! Och räcker fram regestreringsbeviset.

Polis nr 2:- Min kollega säger också att ni saknar körkort.

Tjejen räcker över sitt körkort och utbrister:

- Snart påstår han väl att jag körde för fort också.

haha jävligt bra du! den ska jag använda.
Citera
2017-04-26, 13:06
  #19
Avstängd
säg ba "u woot m8" tusen gånger så ska du se på grejer.
Citera
2017-04-26, 13:26
  #20
Avstängd
Man ber dom att legitimera sig, det måste dom göra enligt lag och dom hatar att behöva göra det. En maktgrej antar jag.,
Citera
2017-04-27, 23:02
  #21
Medlem
Hydrobromides avatar
Om du ser en civilare i sin övertydliga civvarbil med tre antenner tonad ruta och galler mellan fram o baksäten så följ den innerligt med blicken samt vänd på hela kroppen sakta åt samma håll den åker så de övertydligt ser att du ser dem. Om du gör det bra nog tenderar de att ta en runda till, och då låtsas man soom att de regnar och kollar ner i mobilen eller upp i himlen. Har fiskat span säkert 8 gånger på det sättet. Rätt underhållande. Tillägg läskig min eller hånleende.
Citera
2017-04-28, 00:48
  #22
Medlem
Frawjons avatar
Något som inte går i Sverige men på många ställen i USA är att köra runt beväpnad. Det är vanligt att snuten avskyr beväpnade trafikanter, men det är helt lagligt i många stater att köra omkring med en laddad pistol, så de kan inte göra något. Det finns faktiskt folk som håller hårt på Second Amendment som gör så enbart på djävulskap.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback