Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2010-12-03, 11:20
  #61
Medlem
Loveboatss avatar
Författaren Björn Ranelid har ju en av landets märkligare frisyrer, klar perukvarning där då han ofta färgar håret också


http://flintis.com/svenska-kandisar-f33.html
Citera
2010-12-03, 12:09
  #62
Medlem
wonderlands avatar
Ranelid färgar håret, men visst fan är det hans egna hår.

Bara för att ett hår är mer av det ovanliga slaget betyder ju inte per automatik att det är peruk. Han hade likadan frisyr som ung, skulle han haft peruk då också eller.
Citera
2010-12-03, 15:09
  #63
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveboats
Författaren Björn Ranelid har ju en av landets märkligare frisyrer, klar perukvarning där då han ofta färgar håret också


http://flintis.com/svenska-kandisar-f33.html

Är du foliehatten som skriver alla inläggen på det där flintis-forumet?
Vad driver dig?
Citera
2010-12-03, 16:15
  #64
Medlem
QueerSchilvias avatar
Grete Qviberg tycker det är bra att det finns toningsmedel till håret när hon sitter hos sin frisör Roger Morgan i tv-såpan Ladies på Östermalm. Och så får man se den 60 årige frisören,,,ja det ser ju ut som om han kört huvudet ner i en hink med asfalt. Han som är frisör borde ju veta bättre.
Citera
2010-12-03, 17:21
  #65
Medlem
Erik ullenhag, är det en tupe eller en jävligt kass överkammning han har nu förtiden?
Citera
2010-12-04, 22:08
  #66
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Googlade inte på Per Gessle, men han känns lika tveksam. Om det nu är så att de har peruk så tycker jag att det borde ha skrivits om det vid något tillfälle och att de borde ha fångats på bild utan peruk någon gång.

Jag blev också mycket tveksam när det kom på tal att Per Gessle skulle ha peruk. Förmodligen delvis p.g.a av att jag egentligen inte bryr mig om vilket. Jag har dock hittat det här mycket intressanta inlägget på ett annat forum som ger en möjlig bakgrund till att han bär peruk. Om historien stämmer eller inte kan jag dock inte gå i god för.

Citat:
Per Gessle har varit skallig sedan en olycka vid en konsert på 80-talet avslöjar nu en person som står nära den svenska popmusikern. Nyheten kommer som en chock för hans fans då Gessles tantfrisyr är en stor och iögonfallande del av hans profil.

Det var i samband med en Roxette-spelning i Karlstad på det sena 80-talet som det användes pyrotekniska effekter för att skapa explosioner och rök, en av dessa effekter brändes av när Per rörde sin frasigt insprejade kalufs precis i närheten av den. Det knastertorra håret som var fullt av hårspray och andra kemikalier fattade genast eld och flammade upp, inom en minut hade flera ur scenpersonalen kastade sig över Gessle och lyckats släcka elden men det var redan för sent då det mesta av hans hår redan brunnit upp och hans skalp fick tredje gradens brännskador. Konserten fortlöpte med en hastigt påklädd skyltdocka som ersättning för Gessle, dock skulle olyckan sätta djupa spår i stjärnan och förstörde hans dessutom hans hårväxt för all framtid.

Källa: http://flintis.com/per-gessle-peruk-t55.html
__________________
Senast redigerad av Celeron 2010-12-04 kl. 22:13.
Citera
2010-12-04, 22:34
  #67
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
J
Källa: http://flintis.com/per-gessle-peruk-t55.html

Det där forumet är å andra sidan ingen pålitlig källa, då majoriteten av alla poster är skrivna av en och samma foliehatt som antagligen är helt galen eller medvetet försöker sprida desinformation
Citera
2010-12-05, 01:49
  #68
Medlem
När man läser på t.e.x."flintis.com" så ska man ju ha samma kritiska inställning som på alla forum, om det är en diskussion där man kommer fram till nåt, så kan det ligga nåt i det, men om det är ett inlägg utan kommentarer så är det oftast nonsens eller fel forum.
Jag skulle inte ta ett inlägg med 0 svar som fakta!
Citera
2010-12-05, 06:25
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Enda bevisen är att personerna kan ha något annan hårton på sidorna. Något som är mycket vanligt (de första grå hårstråna kommer oftare på sidorna) - eller som i Alexander Rybaks fall : Alexanders pappa är skallig. Då måste ju Alexander vara det också.. (??)



Sannolikheten talar för det! I de allra flesta fallen är det på det viset. Gener vettu...

.
Citera
2017-08-19, 12:12
  #70
Medlem
godhetsapostelns avatar
Hur kommer det sig att en två år gammal tråd helt plötsligt sitter mitt i aktuella ämnen? drogs den i något lotteri.

Yngwe Malmsten har förmodligen peruk. Det är ju välkänd att yngwe dessutom tvingar alla andra i bandet att använda löshår. Om yngwe har löshår,peruk eller någon permanent lösning vid detta laget är svårt att säga men ser onekligen ut som peruk.
Citera
2017-08-20, 02:43
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Hur kommer det sig att en två år gammal tråd helt plötsligt sitter mitt i aktuella ämnen? drogs den i något lotteri.
Två? Jag får det till sex - sju...
Men det brukar väl hända när tramspellar håller på att skräpa ned ett tag, vilket sedan inte syns då städpatrullen gjort sitt.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback