Citat:
Ursprungligen postat av nickedick
Det beror på hur man ser på saken.
Jag äger själv en sådan båt, den ligger uppdragen vid sjön, har legat så i två år nu.
Jag promenerar förbi ibland och tänker stilla att när jag får tid igen så ska den sjösättas.
Att båtar ligger så betyder ju inte att det är fritt fram för snåljåpar att stjäla andras egendom.
Om folk väljer att ha sin båt liggandes är deras ensak.
Det är märkligt att många har så fruktansvärt svårt att skilja på mitt och ditt.
Sätt hellre en lapp på en sk övergiven båt att du gärna köper den billigt.
Tänk på att den båten du suktar efter faktiskt kan vara min båt.
jodå jag har tänkt så här många ggr och har inga problem att skilja på ditt och mitt, men när något har legat så länge att det är uppenbart att ägaren inte längre ser nåt värde i båten så börjar man fundera, det känns så onödigt att saker och ting ska ligga o skräpa ist för att användas. det här med att sätta en lapp på har jag också provat, utan ett enda svar, det har bara slutat med att dom regnar bort eller blir solblekta.
jag skulle ALDRIG få för mig att sno ens en övergiven munk (donut) om den var fastlåst, för det tyder på att nån ändå bryr sig.
ett annat exempel på när jag tycker det ska vara tillåtet att sno en båt är när den legat under vattnet i flera år, men det kanske också är "fel".