Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-09-12, 12:04
  #49
Medlem
Trumpeters avatar
Testade en S:t Eriks Oktoberfest igår och den var riktigt god.
Citera
2015-09-12, 12:35
  #50
Medlem
Augustiner tyckte jag vart den bästa ölen när jag va i München på oktoberfest! Dom tappade upp direkt från faten där i tältet.
Tyvärr verkar man inte kunna beställa hem den sorten, men vet att den finns på flaska där nere...
Citera
2015-09-12, 23:29
  #51
Medlem
gr6810s avatar
http://www.ratebeer.com/beerstyles/o...est-marzen/37/

Av de som kommer in på bolaget så tycker jag att Paulaners är väldigt stilriktig och bra.
Citera
2015-09-30, 01:20
  #52
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Glömde nämna att Nils Oscars oktoberfestöl var av typen märzen, som någon användare tidigare påpekade var det man ska dricka om man ska dricka riktig oktoberfestöl.
Eftersom Nils Oscars var en sådan besvikelse, kanske inte direkt äcklig men lång från en njutning att dricka, tänkte jag att det möjligtvis är någonting som är snett med öltypen märzen men idag köpte jag en Hacker Pschorr oktoberfest märzen och den tyckte jag om. Kort och gott måste det helt enkelt bara vara Nils Oscars som för ovanlighetens skull misslyckats.

Grebbestads och Göteborgs oktoberfestöl var goda. Sen har det slunkit ner en Hofbrau eller två.
Citera
2015-09-30, 11:35
  #53
Medlem
Köpte några oktoberöl från Helsingborgs bryggeri. Tyckte den var riktigt god. Mörk och fyllig i smaken.
Citera
2015-10-06, 22:11
  #54
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
http://www.ratebeer.com/beerstyles/o...est-marzen/37/

Av de som kommer in på bolaget så tycker jag att Paulaners är väldigt stilriktig och bra.
Noterar att Ayinger ligger tvåa på rankingen där. Tycker om deras veteöl men har aldrig smakat oktoberfestvarianten. Ska lägga det på minnet och köpa den om tillfälle ges.
Citera
2015-10-10, 09:54
  #55
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Noterar att Ayinger ligger tvåa på rankingen där. Tycker om deras veteöl men har aldrig smakat oktoberfestvarianten. Ska lägga det på minnet och köpa den om tillfälle ges.

Att Ayinger ligger i topp på den listan ingen slump. Deras brygder håller väldigt hög kvalitet. Intressant lista för övrigt.
Själv fastnade jag för den grumliga och ofiltrerade Oktoberguss. Förbannat god.
Citera
2015-10-10, 12:57
  #56
Medlem
Torasts avatar
Har fått smak på tysk festbier senaste tiden. Provade ett par Spaten igår till fredagskycklingen och gillade den skarpt, kan dock tänka mig att riktiga ölfantaster tycker den är för blaskig.
Citera
2017-09-02, 19:55
  #57
Medlem
Synd att inte Paulaners oktoberfestöl finns i sortimentet numera, den var min absoluta favorit.
Citera
2017-09-12, 23:22
  #58
Medlem
TokfullSnubbes avatar
Måste prova oktoberöl!
Citera
2017-09-12, 23:31
  #59
Medlem
TokfullSnubbes avatar
Ojdå, det var en herrans gammal tråd det här.
Märkte inte det.
Jag har sett att dom har satt fram en massa oktoberöl på systemet, jag som ville börja testa ipa. 🙂
Om någon ändå postar här, vilken öl vågar man pröva? Gillar mest klassiska lageröl.

Varit på Zum Franziskanen eller vad den gamla krogen heter i Gamla stan. Där har dom en del tysk öl. Men är det skillnad på öl och öl? Är det inte samma?
Annars...
Hur känner man igen en oktoberöl?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback