2010-09-30, 16:40
Medlem
Brookuss avatar
En kryddstark neger blev klarade sig undan åtal trots upprepade våldtäkter mot en flicka och hennes syster. Den ena flickans 14-åriga syster tog lagen i egna händer och avlivade negern helt sonika med en kniv. Båda systrarna ska ha våldtagits av den spännande mannen.

Citat:
14-årig flicka mördade våldtäktsman

Storbritannien. Våldtäktsmannen Robert Daley (bilden) hade med en hårsmån klarat sig undan åtal för övergrepp mot en 16-årig flicka i London. Vad han däremot inte klarade sig undan från var flickans 14-åriga syster, som högg ihjäl honom med kniv efter att ha fått reda på att förundersökningen mot honom lagts ned.

Distriktsåklagaren Jonathan Rees hade just ringt och meddelat sin 16-åriga målsägande att han inte tänkte gå vidare med utredningen om våldtäkt, eftersom det saknades bevis. Strax efteråt gav sig hennes yngre syster, tillsammans med sin jämnåriga pojkvän, iväg för att besöka den 45-årige Robert Daley.

Flickan, som greps den 26 april i år, har i förhör sagt att Daley var en ”äcklig pedofil” som också ska ha våldtagit henne sedan hon var 12 år. Enligt flickans version besökte hon Daley för att pressa honom på pengar, men då blev hon överfallen och var tvungen att hugga ihjäl våldtäktsmannen i självförsvar.

http://www.friatider.se/14-arig-flic...e-valdtaktsman
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ley-death.html
Negern
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/...38_468x405.jpg

Vad det rätt av flickan att hämnas den skojfriska negern?
Vad bör hon få för straff?
Vad anser ni om hela historien?
Citera
2010-09-30, 16:45
Bannlyst
En spännande variant av civilkurage. I like it!
Om jag fick bestämma så skulle hon inte bli straffad. Kanske skicka henne på undersökning och se om hon är helt frisk, men inget mer än så.

Det var definitivt rätt, det hon gjorde. Om än lite osmidigt.
Citera
2010-09-30, 16:46
Medlem
Ode-Ns avatar
Folk säger att straff in avskräcker kriminella från att göra brottet, och huruvida det gör det vet jag inte.
Men straffet hjälper offren och de anhöriga, så enkelt är det.

Straffas inte de kriminella så tar folk lagen i egna händer istället.
Citera
2010-09-30, 16:46
Medlem
Stvres avatar
Jag älskar ditt skrivspråk, hoppas du låter likadant när du talar, bli radiopratare!!

Hur är det med straffskalorna i England? Är de straffmyndiga ifrån 15års ålder som här? I så fall så var det säkert planerat.
Men jag tycker definitivt att det var rätt gjort, en skojfrisk neger ska ha en skojig kniv i sig, alla dagar i veckan.
Citera
2010-09-30, 16:49
Medlem
Rättvisan svek henne. Klart som fan hon handlade rätt. Man kan ju tänka sig hur vidrigt det måste kännas när hon vet vad hon blivit utsatt för och att negern skulle klarat sig undan.
Citera
2010-09-30, 16:50
Bannlyst
Citat:
Vad det rätt av flickan att hämnas den skojfriska negern?

Nej, det var inte rätt enligt mig. Men å andra sidan är inte jag en tjej på 14 bast som blivit friskt sexuellt omhändertagen av en svart man, vilket gör det hela svårare för mig att svara på.

Citat:
Vad bör hon få för straff?

Hon lär dömas för mord, eventuellt grovt vållande till annans död.

Citat:
Vad anser ni om hela historien?

Befängd och en aning oroväckande.
Citera
2010-09-30, 16:54
Medlem
BaalZeBubs avatar
Hon är inget annat än en utpressare och mördare. Hon gick inte för att hämnas, utan för att få pengar mot att inte anmäla. Det var nog inte första gången. Men något gick fel den här gången.

"She said she went to Daley’s flat on the day of his murder with the boy to ‘hustle’ him for some money."

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...#ixzz111bBZocq
Citera
2010-09-30, 17:03
Medlem
Ett rättmätigt straff sett till brottet.
Citera
2010-09-30, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alestorm
Fjant.

OnT: hon gjorde helt rätt!
Men hade det varit tvärtom hade ni troligtvis inte tyckt så. Eller?
Man hämnas inte på det här sätter förresten
Citera
2010-09-30, 17:04
Medlem
tantvrists avatar
Kollade inte alla länkarna, men blir hon intagen för mord nu? Iom omständigheterna borde straffeet vara relativt klent va?

Och hon gjorde helt rätt, ingen reagerar annorlunda. Eller skulle hon ha låtit bli? "Jaha, okej så domstolen säger att han inte våldtog mig? Okej då, det stämmer nog. Förlåt för besväret!"
Citera
2010-09-30, 17:05
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremisten
Men hade det varit tvärtom hade ni troligtvis inte tyckt så. Eller?
Man hämnas inte på det här sätter förresten

Om negern huggit negressen menar du? nej det hade varit mindre rätt.
Citera
2010-09-30, 17:06
Medlem
Stvres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Om negern huggit negressen menar du? nej det hade varit mindre rätt.

Nej han menar ju såklart om negressen hade våldtagit negern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in