• 1
  • 2
2010-09-30, 13:43
Avstängd
Stats: 21 år

längd: 1,88m

vikt: 98kg

mål: att bli rippad och riktigt uttorkad (kindbenen, hakan osv väldigt synliga och markerade)

är just nu vältränad och nöjd med muskelmassan jag har under späcket, gissar på att ungefär 15kg späck måste ryka.

tänker sätta upp -500 kcal från mitt basala dagliga energibehov, belägra kroppsfettet och sakta svälta ut det.

nu undrar jag om det finns lite tips på hur man kan göra detta effektivt eller snabbare? hjälper mycket kaffe? , 1 timme promenad varje dag i rask takt på morgonen? fler tips?

utöver detta tränar jag 5 dagar per vecka med uppdelat kroppsschema på gym
Senast redigerad av Antagonist-X 2010-09-30 kl. 13:53.
Citera
2010-09-30, 14:04
Medlem
flavourkids avatar
1 timme innan frukost är onödigt, du kan lika gärna promenera efter middag. Ligg på ett lite större kcalunderskott kanske? 700 funkar bra.
Citera
2010-09-30, 14:12
Medlem
superpingvin1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist-X

mål: att bli rippad och riktigt uttorkad (kindbenen, hakan osv väldigt synliga och markerade)

är just nu vältränad och nöjd med muskelmassan jag har under späcket, gissar på att ungefär 15kg späck måste ryka.

tänker sätta upp -500 kcal från mitt basala dagliga energibehov, belägra kroppsfettet och sakta svälta ut det.

nu undrar jag om det finns lite tips på hur man kan göra detta effektivt eller snabbare? hjälper mycket kaffe? , 1 timme promenad varje dag i rask takt på morgonen? fler tips?

3 koppar grönt thé om dagen förbränner ca 100 kcal.
Gå ner typ ett halv kilo i veckan annars mår inte kroppen bra och du kan få bristningar osv
Om du inte vill förlora dina muskler så ät mkt protien. Protien mättar bäst av allt också.
Gör quinnoa och bulgur eller ät sallad istället för ris och potatis osv.
Borde man inte bli uttorkad om man bastar också?
Kör 2-3 pass om dagen. Tillexempel gå ut och gå på morgonen, gympass 6 timmar efteråt sen 6 timmar efter det kör du cardio. (Enl max-ot ska man vänta 6 timmar mellan styrka och motion, endel säger att det inte stämmer osv men jag kör efter det Jeff Willet säger: Efter 50 minuters träning bryter du ner mer muskler än vad du kan bygga upp alltså kör du styrka i 50 min och sen springer direkt efteråt så förlorar du mkt muskler)
Käka EAA
ät 4 gram protein per kilo i kroppsvikt per dag om du styrketränar.
Ju mer ren muskelmassa du har desto fler kalorier kommer du att bränna. Just df tkr jag du ska äta mkt protien och spara dina muskler.
Många säger att kroppen behöver protien var tredje timme. Sen finns det böcker som säger att man inte behöver det utan kan äta 2-3 ggr om dagen. Jag äter ungefär vad tredje timma och äter cirka 5-6 ggr om dagen. Det har hjälpt mig så av mina erfarenheter tkr jag du ska göra det med.
Naturligt matprotein: De bästa matproteinkällorna är kyckling, fettsnålt nötkött, fisk, kalkon, ägg och mjölk.
Citera
2010-09-30, 14:46
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superpingvin1
.
Att grönt te ökar förbränningen vet vi, eller rättare sagt, grönt te-extrakt gör det. Att man skulle bryta ner mer muskler än man bygger efter 50min är bullshit, det tror inte någon på, hoppas ja inte iaf. De som säger att kroppen behöver protein så ofta har ingen aning om vad de dillar om, man äter så ofta som man trivs med, under diet förordar jag själv större måltider, färre och placerade så att större delen av kcalintaget sker efter avslutat pass.

Att säga att kroppen inte mår bra av att gå ner snabbare än 0,5kg är också att ta i, man kan gå ner mer än så, bristningar eller inte beror på gener(och annat), vissa klarar sig utan dom, andra inte.

Dumt att göra saker svårare än vad de behöver vara: Mycket protein, äta så ofta som man trivs med, träna och vila bra. Underskottet får anpassas men 500kcal per dag är lite imo.

Protein mättar bäst? Tror du missat fett.
Citera
2010-09-30, 15:17
Medlem
superpingvin1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Att grönt te ökar förbränningen vet vi, eller rättare sagt, grönt te-extrakt gör det. Att man skulle bryta ner mer muskler än man bygger efter 50min är bullshit, det tror inte någon på, hoppas ja inte iaf. De som säger att kroppen behöver protein så ofta har ingen aning om vad de dillar om, man äter så ofta som man trivs med, under diet förordar jag själv större måltider, färre och placerade så att större delen av kcalintaget sker efter avslutat pass.

Att säga att kroppen inte mår bra av att gå ner snabbare än 0,5kg är också att ta i, man kan gå ner mer än så, bristningar eller inte beror på gener(och annat), vissa klarar sig utan dom, andra inte.

Dumt att göra saker svårare än vad de behöver vara: Mycket protein, äta så ofta som man trivs med, träna och vila bra. Underskottet får anpassas men 500kcal per dag är lite imo.

Protein mättar bäst? Tror du missat fett.

Enligt studier så mätter protien bättre än fett
http://blogg.passagen.se/lilleman99/...ersus_kalorier
http://www.improveme.se/magazine/6106.
http://www.giviktkoll.se/default.aspx?id=9723
googlade hittade dom, kanske inte dem bästa källorna. Hittade också denna: http://blogg.passagen.se/dahlqvistan...yter_om_fett_i om man läser nummer 10 där står det att det är en myt att protien mätttar bäst. Men det kanske är så att det oftast är fett i den maten man äter då det är protien.
Jag skrev bara det jag läst. Jag kan inte påstå att jag är jätte erfaren men delade bara med mig av mina tips
Citera
2010-09-30, 15:21
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Enligt studier så mätter protien bättre än fett
http://blogg.passagen.se/lilleman99/...ersus_kalorier
http://www.improveme.se/magazine/6106.
http://www.giviktkoll.se/default.aspx?id=9723
googlade hittade dom, kanske inte dem bästa källorna. Hittade också denna: http://blogg.passagen.se/dahlqvistan...yter_om_fett_i om man läser nummer 10 där står det att det är en myt att protien mätttar bäst. Men det kanske är så att det oftast är fett i den maten man äter då det är protien.
Jag skrev bara det jag läst. Jag kan inte påstå att jag är jätte erfaren men delade bara med mig av mina tips
Inget fel att skriva det man läst, jag gör i 90 fall av 100 samma sak. De andra 10 består av saker jag testat eller tror på bara.

Källor såsom rapporter tar jag gärna och läser. Det finns en anledning till att LCHF blivit så populärt
Citera
2010-09-30, 16:29
Medlem
virtual1337s avatar
Citat:
Protien

Inte för att jag är en auktoriserad språk polis, men protein heter det.
Citera
2010-09-30, 16:35
Medlem
Eftersom det endast är kalorierna som bestämmer hur snabbt du går ner så finns det bara en sak du kan göra. Det du kan göra är att testa -1000 kalorier. Då går deffen dubbelt så snabbt, Vad jag har läst så klarar vissa kroppar detta utan att tappa nämnvärt i muskelmassa vid deff.

En sak jag inte förstår är varför en promenad skulle hjälpa. Du förstår väl att ifall du förbränner mer så måste du äta mer. Annars hamnar du på större underskott än de 500 kalorierna du nämnde och då ryker även mer muskler. Var den nivån ligger kan bara du testa dig till.
Citera
2010-09-30, 20:47
Medlem
patgarrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virtual1337
Inte för att jag är en auktoriserad språk polis, men protein heter det.
Inte för att jag är en auktoriserad språkpolis, men språkpolis heter det

Ont: mindre kcal för snabbare fettförlust, enkelt och bra.
Citera
2010-09-30, 20:49
Medlem
FuckedUp2k9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Eftersom det endast är kalorierna som bestämmer hur snabbt du går ner så finns det bara en sak du kan göra. Det du kan göra är att testa -1000 kalorier. Då går deffen dubbelt så snabbt, Vad jag har läst så klarar vissa kroppar detta utan att tappa nämnvärt i muskelmassa vid deff.

En sak jag inte förstår är varför en promenad skulle hjälpa. Du förstår väl att ifall du förbränner mer så måste du äta mer. Annars hamnar du på större underskott än de 500 kalorierna du nämnde och då ryker även mer muskler. Var den nivån ligger kan bara du testa dig till.

Varför nöja sig vid -1000kcal? Har i flera av mina deffs legat på ca 2000kcal underskott utan någon synlig muskelförlust. Dock så har styrkan varit väldigt lidande under själva deffen, men kommit tillbaka så¨fort jag börjat äta normalt.

Är väl som sagt inviduellt men jag tror att folk nojjar sig för mycket över att man inte får gå ned mer än 0,5kg per vecka.
Citera
2010-09-30, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckedUp2k9
Varför nöja sig vid -1000kcal? Har i flera av mina deffs legat på ca 2000kcal underskott utan någon synlig muskelförlust. Dock så har styrkan varit väldigt lidande under själva deffen, men kommit tillbaka så¨fort jag börjat äta normalt.

Är väl som sagt inviduellt men jag tror att folk nojjar sig för mycket över att man inte får gå ned mer än 0,5kg per vecka.

Vet inte riktigt hur du kommit fram till att du inte haft någon synbar muselförlust. Inte direkt så att man ser ifall man tappar 1kg muskler, dvs ca 6 månaders träning för mig. Men det är väl induviduellt vad man vill köra med och alltid ett plus ifall man vågar testa sig fram. : )
Citera
2010-09-30, 22:53
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist-X

Finns ingen anledning att promenera på just morgonen.
Kaffe hjälper indirekt, då det innehåller koffein som höjer dig energibehov, vilket ger dig ett större energiunderskott.

Svaret på din fråga är endast "större energiunderskott".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback