Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-30, 10:48
  #1
Medlem
-Hokus-s avatar
Alla forza-lirare här:

Vilka settings har ni på bilarna när ni driftar på forza?
Citera
2010-09-30, 11:24
  #2
Medlem
Trance_Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hokus-
Alla forza-lirare här:

Vilka settings har ni på bilarna när ni driftar på forza?

Vilka inställningar menar du?
Alla assists är ju såklart av, abs kan man få ha på om man nu vill. Manuellt är ett måste!

Om det är inställningar för bilen du menar så är ju det helt upp till vilken bil man kör.

För tillfället har jag en Nissan Gt-R jag kör med, Den är fyrhjulsdriven vilket gör att jag måste ändra diffen så jag får mer drivning bak, ca 10-20% mer bak brukar jag köra.

Sen kan man även ändra Cambern på framhjulen, Här vet jag inga exakta sifror, brukar vrida lite tills det känns bra, Det cambern gör är iaf att vinkla däcken så du får mer annläggningsruta när du svänger, det gör på en fyrhjulsdriven bil att det inte släpper fram lika lätt utan får mer kraft att dra dig frammåt, vilket i sin tur medför att bakdelen slungas ut bättre och blir lättare att kontrolera

Stötdämpningen brukar jag även göra lite hårdare bara, även lite mindre luft i däcken, för då man spinner med däcket så blir dom varma och då expanderar luften vilket i sin tur gör att dom blir runda, har man mindre luft i så håller dom formen bättre.

Utväxlingen kan man också pilla på, jag brukar tycka att det är skönt att drifta på 3an, Då är det nice att ändra utväxlingen så bilen precis orkar på 3an, dvs inte ligga o tjata på varvstoppet, det låter bara förjävligt.


Oj, nu vart det lite långt, men undrar du nått så ere bara o skriva
Citera
2010-09-30, 11:24
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -Hokus-
Alla forza-lirare här:

Vilka settings har ni på bilarna när ni driftar på forza?
Standard typ. Ta en Lotus Exige och skräm upp motorn lite så får du något som går sidledes genom alla kurvor och är lätt att hantera.
Citera
2010-09-30, 11:32
  #4
Medlem
-Hokus-s avatar
Okej =) De me camber ska ja kika lite på . För de mesta har ja skojat till det lite med lufttryck i däcken på silvian. Å diff såklart =)
Citera
2010-10-01, 21:54
  #5
Medlem
Abughosts avatar
Skulle vara mycket enklare med alla settings och siffror. :P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback