2010-09-28, 21:12
Medlem
Withereds avatar
Hej.

Jag undrar, kort och gott, ungefär hur bra prestanda som krävs för att spela WoW på rätt så höga inställningar med minst 40 FPS. Någon som har ett bra svar på detta? Exempel på processorer/grafikkort o.s.v. uppskattas, då det förenklar för mig (framförallt gällande grafikkort).
Citera
2010-09-28, 21:15
Medlem
http://www.systemrequirementslab.com/cyri/

kolla..
Citera
2010-09-28, 21:15
Medlem
For Windows PCs, players will need the following:
-Operating System: Windows XP or Vista (with latest service packs installed)
-Processor: Minimum of Intel Pentium 4 1.3 GHz or AMD Athlon 1500 series or higher (Blizzard recommends a duel core processor.)
-RAM: At least 512 MB if running Windows XP, and at least 1 GB if running Windows Vista (for best performance, double the minimum required RAM is needed)
-Video Card: 3D Graphics Processor with With Hardware Transform and Lighting and 32 MB VRAM are a necessity. (This can be tricky. Two models that work well are: NVIDIA GeForce 2 class and ATI Radeon 7200) Blizzard also suggests that the user consider a product with Vertex and Pixel Shader technology and 128 MB VRAM.

Från en sida som säljer WoW. jag skulle iaf säga 512 mB grafikkort, 2gb ram och 2.2 ghz (dual core) processor
Citera
2010-09-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDrugsDontWork
2.2 ghz (dual core) processor
Just med tanke på att WoW endast har stöd för en kärna kanske det är lite onödigt?
Citera
2010-09-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Just med tanke på att WoW endast har stöd för en kärna kanske det är lite onödigt?

källa tack
Citera
2010-09-28, 21:24
Medlem
Withereds avatar
Jag kanske ska påpeka att jag INTE är ute efter några system requirements eller dylikt, utan snarare vilken prestanda som behövs i praktiken.
Citera
2010-09-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Fast med en dual core så kan ju spelet få arbeta i fred på en kärna och operativsystemet kan leka med den andra istället för att båda ska slås om samma resurser. Samma gäller ju alla bakgrundsprocesser och annat junk som ligger och tuggar.
Citera
2010-09-28, 22:26
Medlem
jävligt låg prestanda krävs... spelet har funnits i många år nu
Citera
2010-09-28, 22:32
Medlem
Niklas_1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quay
jävligt låg prestanda krävs... spelet har funnits i många år nu
Håller inte med om det där! för att spela wow "vanilla" ( det första ) så krävs det nästan ingenting, men om du vill maxa grafiken i wotlk(senaste) så krävs det betydligt mer prestanda.
Citera
2010-09-29, 06:25
Medlem
rawr-s avatar
Något som i praktiken inte är ett helvete att få fram eller tweaka med skulle jag säga följande.

AMD 3700+
Nvidia GT6600
2gb ddr2 minnen (1 går antagligen lika bra också)

AMD 3700+ är svaret på allt föresten, mer fulländad cpu för sin tid finns inte... Den kunde allt, man kunde klocka rackarn som satan också.

Eftersom med lite eftertanke är dessa saker i princip omöjligt att få fram ändå så skulle jag välja det något av de billigaste paketen från komplett eller webhallen. (borde väl gå på mellan 3.3k-4.5k).
Senast redigerad av rawr- 2010-09-29 kl. 06:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in